Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که گرفته شد، انجام فروش فوق العاده توسط دو خودروساز ایران خودرو و سایپا بود. این فروش فوق العاده از روز عید فطر ۹۹ کلید خودرو و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد. در همین هنگام یک سری تغییرات نیز به صورت لحظه‌ای در شیوه ثبت‌نام ایجاد شد هرچند که برخی از افراد انتقاداتی نیز به آنها داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از شروع ثبت‌نام‌ها قرار بر این بود که نیمی از مبلغ خودرو توسط مشتریان واریز شود و در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی تکمیل وجه صورت گیرد. در غیر این صورت مبلغ واریز شده ظرف مدت یک هفته به‌دست مشتریان خواهد رسید البته به این مبلغ سود اختصاص داده نمی‌شد.

 

انتقادات قبل و بعد از تصمیم حذف واریز وجه

انتقادات زیادی به این مسئله وارد بود و برای مردم نیز این سوال مطرح می‌شد که مبالغی که واریز می‌کنند کجا می‌رود و چرا سودی به آنها تعلق نمی‌گیرد. در همین هنگام و پیش از استارت فروش فوق‌العاده سرپرست وزارت صمت شرط واریز مبلغ را برداشت. اما با این حال بعد از این نیز یک سری انتقادات مطرح شد که به دلیل تصمیم گرفته شده همه افراد سعی می‌کنند خودرو ثبت نام کنند و شاید دلالان نیز وارد این قضیه شوند.

 

با تمام این تفاسیر کسانی که در قرعه‌کشی برنده خواهند شد فقط ملزم به تکمیل وجه هستند. آنطور که اعلام شده آخرین مهلت ثبت نام محصولات ایران خودرو و سایپا روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه است و متقاضیان تا این تاریخ فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

قرعه‌کشی نیز احتمالا بلافاصله و پس از اتمام زمان ثبت‌نام انجام خواهد شد. به نظر می‌رسد که این کار در روزهای ۱۵ یا ۱۶ خرداد صورت گیرد و نتایج نیز ظرف ۴۸ ساعت به برندگان اعلام شود. هر فردی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده یک کد قرعه کشی دارد و در صورت برنده شدن از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود.

 

قرعه کشی خودرو فقط در ایران انجام شده است؟

اما یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده این است که قرعه کشی خودرو فقط در ایران انجام شده است؟ کشور دیگری در دنیا وجود دارد که چنین کاری را انجام داده باشد. برای یافتن پاسخ این پرسش گفت‌وگویی توسط گسترش‌نیوز با حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو ترتیب دادیم.

 

سنجری در پاسخ به این پرسش گفت: تجربه‌ای از قرعه‌کشی خودرو در دهه ۷۰ در کشور لهستان وجود دارد. کشوری که شرایط تولید و عرضه خودرو در آن خوب نبود. خودروی فیات را در آن زمان از طریق قرعه‌کشی به مردم واگذار می‌کردند. واقعیت این است که بنده خیلی موافق قرعه‌کشی نیستم زیرا تقاضاهای غیر واقعی را عملا تحریک می‌کند. حتی اگر خودرویی هم نخواهم و نیازی به آن نداشته باشم تحریک می‌شوم که در قرعه‌کشی ثبت‌نام کنم و شاید به صورت شانسی برنده شوم.

 

آخرین اطلاعیه خودروسازان درباره قرعه‌کشی

ایران خودرو و سایپا روز گذشته اطلاعیه‌ای نیز در خصوص روند قرعه‌کشی منتشر کردند. یکی از مهم‌ترین نکات آن در خصوص زمان واریز وجه بعد از برنده شدن در قرعه‌کشی بود. در ادامه جزییات کامل را می‌خوانید:

 

۱- جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه‌کشی، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در تمامی مراحل قرعه‌کشی، حضور خواهند داشت.

 

۲- بلافاصله پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو انجام خواهد شد.

 

۳- متقاضیان مکلفند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تایید دستگاههای نظارتی اعلام می‌گردد.

 

۴- صرفاً سند فروش خودرو از سوی خودروساز، با درج عبارت «ترهین یکساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز گردیده که پس از اتمام دوران ترهین، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.

 

۵- با توجه به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی از سوی متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.

 

۶- متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

 

پاسخ به برخی سوالات توسط ایران خودرو

در این میان سوالات گوناگونی ذهن بسیاری از متقاضیان را درگیر کرده بود و پاسخ درستی نیز نداشتند اما ایران خودرو به یک سری از آنها طی یک خبر کوتاه پاسخ داد. از جمله مهم‌ترین سوال‌ها با پاسخ آنها در ادامه این خبر آورده شده است.

 

- مشتری باید به طور فیزیکی به نمایندگی مراجعه کند؟

خیر، ثبت نام صرفا از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی esale.ikco.ir است و لزومی برای مراجعه به نمایندگی وجود ندارد.

 

-آیا امکان ثبت نام برای افرادی که فک پلاک کرده اما سند خودرو را منتقل نکرده باشند وجود دارد؟

ملاک کنترل در ثبت نام داشتن پلاک فعال مربوط به اطلاعاتی است که در این هفته از راهور ناجا دریافت می‌شود.

 

-کسانی که از فروش‌های قبلی انصراف داده باشند شرایط ثبت نام را دارند؟

اگر در ۳۶ ماه اخیر ثبت نامی انجام نداده، یا خودرویی تحویل نگرفته باشد و پلاک فعال نداشته باشد امکان ثبت نام وجود دارد.

 

-زمان تحویل خودرو ۹۰ روز تعیین شده است، آیا منظور ۹۰ روز کاری است؟

خیر زمان تحویل گذشت ۹۰ روز با احتساب ایام تعطیل است.

 

-اگر مشتری تا ۷خرداد موفق به ثبت اطلاعات و احراز هویت نشود تکلیف چیست؟

امکان ثبت اطلاعات و احراز هویت (پیش ثبت نام) تا ۱۴ خرداد وجود دارد.

 

-مشتریانی که دارای خودروی سنگین باری و تجاری هستند امکان ثبت نام دارند؟

ملاک فعال بودن پلاک است اگر تصمیم دیگری اتخاذ شود اطلاع رسانی خواهد شد.با توجه به این که هر دو خودروساز از یک سری دستورات مشخص پیروی می‌کنند به نظر می‌رسد که پاسخ سایپا نیز به سوالات ذکر شده در بالا مشابه باشد.

 

سه روش فروش خودرو در ۹۹

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت هفته گذشته گفت: طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو از این به بعد سه روش فروش خودرو در کشور خواهیم داشت. سه روش فروش خودرو شامل «فروش فوق العاده»، «پیش فروش خودرو و تحویل تا یک سال» و «مشارکت در تولید» است.

 

وی همچنین اعلام کرد: چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت.بنابراین اگر در قرعه‌کشی فعلی خودرو که در حال انجام است برنده نشدید این امکان وجود دارد که در مراحل بعدی فروش فوق‌العاده ثبت‌نام داشته باشید.

 

لازم به ذکر است که اخیرا طی جلسه‌ای که کمیته خودرو تشکیل داده اعلام شده است که پیش فروش یکساله خودرو نیز از همین هفته آغاز می‌شود. این جلسه با حضور سرپرست وزارت صمت، دستگاههای نظارتی از جمله دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، پلیس راهور ناجا و خودروسازان برگزار شد.

 

بر اساس مصوبات کمیته خودرو، مقرر شد تا پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان آغاز شود. در عین حال، از هفته آینده تحویل ۲۲ هزار دستگاه خودرو نیز از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت.در این جلسه همچنین تصمیمات مشخصی برای بهبود فرآیند پیش‌فروش خودرو از سوی کمیته خودرو اتخاذ گردید که جزییات، در قالب اطلاعیه رسمی خودروسازان منتشر خواهد شد.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو و سایپا وزارت صمت اقتصاد جام نیوز خودرو سوی خودروسازان سوی خودروساز فروش فوق العاده ایران خودرو قرعه کشی فروش خودرو امکان ثبت پیش فروش خواهد شد ثبت نام یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک

اولین شرایط فروش اقساطی محصول BAC X ۳ PRO از سوی خودروسازان بم اعلام شد.

به گزارش عصر ایران، شرکت خودروسازان بم (از زیر مجموعه‌های کرمان موتور) اولین شرایط فروش محصول BAC X ۳ PRO را در سال جدید اعلام کرد. این محصول با توجه به ابعاد، مشخصات و قیمت می‌تواند به عنوان رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو تلقی شود.

شرکت خودروسازان بم، خودرو BAC X ۳ PRO را با قیمت ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت اقساطی به فروش می‌رساند؛ که این عدد به قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو در بازار بسیار نزدیک می‌باشد.

زمان ثبت نام این خودرو از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی‌های مجاز شرکت خودروسازان بم اعلام شده است.

پیش پرداخت برای خرید خودرو باک ایکس۳ پرو مبلغ ۶۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است و دوره بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه خواهد بود. مدل خودرو سال ۱۴۰۳ و سند این محصول تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

زمان تحویل خودرو باک X ۳ پرو، ۹۰ روز کاری اعلام شده است و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای متالیک به فروش خواهد رسید.

جدول فروش به شرح زیر است:

مشخصات و امکانات BAC X ۳ PRO

خودرو BAC X ۳ PRO یک کراس اوور کامپکت با ظاهری جذاب، کم مصرف و با امکانات رفاهی مناسب است که از سال جاری در خط تولید شرکت خودروسازان بم مونتاژ می‌شود. با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو در این سگمنت، قطعا عرضه این محصول می‌تواند برگ برنده‌ای برای خودروسازان بم و کرمان خودرو باشد.

خودرو باک X ۳ پرو از یک موتور به حجم ۱۴۹۸ سی. سی با حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر برخوردار است. این خودرو ۴ سیلندر مجهز به گیربکس سی وی تی بود و سیستم ترمز جلو و عقب آن دیسکی است.

خودرو بی‌ای سی X ۳ از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA بهره می‌برد و حجم صندوق عقب در این محصول ۴۰۰ لیتر اعلام شده است. حجم باک سوخت خودرو مورد اشاره ۴۵ لیتر می‌باشد و سایز تایر رینگ آلومینویم ۱۶ اینچ است.

این خودرو که از نیروی محرکه محور جلو بهره می‌برد سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت را پشتیبانی می‌کند و طول، عرض و ارتفاع باک X ۳ پرو به ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلیمتر است.

سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی نیمه مستقل است و خودرو بی‌ای سی X ۳ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند.

از جمله امکانات رفاهی BAC X ۳ پرو، می‌توان به آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشه‌های جلو و عقب برقی تک لمسی با قابلیت تشخیص مانع + power windows، گرمکن شیشه عقب + برف پاک کن، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی تک رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالت دستی، صندلی جلو با قابلیت ۴ حالت دستی، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب، آفتاب گیر راننده و سرنشین همراه با آینه، کنسول مرکزی به همراه جا لیوانی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک درب‌ها حساس به سرعت، استارت دکمه‌ای + ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، تهویه مطبوع برقی و هشدار سرعت بالا اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور