Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@05:03:41 GMT

ون‌های خودران Waymo به خیابان‌ها می‌آیند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۲۶۷

ون‌های خودران Waymo به خیابان‌ها می‌آیند

شرکت Waymo اعلام کرد ون‌های خودران این شرکت در تاریخ 19 خرداد ماه به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صنایع خودروسازی Waymo با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد به زودی اتومبیل‌های خودران خود را در منطقه سانفرانسیکو در کشور آمریکا عرضه می‌کند. این شرکت به دلیل شیوع بیماری کرونا عرضه اتومبیل‌های خودران خود را به تعویق انداخته بود ولی حالا با بهتر شدن اوضاع در کشورهای مختلف دنیا مدیران این شرکت تصمیم گرفتند ون برقی خود را در تاریخ 19 خرداد ماه به بازار عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت Waymo تصمیم گرفته است بخشی از درآمد حاصل از فروش ون‌های خودران را به موسسه‌های خیریه و بنیادهای حمایت از کودکان بی‌سرپرست اهدا کند. ون خودران Waymo به گونه‌ای طراحی شده که از ایمنی کامل برای تردد در خیابان‌های شهر برخوردار است. برای افزایش رضایت مشتریان این خودرو در کنار سامانه‌های هوشمند اپراتورهای Waymo نیز به صورت شبانه روزی کیفیت تردد این ون‌ها را کنترل و در صورت احساس خطر هشدارهای لازم را برای راننده ارسال می‌کنند.

شیوع ویروس کووید-19 در بخش‌های مختلف دنیا گرایش مردم به خروج از خانه را کمتر کرد و در نتیجه بازار خرید و فروش خودرو به شدت با کاهش درآمد تبادلات مالی رو به رو گردید. Waymo با وجود آسیب‌های اقتصادی که در دوره اوج کرونا دریافت کرد ولی از این فرصت بهترین بهره را برده و تمام تمرکز خود را بر روی پروژه ون خودران این شرکت قرار داد.

یکی از مدیران ارشد Waymo گفت: تامین سلامت کاربران در اولویت اول این شرکت قرار دارد و از همین رو ون‌های خودران به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دقت و سرعت کافی کاربر را از مبدا تا مقصد جابه‌جا می‌کنند و باعث می‌شوند سرنشینان یا سرنشینان کمتر در مکان‌های عمومی قرار بگیرند.

کارشنانسان فناوری با اشاره به اهمیت حفظ امنیت سایبری در ون‌های خودران گفتند: جدی‌ترین مسئله‌ای که خودروهای خودران را تهدید می‌کند حمله‌های سایبری است. اگر سیستم نرم‌افزار این اتومبیل‌ها هک و کنترل آن از دست راننده خارج شود ممکن است حوادث خطرناک و تلعی برای انسان‌ها رخ دهد.

انتهای پیام/4144

منبع: آنا

کلیدواژه: اتومبیل الکتریکی خودروی خودران ون خودران ون های خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان