Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@21:09:07 GMT

افزایش ۱۵۰ درصدی مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۶۹۳

افزایش ۱۵۰ درصدی مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری

به گزارش افکارنیوز،

عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: هم اکنون شاهد رونق اقتصاد بخش حمل و نقل جاده‌ای به ویژه در حوزه مسافری هستیم و این نشان می‌دهد که مردم اعتماد دارند و می دانند در این بخش همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

اخبار اقتصادی- وی افزود: این پروتکل‌ها به صورت اتوماتیک و خود و به خود رعایت می‌شود، چراکه مردم نسبت به این مسائل حساس هستند و از سوی دیگر رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی خودشان می‌دانند که سلامت مردم به عنوان ستون‌های اصلی که اقتصاد این بخش را تضمین می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طی ماه‌های گذشته ضریب اشغال صندلی‌های اتوبوس حدود چهار تا پنج نفر بود که در حال حاضر به حدود ۱۳ نفر رسیده است. مسلما تا رسیدن به نرم و میانگین همیشگی فاصله چندانی نداریم، چرا که در ایام معمولی سال ضریب اشغال صندلی‌های اتوبوس‌های بین شهری معمولا به طور متوسط حدود ۱۸ تا ۲۰ نفر است.

حسن‌نیا همچنین درباره اینکه آیا تا کنون مشکلی در حوزه حمل‌ونقل مسافری بین شهری در زمینه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است یا خیر؟ گفت: به دلیل رعایت کردن همه ضوابط ابلاغ شده تاکنون مشکلی در زمینه بروز ویروس کرونا در حوزه حمل و نقل مسافری بین‌شهری مشاهده نشده است و این نشان می دهد سلامت عمومی و تضمین آن در این بخش برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همه ذی نفعان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: اگر در هر صورتی مسافران شاهد این مسئله بودند که به صورت موردی یک راننده یا شرکت حمل‌و نقلی بین‌شهری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کرد، می‌توانند در ابتدای سفر این مشکل را با نمایندگان دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان راهداری که در پایانه‌های مسافری به صورت دائم مستقر هستند در میان بگذارند که البته بهترین شیوه زمان پیگیری قبل از انجام سفر است. اما اگر تخلفی در طول سفر شکل گرفت مردم می‌توانند از طریق سامانه، تلفن گویا یا سایت ۱۴۱ سازمان راهداری این نکات را به گوش ما برسانند تا نسبت به اصلاح این موارد و برخورد با شرکت‌های متخلف اقدام کنیم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی حمل و نقل جاده ای حمل و نقل اتوبوس راهداری و حمل و نقل جاده فاصله گذاری اجتماعی سازمان راهداری حمل و نقل بین شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • ◄ فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال