Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:56:51 GMT

آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گچساران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۶۸۵

آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گچساران ادامه دارد

غلام حسین حکمتیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ نفر  امدادرسان امروز یکشنبه برای مهار کامل آتش سوزی جنگل ها و مراتع به منطقه دیل گچساران اعزام شدند.

وی اظهار داشت: این آتش سوزی ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد به دلیل نامعلومی شروع شده و تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل های این مناطق طعمه حریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمتیان  وزش باد  و سخت گذر بودن را باعث کندی مهار آتش در جنگل ها و مراتع منطقه دیل در این شهرستان اعلام کرد و گفت: به دلیل سخت گذر بودن و شیب تند منطقه ،اعزام نیرو برای مهار آتش به این مناطق امکان پذیر نیست و در صدد هستیم از ۱۰ نفر نیروی بومی این مناطق استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بیش از ۶ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش سوزی در این شهرستان امروز انجام شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: از روز گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در کار اطفای حریق در جنگل ها و مراتع گچساران مشارکت کرده اند.

وی عنوان کرد: ۶ دستگاه دمنده کنترل آتش در اختیار امدادگران برای خاموشی آتش در جنگل ها و مراتع این شهرستان است.

هفته گذشته نیز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" در شهرستان گچساران پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا مهار شد.

براساس آخرین گزارش ها در این آتش سوزی ها تاکنون ۴۵۰هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی منطقه دیل گچساران است.

شهرستان۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه وبویراحمد ،۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

برچسب‌ها مراتع جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گچساران مراتع جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گچساران جنگل ها و مراتع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یگان‌های امدادی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان خدمت رسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از ارزیابی ضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیرو‌های امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیرو‌های امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سردار شریف با اشاره به اینکه عمده نیاز‌های امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد:بحمدالله ضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و همافزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیرو‌های مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیرو‌های خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیرو‌های جهادی به ویژه مشارکت نیرو‌های مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

دیگر خبرها

  • حضور یگان‌های امدادی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان خدمت رسانی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • سیلاب جان ۲ نیکشهری را گرفت
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد