Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@15:37:28 GMT

فتنه انگیزی شبکه اماراتی و خشم تونسی ها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۵۵۹

فتنه انگیزی شبکه اماراتی و خشم تونسی ها

به گزارش افکارنیوز،  گزارش اخیر «الغد» در خصوص اعتراضات مردمی در تونس علیه بیکاری و نبود مواد غذایی موجی از خشم را در میان تونسی ها برانگیخت.

اخبار بین الملل-صدها کاربر تونسی در شبکه های اجتماعی مخالفت خود را با فتنه انگیزی های این شبکه اماراتی اعلام کردند.

آنها خاطرنشان کردند که شبکه اماراتی مذکور به دنبال انحراف افکار عمومی و خدشه دار کردن جایگاه تونس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این شبکه الغد مدعی برگزاری تظاهرات گسترده در ۷ استان تونس علیه بیکاری و نبود مواد غذایی شده بود.

در این گزارش از تصاویر تظاهرات و اعتراضات سابق در تونس استفاده شده به طوری که معترضان در این تصاویر لباس های زمستانی پوشیده اند.

یک کاربر تونسی در این خصوص نوشت: گزارش شبکه اماراتی الغد آغاز ایجاد تحریک در تونس است. این شبکه به دنبال سم پراکنی از طریق انتشار ویدئوهای قدیمی است. این شبکه قصد دارد نشان دهد که یک انقلاب علیه دولت تونس رخ داده است.

یک کاربر دیگر نیز نوشت: شبکه الغد امتداد محور اماراتی- سعودی است که تلاش می کند تجربه دموکراسی در تونس را شکست خورده جلوه دهد.

این نخستین باری نیست که شبکه های وابسته به عربستان سعودی و امارات اقدام به فتنه انگیزی در کشورهای منطقه با هدف ایجاد تنش در آنها می کنند.

   

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تونسی اماراتی تظاهرات خشم امارات تونس شبکه اماراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»

با گذشت یک سال از بازداشت رهبر حزب اسلامگرای النضهه تونس، هیئت جهانی حمایت از وی تشکیل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «راشد الغنوشی» رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس یک سال است که به اتهام «توطئه علیه امنیت کشور» و « ارتباط با تروریسم» در زندان به سر می‌برد. حزب النهضه با رد چنین اتهاماتی اعلام کرده‌است: بازداشت راشد الغنوشی در راستای سیاست‌های سرکوبگرانه «قیس سعید» رئیس جمهور تونس علیه مخالفان سیاسی صورت گرفته است.

به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد بازداشت رهبر حزب اسلامگرای تونس بیش از 60 شخصیت عربی و بین‌المللی از تاسیس هیئت جهانی حمایت از راشد الغنوشی خبر دادند.

در این هیئت شخصیت‌های برجسته‌ای همچون «منصف المرزوقی» رئیس جمهور اسبق تونس، «ماندلا ماندلا» نوه نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی ، «بلال اردوغان» فرزند رئیس جمهور ترکیه و« برهان غلیون» اندیشمند سوری حضور دارند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، هیئت جهانی حمایت از راشد الغنوشی از مقامات تونس خواست هرچه سریع‌تر رهبر حزب النهضه به همراه سایر زندانیان سیاسی را آزاد کنند و به سیاست سرکوب پایان داده شود.

اعتصاب غذای «راشد الغنوشی» رهبر حزب النهضه تونس در زندان

حزب النهضه از شخصیت‌هایی که در هیئت جهانی حمایت از راشد الغنوشی حضور دارند، قدردانی و اعلام کرد: چنین شخصیت‌هایی در مبارزه جهانی برای دفاع از آزادی، دموکراتیک و حقوق فردی و اجتماعی نقش برجسته‌ای دارند.

این حزب در بیانیه خود خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شد تا بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری میلادی فراهم شود و شهروندان تونسی بتوانند در کمال آزادی و شفافیت رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

حزب النهضه با استقبال از نامزدی شخصیت‌های ملی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، خواستار برطرف شدن تمام موانع موجود در این انتخابات شد تا در سایه آن انتخابات به صورت آزاد، شفاف و  دموکراتیک برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • معمای یک سیل مرموز در دبی
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی