Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی، نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم بیغش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین نامه داخلی اظهار کرد: فلسفه تذکر این است که آن مسئله و مشکل که در صحن ایجاد می‌شود، در زمان خود مورد تذکر قرار گیرد، متاسفانه از ابتدای جلسه بار‌ها کتابچه آیین نامه داخلی را بالا بردم، ولی هیئت رئیسه به آن توجهی نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه در مجلس هشتم رئیس وقت هیچ توجهی به تذکرات نمایندگان نمی‌کرد، مگر اینکه خود مایل بود، در حالی که نباید بر اساس آنچه مایل هستیم، تصمیم گیری کنیم.

او با استناد به اصل ۶۵ و ۹۶ قانون اساسی تصریح کرد: مجلس با حضور دو سوم نمایندگان رسمیت می‌یابد، اما ما در روز پنجشنبه که هیئت رئیسه انتخاب شد، هیچ‌یک از منتخبان اعتبارنامه مصوب نداشتند؛ بنابراین فرآیند انتخابات هیئت رئیس خلاف قانون بوده است.

احمدی بیغش اضافه کرد: در سال ۹۷ مجلس مصوبه‌ای درباره حذف هیئت رئیسه موقت از آیین نامه داخلی داشت که نمایندگان در شرایطی که منتخب بودند، هیئت رئیسه دائم را انتخاب کردند. البته اطلاع دارم که این مصوبه به تأیید شورای نگهبان رسیده است، اما سوال اینجاست که آیا انتخاب هیئت رئیسه دائم توسط متخبان خلاف آیین نامه نیست، افکار عمومی از ما انتظار پاسداری از قانون اساسی را دارند که میثاق خون صد‌ها هزار شهید از جمله خون شهید بهشتی است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است، بنابراین  آیین نامه جدید و اصلاحات انتخابات هیئت رئیسه آن به تأیید شورای نگهبان رسیده است و  تذکر شما وارد نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی آیین نامه داخلی شورای نگهبان هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال