Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:52:47 GMT

تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در بافق ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۰۰۴

تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در بافق ضرورت دارد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد مدیریت خانواده را به عنوان زیربنایی‌ترین مدیریت که کیفیت دیگر مدیریت‌ها متفرع بر این مدیریت است، خواند و تاکید کرد: با توجه به تعداد بالای پرونده های خانوادگی در شهرستان بافق تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در این شهرستان ضرورت دارد.

«غلامعلی دهشیری» در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان بافق با بیان این که  نیمی از پرونده کیفری و حقوقی  شهرستان بافق مرتبط با موضوع  و امور خانواده است، گفت: اگر خانواده مدیریت شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جوانان پشت خط ازدواج به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های جدی حوزه خانواده یاد و اظهار کرد: باید همه نهادها با توجه به مسئولیت خطیر خود در حوزه خانواده، زمینه لازم را جهت تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنند.

دهشیری با بیان این که امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از نیازهای اولیه جامعه و بشریت است، گفت: در ارزش‌گذاری رابطه دولت با ملت، سخن از کیفیت و میزان خدمت عمومی است.

وی تصریح کرد: دولت همه توان و اقتدار خود را از مردم می‌گیرد اقتضا دارد این توان را در جهت رفاه مردم و خدمت به آنها مصروف سازد و  حاکمیت وظیفه دارد امنیت، عدالت و اسباب رفاه و زمینه‌های تعالی و فلاح را برای مردم و جامعه فراهم آورد.

دهشیری با بیان این که هدف ادیان الهی، ارسال رسل و انزال کتب، عدالت در جامعه بوده است، گفت: عدالت کارکردهای متفاوتی در حوزه افرینش بمصداق کلام نبوی که بالعدل قامت اسموات و الارض و در حوزه تشریع و قانونگذاری و جزا و پاداش دارد. عدالت منطق بر فطرت انسانی است و همه به دنبال تحقق آن جهت رسیدن به نقطه کمال و سعادت الهی هستند.

رئیس کل دادگستری استان ابراز کرد: دستگاه قضایی با نگاه احقاق حق و اجرای عدالت و ابطال باطل و مبارزه باظلم و بی عدالتی ایجاد شده تا مستقل و قاطع و استوار عدالت را اجرا کند و به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی وظایفی بر عهده دارد که مهمترین آن تحقق عدالت در جامعه به عنوان بخشی موثر از حاکمیت است.

وی افزود: با حضور آیت الله رئیسی در مدیریت جهادی قوه قضائیه انگیزه و همت مضاعفی در کارکنان آن ایجاد شد که  رسیدگی به بیش از ده هزار پرونده و کاهش پرونده های مسن و معوق در 5 ماهه گذشته در استان یزد گواهی بر این ادعا است.

دهشیری با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در انتصاب آیت الله رئیسی، اظهار کرد: معظم له در این حکم، هشت توصیه را بیان کرده‌اند که مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن از جمله آن‌هاست.

وی تصریح کرد: مردمی بودن دستگاه قضا به این معنی است که مردم قوه قضاییه را حقیقتا ملجا و پناهگاه خود بدانند و دسترسی آسان به خدمات قضایی و عدالت داشته باشند.

دهشیری افزود: انقلابی بودن به این معنی است کارکنان قوه قضائیه با اراده و عزم فولادین خود ناممکن ها را ممکن کنند که چنین روحیه ای در صحنه‌های حساس نظام در بین ملت ایران بسیار دیده شده که مقابله با ویروس منحوس کرونا نمونه اخیر آن بوده است.

وی با تقدیر از کادر درمان و  نیروهای مسلح در مقابله با ویروس کرونا، گفت: ملت ایران با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و شرکت گسترده در رزمایش مومنانه برگ زرین و افتخار دیگری را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند.

رئیس کل دادگستری استان در تبیین روحیه انقلابی قوه قضائیه، تصریح کرد: انقلابی بودن در دستگاه قضا به معنای رسیدگی و برخورد قاطع در پرونده ها و قائل نشدن تفاوت بین صاحبان قدرت و ثروت با مردم است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با فساد باید به جایی برسیم که قوه در تمامی سطوح خود به سلامت کامل دست یابد تا بتواند به فساد جامعه رسیدگی کند و سلامت به حدی برسد که مسوولین برای کشف فساد در مجموعه جایزه تعیین کنند و کشف نشود .

دهشیری با اشاره به مشکلات حوزه قضائی شهرستان بافق، گفت: یکی از مشکلات حوزه قضایی این شهرستان بحث فضای مجازی است که برخی افراد با اغراض و مقاصدی دست به قلم می‌شوند و فضا سازی می کنند در حالی واقعیت چنین نیست و هیچ نفعی نیز برای مردم ندارد و آرامش روانی جامعه را ممکن است مخدوش کند که رفتار این عده فعالین مجازی زیبنده شهرستان نیست.

دهشیری افزود: در این باره توصیه می شود که مراقب باشند انسجام و وحدت بین مسئولان و مردم حفظ شود و از دوقطبی کردن جامعه اجتناب کنند و باید در این حوزه نظارت قوی تری اعمال شود.

رئیس دادگستری استان یزد ادامه داد: باید سعی شود پلیس فتا به منظور رصد و نظارت بر فضای مجازی در این شهرستان فعال‌تر شود.

وی با اشاره به مسائل پسا کرونا در حوزه کارگری تصریح کرد: به رییس دادگستری پیشنهاد داده شد بررسی کند در صورت نیاز، شورای حل اختلاف صلحی ویژه کارگری در این شهرستان که از نیروی غنی کارگری برخوردار است دایر شود.

دهشیری بر ضرورت برخورد با زمین خواری تاکید کرد و گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه زمین خواری باید فعالیت بیشتری داشته باشد و حداقل فصلی یکبار با حضور نهاد‌های متولی حوزه زمین در شهرستان برگزار شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، «اسماعیل دهقان شوازی» که قبلاً سمت رئیس حوزه قضایی بهاباد را بر عهده داشت، به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بافق منصوب شد و از تلاش‌های «محمد سجاد اعتباری» رئییس سابق دادگستری بافق تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رییس کل دادگستری یزد بافق یزد بنیاد صیانت از خانواده مراسم تکریم و معارفه دادگستری استان شهرستان بافق استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان خوزستان، یک هزار فقره سند مالکیت حدنگاری مربوط به شهرک «بنوار ناظر» شهرستان اندیمشک و روستای «دونه» شهرستان امیدیه را به نمایندگی از مالکین به تعدادی از مردم این مناطق اهدا کرد.

وی در آئین اهدای این اسناد که با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای شورای اداری شهرستان و تعدادی از مردم این مناطق در شهرستان اندیمشک برگزار شد، با عذرخواهی از مردم این دو منطقه بابت تأخیر در تثبیت مالکیت آن‌ها در سالیان گذشته به دلیل برخی اختلافات مالکیتی و بین دستگاهی گفت: اقدام هماهنگ دستگاه قضائی و ثبت استان، فرمانداری، شورای اداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس نمونه یک همکاری خوب بین نمایندگان سه قوه در رفع موانع است و این هم افزایی و حرکت‌های جهادی باید برای ایجاد رضایت‌مندی مردم تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت از همه دستگاه‌های مرتبط با زمین در این شهرستان خواست تا با همکاری دستگاه قضائی و ثبت استان، هرچه زودتر نسبت به صدور اسناد مالکیت تمامی متصرفین شهرک «بنوار ناظر» و اتمام حدنگاری کامل شهرستان اقدام کنند.


دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز مالکیت مردم بر اموالشان با جدیت و به بهترین نحو از سوی سازمان ثبت و دست در سراسر کشور تثبیت و یا در حال انجام است و روز به روز مزایای بهره‌مندی از سند رسمی در حال گسترش است.

در این جلسه همچنین زمانی اصل فرماندار اندیمشک هم، رفع مشکل مالکیتی این شهرک بعد از ۴۶ سال با همت ثبت، دادگستری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها را اقدام بسیار مهمی در رفع اختلافات و دستیابی مردم به حق و حق و شأن دانست و گفت: جهش در ارائه خدمات ثبتی در چند سال اخیر کاملاً محسوس است.

گفتنی است، با صدور و اهدای این اسناد، تعداد اسناد حد نگار روستایی صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان خوزستان به ۷ هزار و ۵۶۰ فقره سند رسیده است.

کد خبر 6087242

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه