Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:01:48 GMT

اساسنامه پست بانک ایران در کمیسیون امور اجتماعی دولت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۵۱۳

اساسنامه پست بانک ایران در کمیسیون امور اجتماعی دولت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور اجرای ماده (۳۱) قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵، اساسنامه پیشنهادی پست بانک ایران را به هیئت وزیران ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به منظور اجرای ماده (۳۱) قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ و تبصره ذیل آن مبنی بر تداوم و استمرار ارائه خدمات پست مالی و تضمین آن در سراسر کشور از طریق پست بانک و لزوم تهیه اساسنامه جدید به عنوان بانک توسعه ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور، اساسنامه پیشنهادی پست بانک ایران برای طی مراحل تصویب در هیات محترم وزیران تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع بانک سهامی عام است و حداقل ۵۱ درصد سهام آن متعلق به دولت است.

بکارگیری قابلیت‌های عملیات بانکداری توسعه­‌ای تخصصی در راستای ارتقا و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی بخش (ICT) در کشور و مشارکت برای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جذب کمک‌های دولتی و غیردولتی به منظور حمایت مالی و ایجاد خط اعتباری در گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت پیوندهای فنی، مالی و اقتصادی نقاط کمتر توسعه یافته روستایی با مراکز استان‌ها و افزایش خدمات و کاهش هزینه‌ها و انجام امور نمایندگی در دریافت و پرداخت وجوه و در نتیجه کاهش مسافرت‌های شهری و روستایی و هزینه‌های مربوط از جمله اهداف بانک به شمار می‌رود.

بر اساس این اساسنامه، پست بانک به عنوان بانک توسعه­­ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ­(ICT) کشور درچارچوب تبصره ماده (۳۱) قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون ربا و سایر قوانین ذیربط، مقررات ناظر بر عملیات مجاز بانکی و سایر مصوبات شورای پول و اعتبار، مقررات اتحادیه جهانی پست (UPU) و ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با اخذ مجوزهای لازم، مجاز به انجام فعالیت‌ می پردازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پست بانک ایران کمیسیون اجتماعی دولت جمهوری اسلامی ایران فناوری اطلاعات پست بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟