Web Analytics Made Easy - Statcounter

️به گزارش خبرآنلاین استان  مرکزی ،سید محسن رحمتی در تکمیل این خبر گفت: دستکندهای ترخوران تفرش نمونه ای  از معماری دست کند زیرزمینی است که در زیر محله ترخوران و بافت فعلی این محله ایجاد شده است.

️معاون میراث فرهنگی استان در رابطه با اعتبار فاز اول این کاوش اظهار داشت : فاز اول کاوش دست کند با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال طی انعقاد قرار داد شهرداری شهر تفرش و دانشگاه نیشابور به سرپرستی دکتر سید مهدی موسوی نیا و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رحمتی تصریح کرد: طی این فصل کاووش، فضاهایی در سه طبقه شناسایی شده که بعنوان راهروهای ارتباطی در مقیاس کوچکتر فضای مسکونی کاربرد داشته اند. 

️وی در رابطه با تعیین کاربری این دستکند خاطر نشان کرد:تعیین کاربری دقیق این دستکند تا انجام مطالعات بعدی با توجه به حجم وسیع و تعدد فضاهای این دستکند امکان پذیر نمی باشد. ولی امکان وجود یک سکونتگاه بزرگ زیرزمینی با فضاهای مرتبط با آن دور از ذهن نیست.

️ رحمتی با اشاره به قدمت یافته های این مکان افزود: در فصل اول این کاوش ،  ۴۵۰۰ قطعه سفال، کاشیهای زرین فام و لاجوردی و.... بدست آمد که تا قبل از مطالعه جامع، قدمت این دستکند را می توان بین سده های ۵ تا ۱۰ ه. ق تخمین زد.

️وی متذکر شد: برای فاز دوم کاووش این دستکند اعتبار  حدود ۲ میلیارد ریال تامین شده از طرف شهرداری تفرش در دست پیگیری است و قرار است پس از اخذ مجوزات لازم از پژوهشگاه وزارت متبوع انجام پذیرد.

46

کد خبر 1394098

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال ابجد امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طلاع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسا‌ن‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آن‌ها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: «حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز چهارشنبه ۸ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است. 

فال ابجد ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین فرودین

د آ ج

طالع نیکی داری کارت به زودی بالا می‌گیرد و به توفیقاتی دست پیدا می‌کنی. اگر مسافری داری به زودی خبر خوشی از او به تو می‌رسد. اگر گم شده‌ای داری آن را پیدا می‌کنی. دوستی داری که در پی راحتی توست با توکل به خداوند به کار و زندگیت ادامه بده تا به آنچه که برای تو مقرر شده دست بیابی.

فال ابجد ۸ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین اردیبهشت

آ د د

طالعت خوب است اما اگر راحت طلب هستي ، از اين نيت كه كرده‌اي منصرف شو چون پشيمان خواهي شد. آدمي شتاب‌زده و عجول هستي زني كوتاه قد و سفيد چهره درصدد حيله و نيرنگ زدن به تو است مراقب باش به دام او گرفتار نشوي. اگر قصد سفر داري تا پانزده  روز آن را به تاخير بيانداز تا از سستي و غمي كه تو را به خود مشغول كرده است بيرون بيايي. مدتي است با خودت در گير هستي زندگي شيرين و با ارزش است، خودت را درياب  و به خداوند توكل كن . همه چيز در دست اوست و هر چه او صلاح بداند همان مي‌شود.

فال ابجد ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

ب آ آ

طالعت نشانگر صحت و سلامت و گشایش در رزق و روزی برای توست. اگر قصد سفر داری، یا قصد جابجایی و نقل مکان داری و یا قصد داری تغییر شغل بدهی به آن‌ها عمل کن، به نفع تو خواهد بود. غیبت دیگران را نکن و به کار خود مشغول باش تا آنچه را خداوند مصلحت می‌داند برای تو پیش بیاید.

فال ابجد ۸  فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

ج ب ب

آنچه را که از خدا طلب کنی به آن می‌رسی، اما تو نیز باید به عهد خود پایبند باشی و خلاف وعده عمل نکنی. اگر فکر و ذهنت را یکی کنی و در امور به خدا توکل کنی به مرادت می‌رسی. یک نفر که به تو نزدیکست غیبت تو را می‌کند. تو به آن بی اعتنا شو و به کار خود مشغول باش، به زودی به خواسته ات میرسی ان شا الله

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

د ب آ

طالعت روشن است. تشویش را از خودت دور کن. کار‌ها بر وفق مراد تو خواهد شد اگر چیزی را از خدا طلب کردی به آن می‌رسی. اگر قصد سفر و یا انجام معامله‌ای داری، آن را انجام بده برایت سودبخش است.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

آ آ ب

اگر بیمار هستی به زودی سلامت خود را باز می‌یابی و از سلامت و تندرستی بر خوردار می‌شوی. به زودی زندگی خوبی با خانواده ات خواهی داشت. در کار و معامله سود خوبی نصیب تو می‌شود. یکی از کسانی که به او نیکی می‌کنی به تو بدی می‌کند. اما از کار خود پشیمان می‌شود، چون غمخوار توست. اگر قصد سفر داری برو سفر خوبی خواهی داشت اگر چیزی را از دست داده‌ای به زودی به دست خواهی آورد. اگر مسافری داری به زودی باز می‌گردد. اگر کسی از نزدیکانت در زندان باشد به زودی آزاد می‌شود. اگر خواسته‌ای داری به زودی بر آورده می‌شود. از کار‌های بد حذر کن و در انجام کار‌های خیر پیش قدم باش به خاطر انجام یک کار خوب و خیر بر سر زبان‌ها می‌افتی. از جایی که انتظار نداری پول یا چیزی به شما می‌رسد پس خداوند را شکر گذار باش.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مهر

ب آ ج

حاجت و آرزویی داری که بر آورده می‌شود. گشایشی در کارت پیدا می‌شود و ایام خوشی خواهی داشت. اگر مشکلی داری به زودی برطرف می‌شود. اگر این مشکل مالی باشد موقعیت مالی خوبی پیدا میکنی. در طالعت فرزند زیاد دیده می‌شود. فرزندانی خوب و خوش قدم.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

آ ب آ

ایمانت را قوی کن. آن چه را که آرزو و انتظار داری از خداوند طلب کن. به زودی کارهایت سر و سامان می‌گیرد و به مرادت می‌رسی. البته با همت و اراده‌ خودت. از آنچه که می‌ترسی، در امان هستی به خداوند توکل کن.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

ج ب آ

طالعت نیک است با توکل به خداوند به خواسته ات می‌رسی. تغییراتی در پیش داری به خداوند توکل کن تا زودتر به مقصود برسی. به همه اعتماد نکن. چیزی یا خبری به تو می‌رسد که ممکن است خیلی با ارزش نباشد. ولی تو را خوشحال می‌کند، آینده‌ی روشنی داری، برای رسیدن به آن راه زیادی نمانده، اما باید مراقب اعمال و رفتارت باشی.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

ج ج ب

طالع خوبی داری چیزی را که از دست داده‌ای دوباره به دست خواهی آورد، به تو تهمت یا طعنه می‌زنند ولی آسیب به تو نمی‌رسد، چون کسی نمی‌تواند به آسانی به تو صدمه بزند به زودی گشایشی در کارت پیدا می‌شود به خداوند توکل کن تا گره‌ی کارت باز شود و به خواسته ات برسی.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

ب ب ج

این قصد و نیتی که داری هیچ نفعی برایت ندارد. بهتر است از این نیت و خواسته دست برداری از کار‌های بد و حرام پرهیز کن و به حلال قناعت کن. در کارت گشایش خوبی پیدا خواهد شد. اگر مراقب افکار و نیاتت باشی. در زندگی صبر پیشه کن و به خداوند امیدوار باش.

فال ابجد  ۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

ب ج آ

این قصد و نیتی که داری موجب تشویش و نگرانی تو می‌شود. پس آن را از ذهن و فکرت بیرون کن اگر دیگران با تو موافق نیستند. تو دلتنگی مکن و خویشتندار باش آنان عاقبت پشیمان خواهند شد. اگر مسافر داری و برایش دلتنگ هستی، به سلامت باز می‌گردد. در عبارت کوتاهی مکن و بدان که خداوند ناظر و حافظ توست این را بدان که عاقبت کار‌ها به نفع و دلخواه تو پیش می‌رود و تو به مقصود می‌رسی.

tags # فال ، فال چوب ، فال ابجد سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • کشف‌هایی که تاریخ ایران را جابه‌جا کرد
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • آغاز به کار پروژه‌های عمرانی در ابهر
  • فال ابجد امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • ضرورت جرم انگاری متناسب در حوزه حفاری‌های غیر مجاز
  • مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک چه زمانی آغاز می‌شود؟