Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان نسبت به عدم آمادگی آمریکا برای بحران نو ظهور "سلامت روان" در میان مردم این کشور در پی شیوع کروناویروس هشدار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، تا پیش از همه‌گیری کروناویروس نیز آمریکا با مشکلات مربوط به سلامت روان مواجه بوده اما چالشهای این حوزه با گزارش شدن میلیون‌ها مورد مشکل استرس، افسردگی و انزوا در میان مردم هم اکنون در حال بدتر شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده این مشکل با تلاش مردم برای هرچه بیشتر کنار آمدن با تاثیرات عاطفی همه گیری ویروس بدتر شود در حالی که کارشناسان هشدار می‌دهند ممکن است منابع کافی برای کمک به آنها موجود نباشد.

چاک اینگوگلیا، رئیس و مدیر اجرایی شورای ملی سلامت رفتاری آمریکا که نماینده بیش از ۳۳۰۰ دست اندرکار حوزه سلامت روان و درمان اعتیاد در این کشور است عنوان کرد: جنبه مربوط به سلامت روان این بحران بعدا بروز پیدا خواهد کرد و چندان مشهود نخواهد بود. چون شما قرار نیست در این زمینه به یک دستگاه تنفس مصنوعی در یک مرکز سلامت روان وصل باشید.

او خاطر نشان کرد: هنوز سرمایه گذاری ما در زمینه سلامت روان ناکافی است و این بحرانها تنها باعث بدتر شدن این عدم تناسب می‌شود.

اخیرا یک نظرسنجی انجام شده از سوی بنیاد KFF نشان داد از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی چهار نفر گفته اند استرس و نگرانی مربوط به کروناویروس تاثیری منفی بر سلامت روان آنها گذاشته است.

تنهایی و انزوا یک فاکتور ریسک مربوط به سلامت فیزیکی و روانی بوده و با اجرای تدابیر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی با هدف کند کردن شیوع کروناویروس تماس‌های آمریکایی‌ها با خطوط تلفن مشاوره بحران سر به فلک گذاشته است.

اوایل ماه جاری میلادی بنیاد Well Being Trust با انتشار گزارشی برآورد کرد همه گیری کروناویروس می‌تواند در صورت عدم ارتقای دسترسی ها در آمریکا به درمان‌های مربوط به سلامت روان و اختلال سوءمصرف مواد، منجر به وقوع ۷۵۰۰۰ مرگ افراد مستاصل روی آورده به الکل و مواد مخدر و همچنین خودکشی در این کشور شود.

این در حالی است که آمریکا قبل از همه گیری ویروس کرونا نیز در زمینه سلامت روان و رفتار درگیر بحران بوده که بخشی از علتهای آن دسترسی محدود به مراقبت‌های سلامت، عدم تامین کافی بودجه نظام مربوط به این حوزه و برچسب زدن مردم به افراد هنگام درخواست کمک برای مشکلات روانی هستند.

لورل استاین، رئیس گروه ارتباط در حوزه سلامت روان، یک ائتلاف از سازمان‌های ملی این حوزه شامل انجمن روانشناسی آمریکا و سازمان سلامت روان آمریکا، عنوان کرد: قبل از شیوع کووید ۱۹ نظام سلامت روان و سلامت رفتار و سومصرف مواد درگیر بحران بوده است.

او خاطر نشان کرد: کنگره تلاش می‌کند به اپیدمی مواد مخدر پاسخ داده و باید نیز چنین کاری کند اما خیلی کارهای دیگر لازم است که انجام شود. همه این مسائل در اثر همه گیری ویروس و وضعیت اضطراری به وجود آمده برای سلامت عمومی بدتر شده است.

نرخ خودکشی در آمریکا از ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ به میزان ۳۳ درصد افزایش یافته و در حال حاضر دهمین عامل رقم زننده مرگ به طور کلی در این کشور است. در این زمینه مردان به ویژه مردان متعلق به برخی گروه های اقلیت نظیر اعضای جامعه بومیان سرخپوست آمریکا و یا بومیان آلاسکا با بیشترین خطر مواجه هستند.

از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر مشکل روانی را تجربه می‌کند و در این میان مشکل اضطراب و افسردگی رایج‌ترین اختلال بوده‌اند.

همچنین در سال ۲۰۱۸ کمتر از نیمی از آنهایی که بیماری روانی را تجربه کرده‌اند مورد درمان قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی اختلال سومصرف مواد داشته و حدود نصف آنها همچنین یک اختلال مربوط به سلامت روان داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا کروناویروس مربوط به سلامت روان سلامت روان همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898425

دیگر خبرها

  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی