Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمدوند، گفت: عملیات نماکاری حرم مطهر امام زادگان احمد و محمود دلفان در حال انجام بوده و این پروژه با پیشرفت خوبی رو به پایان است.

حجت الاسلام «محمد احمدوند»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: استان لرستان تعداد زيادي از بقاع متبركه و امامزادگان عظيم الشأن را در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اوقاف شهرستان سلسله و دلفان بیان کرد: در شهرستان دلفان نيز حضور سه امامزاده از سلاله پاك نبي اكرم(ص) افزون بر ايجاد روح و شكوه معنوي، غربت و مظلوميت اهل بيت(ع) را در تاريخ فرياد مي زند.

 

رییس اوقاف شهرستانهای سلسله و دلفان یادآور شد: یكي از بقاع متبركه ي شهرستان دلفان بارگاه ملكوتي امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولين است كه در ۵۰ كيلومتري غرب شهر نورآباد مركز شهرستان دلفان و در بخش كاكاوند واقع شده است.

 

وی افزود: هرساله هزاران زائر شيفته ائمه اطهار(ع) و ارادتمندان واقعي آنان ازمناطق مختلف استان هاي لرستان، همدان، كرمانشاه و ايلام به زيارت اين اماكن مقدس مي آيند و در ايام تعطيلات نوروز اين امامزادگان ميزبان هزاران زائر دل سوخته اهل بيت (ع) است.

 

حجت الاسلام احمدوند ادامه داد: امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولين، اين دو امامزاده غريب و مظلوم از نوادگان امام موسي كاظم(ع) هستند و بقعه متبركه این امامزادگان در دامنه كوه باغبك واقع شده است و درختان و طبيعت سر سبز اطراف آن جلوه اي زيبا و دلنشين به آن بخشيده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ٩٧ پروژه عمرانی این امامزاده پس از سال ها توقف مجدد آغاز شده است، ادامه داد: در اولین مرحله به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های سلسه و دلفان و  هیئت امنای امامزاده، نصب اسکلت گنبد این امامزاده انجام شد و نماکاری و کاشی کاری گنبد نیز در آبان ماه سال گذشته به پایان رسید.



رييس اداره اوقاف سلسه اظهار داشت: پیش بینی می شود عملیات نماکاری این بقعه که هم اکنون پیشرفت ٨۰ درصدی داشته است، تا پایان تابستان امسال خاتمه یابد.



وی با بیان اینکه هزینه عملیات عمرانی این بقعه حدود ده میلیارد ریال برآورد می شود که بیشتر این هزینه از محل مساعدت های خیرین انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک عملیات حصار کشی این حرم مطهر نیز آغاز خواهد شد.

 

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام زادگان نماکاری بقاع متبرکه احمد و محمود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری گفت : این عملیات از امروز سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از ترمینال سلام هم‌زمان با برگزاری مراسم بدرقه با حضور نواب نماینده ولی فقه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت و «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر کشور عربستان در ایران و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری آغاز شد و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج‌هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۶۰ زائر از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند و درمجموع همین میزان نیز از ۱۰ فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: همه پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام می‌شود.

چلندری خاطرنشان‌کرد: اعزام زائران حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و ترمینال سلام به‌عنوان پایانه زیارتی با مساحت ۵۴ هزار مترمربع ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه خدمات به حجاج و زائران عتبات را در سطح بسیار خوب دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره ایرانی پس از ۹ سال
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم حج شدند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند