Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:08:42 GMT

بایدن باز هم در نظرسنجی‌ها از ترامپ جلو افتاد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۰۳۷

بایدن باز هم در نظرسنجی‌ها از ترامپ جلو افتاد

نظرسنجی جدید واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نیوز که نتایج آن در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است، نشان می دهد که آمریکایی ها نحوه مدیریت همه گیری کرونا را در دولت ترامپ منفی ارزیابی می کنند. این نتایج در حالی منتشر شده که بحران کرونا همچنان آینده انتخاب دوباره ترامپ در نوامبر (آبان) آینده را تحت الشعاع قرار داده است و اکنون به نظر می رسد جو بایدن آشکارا در سطح ملی نسبت به ترامپ برتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز نتایج نظرسنجی ها فاکس نیوز نشان داده بود که جو بایدن حمایت بیشتری را نسبت به ترامپ کسب کرده است.

براساس نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز، بایدن با کسب ۵۴ درصد آرا در میان رای دهندگان واجد شرایط در سطح ملی از ترامپ با کسب ۴۳ درصدی پیشی گرفت.

در نظرسنجی دو ماه قبل نیز بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۷ درصد آرا را کسب کرده بود که این ارقام در بین همه رای دهندگان بزرگسال آمریکایی اختلافی ۱۳ درصدی داشت و بایدن با کسب ۵۳ درصد آرا در مقابل ترامپ با احراز ۴۰ درصد آرا از او جلو افتاد.

به نوشته واشنگتن پست، به طور کلی  مردم آمریکا  ارزیابی ضد و نقیضی را درباره ترامپ و بایدن ارائه دادند و هرچند بایدن نامزد دموکرات ها به طور کلی در نظرسنجی جدید نسبت به پاییز گذشته محبوبیت خود را تا  حدی از دست داده است دستکم در چند ویژگی شخصی بهتر از ترامپ قلمداد می شود.

در عین حال حامیان ترامپ در مقایسه با پاییز گذشته اشتیاق و تعهد بیشتری نسبت به رای دادن به وی در مقایسه با حامیان کنونی بایدن دارند.

براساس ارزیابی واشنگتن پست، با توجه به تغییرات سریع از جمله در رابطه با فاصله داشتن با مهار کرونا، چشم انداز اقتصادی متزلزل آمریکایی همزمان با بازگشایی برخی مشاغل و خشونتی که برخی از شهرهای آمریکا را در بر گرفته است، این نتایج مربوط به شرایط کنونی است.   اما نمی تواند به ویژه با توجه به اختلافات در آرای عمومی و نتایج کالج انتخاباتی همان طوری که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی نیز مشاهده شد، نتایج سیاسی انتخابات نوامبر را پیش بینی کند.

در بین حامیان ترامپ ۸۴ درصد گفتند قطعا به او در انتخابات پیش رو رای می دهند. در مقایسه ۶۸ درصد گفتند که به طور قطعی به بایدن رای می دهند. در بین حامیان ترامپ، ۸۷ درصد گفتند که به حمایت از او اشتیاق دارند و ۶۴ درصد گفتند «بسیار علاقه مند» به رای دادن به ترامپ هستند. در بین حامیان بایدن ۷۴ درصد گفتند مشتاق حمایت از او و فقط ۳۱ درصد گفتند که «بسیار مشتاق» حمایت از او هستند.

در رابطه با برگزاری انتخابات از طریق پست الکترونیک ۸۷ درصد از دموکرات ها و ۶۷ درصد از افراد مستقل از این شیوه حمایت کردند ولی ۶۱ درصد جمهوریخواهان با چنین تغییری در رویه انتخابات مخالفت کردند.

حمایت قوی تر از ترامپ در نظرسنجی های ماه مارس (فروردین) تا حدی به دلیل جایگاه قوی تر او در بین گروه های با گرایشات دموکراتیک، رای دهندگانی در ایالت های تاثیرگذار و زنان بود که اکنون این حمایت به دلیل کاهش محبوبیت کلی او و نیز کاهش محبوبیتش به دلیل نحوه مدیریت بحران کرونا کاهش یافته است. برای مثال محبوبیت ترامپ در کنترل ویروس کرونا نزد زنان در ماه مارس ۴۸ درصد بود که اکنون به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

در خصوص مدیریت اقتصادی به نظر می رسد که همچنان نگاه به عملکرد ترامپ مثبت است و ۵۲ درصد آمریکایی مدیریت اقتصادی ترامپ را قبول دارند و ۴۴ درصد مخالف آن هستند. اما این رقم نیز نسبت به نظرسنجی ماه مارس کاهش نشان می دهد و اختلاف این دو رقم در نظرسنجی ماه مارس ۱۹ نقطه ای بود.

در بین لاتین تبارها که رای آنها برای پیروزی دموکرات ها مهم است، بایدن در شرایط فعلی در مقایسه با هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکراتها درانتخابات ۲۰۱۶ محبوبیت کمتری دارد.

اما از نظر شخصیت و خلق و خوی به عنوان رئیس جمهوری و تیزهوشی برای ریاست جمهوری، بایدن در وضعیت بهتری نسبت به ترامپ قرار دارد.

اما درباره رهبر قوی تر بودن ۵۰ درصد به ترامپ رای دادند و ۴۹ درصد با این نظر درباره ترامپ مخالفت کردند. در رابطه با بایدن ۴۳ درصد او را رهبری قوی قلمداد می کنند و ۴۹ درصد نظر منفی دارند.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در فاصله زمانی بین ۲۵ تا ۲۸ ماه می (۵ تا ۸ خرداد) از بین ۱۰۰۱ نفر از بزرگسالان آمریکایی که به طور تصادفی تماس تلفنی با آنها برقرار شد و با ضریب خطای مثبت ومنفی ۳.۵ درصد انجام شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تعیین رئیس جمهور جدید و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن نظرسنجی پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن نظرسنجی ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن نظرسنجی واشنگتن پست درصد گفتند ماه مارس درصد آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است