Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تئاتر مولوی عنوان کرد: اعتقاد من این است که در این دوره نمی‌توانیم تأثیر فضای مجازی را در همه عرصه‌های زندگی کتمان کنیم طبیعتا تئاتر هم از این قضیه مستثنی نیست هر چند ایراداتی در گام‌های اول داشته باشد.

«امیر حسین حریری»، رئیس مرکز تئاتر مولوی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره بازگشایی سالن ها و پروتکل‌های تالار مولوی عنوان کرد: ابتدا این نکته را عرض کنم که سالن ها هر زمان بازگشایی بشود و یا نشود،‌ ما مترصد پروتکل‌های اعلامی و دستورالعمل‌های دانشگاه تهران و مرکز هنرهای نمایشی هستیم تا فعالیت‌هایمان را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در هر صورت همه اینها منافاتی با این امر ندارد که مراکز و سالن‌ها نسبت به برنامه ریزی برای تولیدات و عرضه آن لاین حوزه هنرهای نمایشی استفاده بهینه داشته باشند . با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر شاهدش بودیم همه مراکز هنری در کنار برنامه‌های روتین و عادی‌شان حتما می‌بایست از ظرفیت فضای مجازی به طور جدی و با برنامه ریزی استفاده کنند.

حریری با اشاره به اینکه مرکز تئاتر مولوی هم در حقیقت برنامه‌های خود را با توجه به همه محدودیت‌ها تدوین کرده است، گفت: ما عمده برنامه‌های پژوهشی و علمی که می‌توانیم از ظرفیت مجازی استفاده کنیم به طور جدی پیگیری کردیم. در این راستا ما دو برنامه تخصصی «پاراگراف» را در حوزه‌های مختلف هنرهای نمایشی تهیه و تولید و از بستر فضای مجازی در اختیار عموم قرار دادیم.

وی در این باره افزود: از طرفی با تعدادی مراکزی که می‌توانند در حوزه عرضه نمایش‌های دانشگاهی و منتخب دانشگاهی به صورت آن لاین به ما کمک کنند و تسهیلاتی فراهم آورند به طور جدی در حال مذاکره هستیم تا از این ظرفیت استفاده و یک نمایش خوب برگزیده دانشگاهی استفاده کنیم . بنابراین رویکردمان این است که با تمام شدن اجرا در سالن‌ کار به اتمام نرسد و همچنان عرضه آثار بالاخص برای علاقه مندان در شهرهای دیگر که دسترسی به دیدن اجرا در تهران ندارند، برقرار شود و آنها هم از آثار استفاده کنند.

حریری همچنین اظهار داشت:‌علاوه بر این ما همایش تئاتر مسئولیت پذیر را نیز به عنوان یک همایش ملی فراخوان دادیم و پژوهشگران تئاتر و جامعه شناسی در حال انجام امر پژوهشی در این راستا هستند که ان شاء الله این همایش نیز در نیمه دوم ماه برگزار می‌شود.پیش بینی کردیم که اگر به هر دلیلی محدودیت‌ها و این شرایط ادامه پیدا کند، همایش را به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی درباره فعالیت مجازی تئاتر و نظرات مخالف در این راستا  در عرصه تئاتر گفت:‌طبیعی است که با توجه به شرایط رخ داده کرونایی تمرکزها به سمت تئاتر آن لاین و مجازی برای استفاده از مدیوم تئاتر برود هر چند که بهرحال همیشه اینطور بوده که تئاتر با تماشاگر و هنرمند زنده همراه است و مطمئنا یکسری مخالفت در این راستا خواهد بود و اعتقاداتی هم هست که نمی‌تواند حرکت خوبی این تئاتر بکند،‌اما اعتقاد من این است که ما در دوره‌ای هستیم که نمی‌توانیم تأثیر گسترش فضای مجازی را کتمان کنیم و فضای مجازی در همه عرصه‌های زندگی‌مان نفوذ کرده طبیعتا تئاتر هم از این قضیه مستنثی نیست.

حریری در این باره افزود:‌ تئاتر می‌بایست خود را در همه حوزه‌های مختلف فضای مجازی همگن کند در شرایط مشابه فعلی می توان این کار را انجام داد و این ظرفیت را فعال کرد. بالاخره این حرکت‌هایی که صورت گرفته علی رغم همه ایراداتی که شاید داشته باشد و من هم خودم به برخی نقد دارم اما تا همین حرکت‌ها صورت نگیرد و باگ ها اصلاح نشود، نمی توانیم رشد کنیم. همه مراکز و هنرمندان این عرصه با توجه به امکانات و داشته‌های خود می‌توانند در این حوزه ورود کنند مجموعه این فعالیت‌ها در دراز مدت بررسی و در دوره‌های بعدی بهتر خواهد شد.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره بازگشایی سالن‌ها و برنامه هایشان گفت: من بحث شروع فعالیت‌ها را به دو بخش تقسیم می‌کنم نخست یک بخش آمادگی گروه‌های نمایشی است که طبیعتا گروه‌هایی در نوبت اجرا هستند و کم و بیش با آنها  ارتباط داریم تا برنامه ریزی و تصمیم گیری به ثبات برسد و اینها هم مجدد آمادگی خود را اعلام و اجراها را ادامه دهند. از سوی دیگر خود مجموعه سالن باید شرایط لازم را داشته باشد که سالن ما همچنان فعال است و روزانه فضای اداری و جانبی آن پیش می‌رود. همه تلاشمان این است که براساس پروتکل های بهداشتی فعالیت‌ها را جلو ببریم و از شروع مجدد کارها هیچ نگرانی نداریم و اساسا سلامت مخاطبان، هنرمندان و دانشجویان برای ما در اولویت است و تلاش داریم تمهیدات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی در پایان درباره افزایش قیمت بلیت سالن گفت:‌فعلا در این خصوص تصمیمی نگرفتیم با توجه به اتفاقات و مشکلات اقتصادی سعی‌مان این است که در این زمینه فشار مضاعف نیاوریم ولی در عین حال هم باید بررسی کنیم  و ببینیم با افزایشی که هزینه‌های نگهداری ،‌خدمات و تولید برای گروه‌ها دارد چطور می‌توانیم تعادلی کارشناسی شده در این عرصه برقرار کنیم و نتیجه خوب و درست بگیریم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تالار مولوی دانشگاه تهران مرکز تئاتر مولوی فضای مجازی فعالیت ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • شوخی گلزار با مردم
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟