Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@08:49:56 GMT

کشاورزان کم‌مصرف برق تشویق می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۴۰۳

کشاورزان کم‌مصرف برق تشویق می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از بهره‌مندی مشترکان کشاورزی همکار در برنامه‌های پیک بار از ساز و کارهای تشویقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیریت مصرف در بخش کشاورزی که با حضور شماری از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و اعضای خانه کشاورز در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش یک درجه‌ای متوسط دمای هوا در تابستان امسال و همچنین روند رشد مصرف برق، مدیریت بهینه مصرف در سمت تقاضا یک ضرورت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ترکیب مصرف انرژی استان سمنان تولیدی است و در بخش کشاورزی ۲۰ درصد صرف این تعرفه می‌شود و چاه‌های آب کشاورزی ۱۵ درصد پیک را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که سهم قابل‌توجهی از پیک بار این استان به تعرفه کشاورزی اختصاص دارد، گفت: با توجه به سهمیه اعلام‌شده از سوی شرکت توانیر به میزان ۱۰ مگاوات در این بخش، انتظار است تا با همفکری و همکاری مسؤولان امر و مشترکان کشاورزی بتوانیم به این مهم دست یابیم.

موسوی‌زاده تصریح کرد: بازه زمانی برنامه پیک بار تابستانی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است و مشترکان کشاورزی که طی این بازه، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعدازظهر، با انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت توزیع برق همکاری کنند، از ساز و کارهای تشویقی پیش‌بینی‌شده در تعرفه بهره‌مند شده و این گروه مشترکان همکار، از برق رایگان استفاده خواهند کرد.

به گزارش فارس؛ این نشست با حضور جمعی از مدیران و معاونان اداره کل بازرسی، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط‌زیست، آب منطقه‌ای، فرمانداری و نمایندگان خانه کشاورز برگزار شد و حاضران در جلسه در زمینه نحوه همکاری حداکثری مشترکان در برنامه پیک بار تابستان ۹۹ و بهینه‌سازی مصرف برق در بخش کشاورزی نظر‌گاه‌های خود را ارائه کردند تا بر اساس برنامه زمان‌بندی در پیک‌سایی مشارکت کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی استان سمنان مصرف برق پیک بار شرکت توزیع برق استان سمنان پیک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ۹ هزار مگاواتی مصرف برق با نصب کنتور‌های هوشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حامد احمدی مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۰ میلیون مشترک برق در کشور داریم، گفت: تاکنون حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند نصب شده است که از این تعداد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار کنتور‌ هوشمند متعلق به مشترکان خانگی و تجاری و مابقی مربوط به مشترکان عمده پرمصرف در صنایع، اداری و کشاورزی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی افزود: اولویت نصب این کنتور‌های هوشمند با مشترکان پرمصرف و دیماندی(مشترکان بزرگ) است که بیشترین بار صنعت برق را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر بیان کرد: هم اکنون بیشتر از ۶۰ درصد بار صنعت برق با نصب سه میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند رؤیت پذیر شده است.   احمدی گفت: سال گذشته با استفاده از ظرفیت کنتور‌های هوشمند برای مشترکان پُرمصرف، فیدر‌ها و صنایع بزرگ، حدود ۹ هزار مگاوات مدیریت مصرف برق اعمال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی با اشاره به تجهیز بیش از ۹۲ درصد از مشترکان دیماندی یا مشترکان بزرگ به کنتور‌های هوشمند برق تصریح کرد: نزدیک به ۲.۵ درصد از مشترکان خانگی بیش از دو و نیم برابر الگو، مصرف برق دارند، همچنین برای مشترکان جدیدی که به مجموعه صنعت برق اضافه می‌شوند، کنتور‌های هوشمند برق نصب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده، امسال بالغ بر دو میلیون مشترک برق پرمصرف خانگی و تجاری به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • صرفه‌جویی۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • طرح توانیر برای مشترکان بدمصرف برق
  • مشترکان آب در آذربایجان‌غربی ۴۶۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی کردند
  • بیش از 10 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان شمالی نصب شد
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • لزوم همراهی صنایع و کشاورزان استان مرکزی در مدیریت مصرف آب
  • مصرف برق کولر‌های گازی ٦ تا ١٠ برابر کولر‌های آبی
  • مدیریت ۹ هزار مگاواتی مصرف برق با نصب کنتور‌های هوشمند
  • هشدار زرد هواشناسی به کشاورزان و دامداران سمنان