Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان بهداشتی افغانستان اعلام کردند تاکنون 15 هزار و 205 تن در ولایات مختلف این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته ۶۸۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی کرده است.

با ثبت این رقم، شمار بیماران کووید – ۱۹ در  افغانستان به ۱۵ هزار و ۲۰۵ تن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در یک شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۱۱۲ مورد مشکوک به ویروس کرونا از ۱۳ ولایت کشور در آزمایشگاه‌ها بررسی شده است.

از این میان، ابتلای ۳۷۱ تن در کابل، ۱۱۱ تن در هرات، ۷۵ تن در بلخ، ۳۳ تن در سمنگان، ۲۲ تن در تخار، ۲۱ تن در ننگرهار، ۱۸ تن در لغمان، ۱۱ تن در بغلان، هفت تن در لوگر، شش تن در کنر، در ولایت‌های بامیان و میدان‌وردک  دو – دو تن و در ولایت دایکندی یک تن به ویروس کرونا تثبیت شده است.

همچنین در یک شبانه‌روز گذشته هشت مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز ثبت شده است. سه نفر در بغلان، دو نفر در هرات، دو نفر در کنر و یک نفر در بلخ در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. با ثبت این رقم، شمار قربانیان ویروس کرونا در افغانستان به ۲۵۷ تن افزایش یافته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار کووید – ۱۹ بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به یک هزار و ۳۲۸ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا افغانستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بومی با تمام توان حمایت خواهیم کرد

 محمد کشاورز در دیدار با معتمدان بخش مرکزی، ضمن تبریک بهار طبیعت و فرارسیدن سال جدید و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان، اظهار کرد: درصددیم در سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد،با تلاش و کوشش مضاعف از سوی مردم و مسوولان بتوانیم اقدامات موثری در حوزه اقتصاد مردم پایه برداریم و با مشارکت مردم بویژه معتمدان در بحث راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های تولیدی تحولی در هیرمند ایجاد کنیم.

وی با اشاره به جایگاه اجتماعی معتمدان افزود: با توجه به روابط نسبی و سببی و برخی آداب و رسوم مشترک با کشور افغانستان، معتمدان در آن سوی مرز نیز دارای نفوذ و روابطی هستند که در همین راستا با همکاری و همراهی معتمدان در سال گذشته توانستیم مقادیر قابل توجه ای گیاه لوخ از کشور افغانستان وارد کنیم که این امر کمک شایانی به بافندگان این گیاه کرد.

فرماندار هیرمند با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد: در اواخر سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را داشتیم که به نحو مطلوب و در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: شاهد بارش رحمت الهی در حوضه آبریز هیرمند هم بودیم که در پی آن جاری شدن آب در انهار سطح این شهرستان باعث ایجاد شور و شوقی وصف ناپذیر در بین مردم شد و به خوبی از مقدار ورودی آب در جهت مصارف کشاورزی بهره بردیم.

کشاورز اذعان کرد: در نشست های مشترکی که با مسوولان ولایت نیمروز افغانستان داشتیم با توافقات حاصله محل پل دوم جانمایی و فرآیند ساخت راه موقت در روزهای اخیر شروع شد که ساخت پل دوم کمک شایانی به افزایش تردد ناوگان ترانزیتی در پایانه میلک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با تلاش تیم اقتصادی شهرستان هیرمند در سه مرحله مبالغی از محل درآمد طرح کوله بری و خرده فروشی به حساب برخی سرپرستان خانوار واریز شد.

فرماندار هیرمند افزود: در پرداخت خسارت ناشی از حق نکشت کشاورزان در حوزه سیستان پیشتاز بودیم و مبلغ ۳۰میلیون ریال هم از محل درآمد فروش سوخت مازاد مرزنشینان به حساب ۶ هزار و ۹۶ سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد واریز شد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه واردات دام سبک و سنگین نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و آمارها حاکی از رشد چشمگیر واردات دام در ادوار اخیر بود.

کشاورز تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی،از پیشنهادها و راهکاری های معتمدان استقبال می‌کنیم و این عزیزان می‌توانند در فرایند تصمیم گیری و اجرا، مشارکت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اسکان مسافران نوروزی در ۷۰۰۰ فضای آموزش و پرورش اصفهان از ۶۵۰ هزار نفر عبور کرد
  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش ۱۵درصدی تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی قزوین
  • از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بومی با تمام توان حمایت خواهیم کرد
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید