Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: احمد تجری اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان منعقد شد که یکی از اهداف این تفاهم‌نامه مشترک جلب مشارکت فعالین اقتصادی استان در توسعه اشتغال پایدار و با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در بخش‌های اقتصادی و ارتباط شاغلین با سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان حوزه صنایع‌دستی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مشاغل موجود، مشاغل نیازمند احیاء و مشاغل آینده استان گلستان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و تدوین اطلس مشاغل در این حوزه از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و به‌روزآوری سرفصل‌ها و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و تلاش در جهت تألیف منابع آموزشی، برنامه‌ریزی در جهت حفظ و احیاء و توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی بومی استان گلستان، فرهنگ‌سازی عمومی درزمینهٔ آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و توسعه بسترهای اشتغال کارجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت مشارکتی اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با انعقاد و امضای این تفاهم‌نامه گامی مؤثر در راستای اهداف این تفاهم‌نامه و همچنین توانمندسازی، توسعه و صیانت از اشتغال پایدار در استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی برداشت.

در ادامه سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این نشست ضمن اشاره به تعهدات این اداره کل گفت: برابر این تفاهم نامه همکاری آموزشی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان بسترهای لازم برای بکارگیری استادکاران مهارتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برابر آیین نامه های مربوطه ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای آموزش های مهارتی جهت توانمندسازی جوامع هدف، برنامه ریزی جهت ارزشیابی و برگزاری آزمون پایاندوره مهارت آموختگان، صدور گواهی نامه صلاحیت شغلی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان کارجو در حوزه صنایع دستی و گردشگری با رویکرد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان گلستان از دیگر تعهدات این اداره کل در این تفاهمنامه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان حوزه صنایع دستی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی آموزش فنی و حرفه ای کل میراث فرهنگی تفاهم نامه استان گلستان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: بازارچه سوغات و صنایع دستی استان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در موزه صنایع‌دستی گلستان برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان افزود: این بازارچه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خانه تاریخی امیر لطیفی برگزار شود.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت:حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و سوغات استان، توسعه، ترویج و آموزش‌های صنایع‌دستی است.

دیگر خبرها

  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان