Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به بعد نظارتی اعضای شوراهای اسلامی گفت: اعضای شورای شهر در عزل و نصب‌های شهرداری دخالتی ندارد اما صدور ۴۰ ابلاغ طی ۳ هفته باید با روند آرام‌تری انجام شود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حیدر علیپور در دویست و پنجاه و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی با اشاره به عزل و نصب‌ها در شهرداری شهرکرد  اظهار داشت: در عزل و نصب‌ها باید‌ به‌ پتانسیل‌ها و توانمندی‌ نیروها توجه ‌و از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تغییرات در بدنه شهرداری باید با روند کند‌تر‌ و آرام‌تری انجام شود، افزود: طی مدت 3 هفته صدور 40 ابلاغ و تغییرات در شهرداری انجام شده است‌. 

رئیس شورای شهر شهرکرد بیان کرد: شهردار شهرکرد باید از حضور افراد متخصص‌ در زمینه‌های متخصص بهره‌گیری نماید و اعضای شورای شهر نیز 
بر روند فعالیت مسئولان‌ مدیریت شهری‌ نظارت داشته باشند‌. 

علیپور با بیان اینکه عملکرد درست مدیریت شهری سبب ایجاد رضایت مردمی می‌شود، ادامه داد:  فعالیت و اقدامات مجموعه مدیریت شهری باید به گونه‌ای باشد که رضایت مردم از شهرداری و شورای شهر به وضوح دیده شود‌. 

شهرکردی‌ها 2 هفته وقت دارند بدهی‌هایشان به شهرداری را پرداخت کنند22.5 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در شهرستان شهرکرد پرداخت می‌شودنماینده مردم شهرکرد در مجلس: از طرح‌های غیرقانونی انتقال آب جلوگیری می‌شود

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی  شهر شهرکرد در ادامه جلسه نیز با اشاره به تغییرات مدیران سازمان‌های شهرداری گفت: تحقق سیاست‌های توسعه‌ای‌ در مجموعه مدیریت شهری تنها با تغییر‌ افراد امکان‌پذیر نیست و باید در کمیت و کیفیت اقدامات تاثیر گذار باشد‌. 

شریفی با بیان اینکه شهردار شهرکرد باید با عملکرد و تصمیم‌گیری مستقل خود نسبت به ایجاد تحول، افزایش سلامت اداری و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری اقدام کند، افزود: البته برای تغییر بدنه مدیریتی و کارشناسی باید با افراد صاحب‌نظر بی‌طرف مشورت کرد.

نایب‌ رئیس شورای شهر شهرکرد پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعضای شورای اسلامی و پذیرش انتقادهای سازنده را جزو برنامه‌های اولویت شهردار جدید عنوان کرد و گفت:  تعاملات لازم باید بین‌ مجموعه شهرداری و شورای شهر ایجاد شود و شهردار پاسخگوی‌ سوالات شورای شهر باشد‌. 

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر در عزل و نصب‌های شهرداری دخالتی نمی‌کنند اما نسبت به عملکرد ضعیف در برخی حوزه‌های مدیریت شهری بازخواست می‌کنند، افزود: عزل و نصب‌ها بر اساس حب و بغض انجام نشود‌. 

وی شناسایی نخبگان و پرورش نیروی انسانی فعال در بدنه مدیریت شهری را ضروری دانست و گفت: متاسفانه تاکنون در این حوزه توجهی صورت نگرفته و از رشد نیروی انسانی در این حوزه جلوگیری شده است.

شریفی بیان کرد: بی‌توجهی مسئولان مدیریت شهری به نظرات اعضای شورا  در دوره‌های قبل  جای انتقاد و بحث دارد بنابراین شهرداری شهرکرد نقاط ضعف و قوت مجموعه را شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آن در راستای تسریع در روند توسعه مرکز استان را ارائه کند.

فرهاد رئیسی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه گفت: متاسفانه برخی اعضای شورا در 2.5 سال فعالیت خود از مسئولان مدیریت شهری توضیحی نخواسته و بر روند فعالیت آن‌ها نظارتی نداشته‌ و متاسفانه در دوران گذشته توجه به لابی‌گری، فامیل‌بازی و ایجاد اشتغال برای بستگان برخی افراد مشکلاتی را در شهرداری شهرکرد ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت ادامه این روند و خاتمه ندادن به این مسائل در دوران مدیریت جدید شهرداری، اعضای این شورا با شهردار منتخب برخورد می‌کنند، افزود: اعضای شورای اسلامی نمی‌توانند در عزل و نصب‌های شهرداری دخالت داشته باشند اما باید با جدیت بر نحوه فعالیت در این حوزه نظارت و با کم‌کاری‌ها و خلاف‌های احتمالی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید از شهردار جدید شهرکرد حمایت کنند، گفت: شهردار جدید باید چهره شهرداری را از حالت قبلی خارج و در صورت استفاده نکردن از افراد متخصص و بی‌توجهی به قانون باید به اعضای شورای اسلامی پاسخ‌گو باشد.

رئیسی افزود: شهروندان شهرکردی امروزه اجرای قانون، بهره‌مندی از افراد متخصص و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری را مطالبه دارند.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: براساس قانون، انتخاب مدیران و تشخیص استفاده از توان نیروی انسانی در شهرداری با شهردار و نظارت بر عملکرد آنان با اعضای شورای اسلامی است.

مصطفی حیدری تصریح کرد: دخالت در عزل و نصب‌های شهرداری از سوی اعضای شورای اسلامی باعث جلوگیری از موفقیت شهردار در انجام امور می‌شود.

وی با اشاره به نارضایتی شهروندان از وجود تبعیض در شهرداری شهرکرد یادآور شد: شهردار جدید باید ضمن رفع این مشکل نسبت به استفاده از ظرفیت‌های مطلوب درون ‌سازمانی اقدام کند.

 تغییرات مدیریتی به دور از هر گونه سلیقه بوده است 

 بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد نیز در ادامه در پاسخ به خواسته‌های اعضای شورای شهر گفت: در مدت فعالیت خود از سه هفته گذشته تاکنون 13 نیرو در رده‌های مدیریتی شهرداری به‌دور از هرگونه نظر شخصی، سلیقه‌ای و یا سیاسی جابجا شده است.

 عبدالغنی بیان کرد: تمامی انتصاب‌ها در این مدت با دلیل‌های علمی، تخصصی و براساس ابلاغ محل خدمت نیروی انسانی شاغل در مجموعه شهرداری شهرکرد بوده است.

وی گفت:  توجه به دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری در راستای پیشرفت و توسعه شهرکرد به ‌عنوان مرکز استان در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد.

انتهای پیام/7540/ ع

R7540/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عزل و نصب های شهرداری اعضای شورای اسلامی اعضای شورای شهر شهرداری شهرکرد عزل و نصب ها نیروی انسانی شهردار جدید مدیریت شهری شهر شهرکرد رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند

با مصوبه شورای اسلامی بیرجند ایجاد غرفه در میدان امام(ره) متوقف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، شهرداری چند سالی است که با مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند اقدام به احداث سر در بازار بیرجند و در  ادامه حفر  چاله‌ها در پیاده‌روی میدان امام(ره) بیرجند برای ایجاد غرفه‌ها کرده است که در باران‌های چند روز گذشته این چاله‌ها پر از آب شده و خساراتی به مغازه‌ها و زیرزمین آنها وارد کرده است.

از آن زمان تاکنون مالکان این مغازه ها به بخشی از شهرداری بیرجند که مراجعه کرده‌اند، نه تنها پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اند، بلکه برای رفع خطر از این مغازه ها هم اقدامی تاکنون انجام نشده است.

امروز تعدادی از مالکان مغازه های مورد نظر با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند خواستار اقدام مناسب اعضای شورا در این خصوص شدند.

  یکی از مالکان مغازه های میدان امام بیرجند گفت: 12 اسفند سال گذشته از کسبه حاشیه میدان امام(ره) توسط شهرداری برای حضور در جلسه ای دعوت شد که در آن خواسته های خود را مطرح کردیم اما بعد از برگزاری ابن جلسه تاکنون هیچ توجه‌ای به  خواسته های ما نشده است.

 به گفته نوفرستی به دلیل حفر چاله  برای ایجاد ستون در آنها، با بارش باران این چاله ها پر از آب شد و به مغازه های ما نفوذ کرد اما از آن زمان تا کنون با فرستادن ما، بین مناطق شهرداری هیچ پاسخی با وجود دو مرتبه مکاتبه با شهرداری در این زمینه به ما داده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود این که به ما گفته شده بود با انجام این کار قصد درآمدزایی نداریم و هدف ما از انجام این کار زیباسازی است، شهرداری بیرجند برخلاف آن عمل کرده است و به دنبال درآمدزایی با ایجاد این غرفه ها دارد.

به گفته نوفرستی هر چند با مجوز شهرداری و پرداخت بهای آن برای ایجاد بالکن در گذشته اقدام کرده ایم، شهرداری بیرجند درصدد جمع آوری بالکن های این مغازه ها است و از اعضای شورای شهر بیرجند می‌خواهیم که از اقدام شهرداری در این زمینه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارندگی در روز های آینده، برای بار دوم مغازه های مورد نظر پر آب خواهند شد و به آنها مجدد خسارت وارد خواهد شد.

یکی دیگر از مالکان این مغازه ها گفت: اجرای سر در بازار ببرجند در حالی که مغازه های داخل آن به روز رسانی شده اند، به تنهایی نمی تواند نشانگر قدمت آن باشد.

به گفته پناهی زیر زمینی مغازه ها که گنبدی هستند به دلیل ورود آب در زمان بارندگی در معرض خطر قرار گرفته اند.

در ادامه یکی از اعضای شورای شهر بیرجند خطاب به مالکان مغازه های مورد نظر گفت: اگر با ایجاد سر در بازار مخالف بودید قبل از این باید مخالفت خود را در این خصوص اعلام می کردید.

 عباس سروری با بیان این که در کمیسیون عمران شورا با حضور نمایندگان مالکان مغازه های مورد نظر بررسی های لازم در این زمینه انجام شد، افزود: زیبای سر در بازار بیرجند به رواق های آن است و تاکنون کسی نسبت به ابجاد سر در بازار مخالفتی نکرده بود.

حجت الاسلام درخشی یکی دیگر از اعضای شورا هم خواستار تسریع در رفع خطر از مغازه های مورد نظر توسط شهرداری بیرجند شد.

رئیس شورا اسلامی شهر بیرجند بعد از شنیدن سخنان نمایندگان مالکان مغازه‌های مورد نظر خواستار توقف انجام این کار برای بررسی بیشتر در این خصوص شد.

در ادامه بر اساس مصوبه اعضای شورای شهر ، از شهرداری بیرجند خواسته شد تا ضمن توقف کار در خصوص ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند نسبت به رفع خطر از مغازه های حاشیه میدان امام(ره) اقدام لازم را انجام دهد.

در ادامه نامه حجت الاسلام مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به شورای شهر ببرجند مبنی بر اعلام نظر کارشناسی اعضای شورا در خصوص پیشنهاد شروع راهپیمایی ها در بیرجند از میدان اجتماعات در میدان ابوذر تا باغ موزه دفاع مقدس در بلوار شهید صیاد شیرازی قرائت شد.

اعضای شوار در پاسخ به این پیشنهاد خواستار ختم راهپیمایی‌ها در میدان اجتماعات شدند که برای این منظور در دست احداث است و بیان کردند که اگر قرار است راهپیمایی‌ها در مرکز استان به باغ موزه دفاع مقدس ختم شوند، باید زیرساخت‌های لازم در این باره در مکان مورد نظر فراهم شود.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز