Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب‌الدین نظری کنشگر سیاسی و مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید خبر حکم قطعی یک سال حبس تعزیری خود در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، گفت: در اوایل شهریور ماه سال ۹۷ با شکایت یک نهاد امنیتی پرونده‌ای برای من تشکیل شد. اتهامی هم که آن زمان به من وارد کردند، عضویت در گروه‌های معاند و تبلیغ علیه نظام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه به علت اینکه هیچ سندی برای عضویت من در گروه‌های معاند وجود نداشت، این اتهام رد شد اما اتهام تبلیغ علیه نظام بر قوت خود باقی ماند.

این عضو شورای مرکزی مجمع پیروان خط امام خوزستان، اظهار داشت: مواردی هم که به عنوان اتهام به من نسبت دادند، صرفا جلسات رسمی حزبی احزاب اصلاح‌طلب بود و چون سابقه عضویت در شورای مرکزی  اصلاح‌طلبان شیراز را هم دارم، طرح شکایت از من نیز از  همان‌جا شروع شد.

وی گفت: بعد از اینکه پرونده به اهواز ارسال شد به دلیل اینکه مصاحبه‌ها و بیانیه‌هایی که ضمیمه پرونده، در تهران انجام شده بودند، پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل و آنجا حکم یک سال حبس تعزیری برایم صادر شد.

شهاب‌الدین نظری افزود: حکم دادگاه تجدید نظر بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شد، اما تا زمانی که حکم رؤیت نشده بود؛ نمی‌توانستم به طور قطعی آن را تأیید کنم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خوزستان فعالان سیاسی و مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود


به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا،فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود، و با داستان هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد. در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده هایی پیچیده‌تربا موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سید محمد حسینی است.

گفتنی است در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد. سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» از هفته آینده پنجشنبه و جمعه‌ها میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • از فعالیت تبلیغی علیه نظام تا تشویق نسل جوان به فساد و فحشا
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند