Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:40:58 GMT

آغاز برداشت غلات از مزارع شهرستان جاجرم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۱۱۱

آغاز برداشت غلات از مزارع شهرستان جاجرم

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با مهر از آغاز برداشت غلات از مزارع شهرستان جاجرم خبر داد و اظهار کرد: شهرستان جاجرم با تولید ۶ هزار تن جو و ۹ هزار تن گندم از مناطق مستعد کشت غلات در استان است.

مدیرجهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: به علت شرایط آب و هوایی منطقه و گرم شدن زود هنگام، مزارع جاجرم جزو نخستین مناطقی از استان محسوب می‌شود که برداشت غلات در آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح برداشت ۱۲ ناظر و کارشناس جهت بازدید از کمباین‌ها و جلوگیری از ریزش کمباین‌ها تحت نظارت مدیریت جهاد کشاورزی انجام وظیفه می‌کنند.

عباسیان در انتها گفت: شهرستان جاجرم با ۱۲ کمباین بومی عملیات برداشت را نظارت خواهد کرد و تا انتهای برداشت تعداد ۱۰ کمباین مهاجر نیز جهت کمک به عملیات برداشت از سایر استان‌ها وارد شهرستان خواهند شد.

کد خبر 4937907

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان جاجرم برداشت گندم وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا عید سعید فطر گرگان قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا فطریه شهرستان جاجرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین

علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو خواهیم داشت.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده است.   وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است.   معتمدی پور با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها با ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.   معتمدی بیان کرد: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس انجام می شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان