Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پیرو اطلاعیه مورخ 99/02/21
پیرو اطلاعیه مورخ 99/02/21 بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شركت در آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1399 می‌رساند كه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 99/03/11 آغاز و تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 99/03/18 ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام كه دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند می‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام نمایند.
دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس می‌باشد.
شرایط ثبت‌نام‌:
علاقه‌مندان به تحصیل در دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی كه دارای شرایط مذكور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یك رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.
لازم به توضیح است كه پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی مذكور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.
تمامی متقاضیان، اعم از اینكه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است كه مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذكور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امكان‌پذیر نخواهد بود.
برای ثبت‌نام‌ در این آزمون می بایست اقدام های زیر انجام گیرد:
1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: www.sanjesh.org
2- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.
3- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت كد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سالهای 1396 الی 1398) و درج کدسوابق تحصیلی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای ثبت‌نام در آزمون.
یادآوری مهم: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال 95 و قبل از آن نیازی به دریافت كد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.
4- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.
5- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 370.000 (سیصد و هفتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.
یادآوری 1: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شركت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی باشد، لازم است پس از اطمینان از پذیرش موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در رشته امتحانی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 93.000 (نود و سه هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذكور به صورت اینترنتی اقدام نماید.
یادآوری2: با توجه به اینكه مقرر گردیده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از آن دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 6000 (شش هزار ریال) به صورت اینترنتی به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.
دستورالعمل و نحوه تكمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به داوطلبان توصیه می شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تكمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای كسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند.
یادآوری3: آن دسته از داوطلبانی كه در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرك دیپلم نشده‌اند، در این مرحله، درج معدل برای آنها الزامی نمی‌باشد. این داوطلبان می‌بایست از روز سه ‌شنبه مورخ 99/06/11 لغایت روز پنجشنبه مورخ 99/06/13 با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.
یادآوری4: دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون می‌باشند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند كه فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی كاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و كاردانش در رشته‌هایی كه پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های كاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.
ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت نمایند. بدیهی است كه در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.
یادآوری5: چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت‌نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نماید و یا در ارسال عكس خود مرتكب اشتباه شود (اعم از اینكه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
زمان برگزاری، توزیع كارت اینترنتی و محل آزمون:
براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1399 (برای آن دسته از رشته های امتحانی كه پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه مورخ 99/06/14 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 99/06/11 لغایت روز پنجشنبه مورخ 99/06/13 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت كارت و راهنمای شركت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 30 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.
زمان انتخاب كد رشته محل های انتخابی:
براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شركت در آزمون، كلیه داوطلبان متقاضی رشته های امتحانی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است كه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یك از كدرشته های انتخابی، نسبت به انتخاب كد رشته محل های خود اقدام نمایند.
توصیه‌های‌ مهم‌:
1- داوطلبان مفاد دفترچه راهنما را به دقت مطالعه نمایند.
2- در انتخاب كدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود (برای رشته پذیرش با آزمون) دقت لازم را بعمل آورند، پس از دریافت كد پیگیری 16 رقمی و پایان مهلت‌ثبت نام، داوطلب برای اصلاح موارد فوق با مشکل مواجه خواهد شد.
3- توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تكمیل تقاضانامه و دریافت كدپیگیری، یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
4- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ پایگاه اطلاع رسانی این سازمان متعاقباً بصورت اطلاعیه اطلاع رسانی ‌خواهد شد.
6- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌های: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.
یادآوری6: باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان در این سازمان و برای تسریع در ثبت و بررسی درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می¬توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می¬شود. داوطلبان می¬توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان سازمان سنجش آموزش دفترچه راهنما مندرج در دفترچه شرکت در آزمون رشته امتحانی اقدام نمایند سوابق تحصیلی پرداخت مبلغ دریافت کد خواهد شد مورخ 99 06

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته وی، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعدادشان ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر ایشان را بانوان و ۲۵۶۳۹ آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز خبر داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آن‌ها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌) و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت‌) در استان فارس برگزار خواهد شد و با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.

باقری خبر داد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

کد خبر 6086891

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳