Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@22:29:27 GMT

تاثیر میخک برپیشگیری ازسرطان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۲۰۱

ميخک از دو هزار سال پيش به عنوان ادويه به کار مي رفته و داراي خواص زيادي از جمله درمان کننده سرطان است و حتي از ابتلا به سرطان نيز جلوگيري مي کند.  ناطقان: ميخک از دو هزار سال پيش به عنوان ادويه به کار مي رفته و داراي خواص زيادي از جمله درمان کننده سرطان است و حتي از ابتلا به سرطان نيز جلوگيري مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 


میخک گياه بومی جزاير اندونزی و اقیانوسیه است و به علت زیبایی خاصی که دارد امروز در بیشتر نقاط دنيا به عنوان گياه زینتی پرورش داده می شود البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرمخانه نگه داري می شود.

 

در قدیم میخک ادویه ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند.میخک گياهي است کوچک و مخروطی شکل که برگ های آن هیچ وقت زرد نمی شود ودر تمام طول سال سبز است ، ارتفاع این گياه تا 10 متر می رسد . برگهای آن نوک تیز ، بیضوی و دم برگ های آن قرمز رنگ است.


گل های میخک کوچک و مجتمع به صورت خوشه هایی شامل 10 تا 25 گل است.وجه تسمیه این گياه يه این دلیل است که غنچه های خشک شده آن که کوچک و به طول یک سانتی متر است به شکل میخ کوچک است.
برچسب ها: میخک ، پیشگیری ، سرطان ، درمان ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میخک پیشگیری سرطان درمان ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه رازیانه + فیلم

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است. دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است