Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@08:17:06 GMT

کیت ایرانی تشخیص کرونا در ۵۵ دقیقه ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۶۶۱

کیت ایرانی تشخیص کرونا در ۵۵ دقیقه ساخته شد

به گزارش افکارنیوز،

امیرعباس اسماعیل‌زاده، مدیر شرکت دانش بنیان «سلامت یار بهشت دایان»درباره کیتهای جدید تشخیص کرونا توضیح داد: این شرکت، فعالیت خود را از سال 1387 در خصوص تشخیص و درمان بیماری سرطان ‌های ریه، پستان و کولون آغاز کرد.

اخبار اجتماعی- وی گفت: با شیوع ویروس کرونا، تمامی فعالیت‌های شرکت در زمینه سرطان کنار گذاشته شد و به سرعت درصدد راهی برای تشخیص ویروس کرونا برآمد؛ با پژوهش‌های شبانه‌روزی، کیت مولکولی به روش real-time pcr طراحی شد که می‌تواند در کمترین زمان و میزان ویروس، کرونا را در مخاط بیمار شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه کیت‌های مولکولی در این شرکت، به روش LAMP است، توضیح داد: همه افراد می‌توانند در آزمایشگاه‌های غیرتخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی شده، انجام دهند؛ زیرا  وقتی فرد بزاق خود را داخل کیت ریخته، پس از گرمادهی به مدت کمتر از یک ساعت با تغییر رنگ می‌توان به مثبت و منفی بودن COVID-19 وی پی برد.

وی افزود: کیت‌های موردنظر طبق مقررات اداره کل تجهیزات پزشکی برای بررسی کمی و کیفی به انستیتو پاستور تحویل داده شد که خوشبختانه تاییدیه کیت تشخیص مولکولی توسط انستیتو پاستور اخذ شد و اکنون در حال اخذ مجوز تولید هستیم.

مدیر این هسته فناور با بیان اینکه کشورهای مختلفی درخواست دریافت این محصول را دارند، گفت: از کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی، اسپانیا و انگلستان پیشنهاد صادرات این محصول ارسال شد و در حال اخذ مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا هستیم.

اسماعیل‌زاده با تاکید بر اینکه این کیت علاوه بر سرعت‌بخشی در روند تشخیص، ارزآوری دارد، تصریح کرد: دقت کیتهای طراحی شده در این شرکت بین 2.5 تا 10 برابر بیشتر از کیتهای وارداتی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا سرطان رومانی سرطان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

916نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ خراسان‌جنوبی شرکت کردند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: 916نفر درپویش اهدای خون "مهرسرخ" خراسان‌جنوبی شرکت کردند.

کامبیزمهدی زاده، امروز ۸ فروردین به رسانه‌ها گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان پویش اهدای خون " مهرسرخ" با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در مراکز خونگیری سراسر استان آغاز شد و916 نفر از مردم استان در این پویش سهیم بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی همچنین افزود: ششمین دوره پویش " مهرسرخ " که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است در شام میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به کار خود پایان داد و در طول این مدت 916 نفر جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کردند که771نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده از اهدای خون 104نفر برای اولین بار در طول برگزاری پویش خبرداد و گفت: 472نفر از اهداکنندگان شرکت کننده در پویش اهداکننده مستمر بودند و54 خانم هم موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: پویش سراسری اهدای خون "فرشتگان رمضان" تا پایان ماه مبارک ادامه دارد و از مردم نوعدوست دعوت می‌کنم مانند همیشه یاریگر بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود /این شهید امروز ۷۰ ساله شد +عکس
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • 916نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ خراسان‌جنوبی شرکت کردند
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر
  • ساعت ۱ میلیون دلاری ساخته شده از شهاب‌سنگ!
  • عکس| این ساعت یک میلیون دلاری از شهاب‌سنگ ساخته شده است
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • پرواز ایران ایر در مسر ایلام تهران لغو شد