Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به بازدید میدانی از اجرای عملیات مقابله با آفات گیاهی در سطح استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر وجود ملخ در شهرستان‌های تیران و کرون، شهرضا، نائین و لنجان، عملیات کنترل هجوم ملخ در سطح ۲۵۰۰ هکتار از شهرستان تیران و کرون در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه ملخ‌ها در استان اصفهان از گونه مراکشی، ایتالیایی، شکم بادمجانی و بومی هستند و در مراتع مشاهده شده‌اند، افزود: عملیات ردیابی، طعمه گذاری و سم پاشی با پنج دستگاه اجرا و پیش از هجوم به اراضی کشاورزی و باغات کنترل می‌شوند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: ازدیاد انواع حشرات در دو سال اخیر به دلیل بارش‌ها و وضعیت مناسب مراتع است؛ سال گذشته نیز افزایش شب پره و پروانه‌ها را شاهد بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات ردیابی و پایش انواع ملخ در ۲۰۰ هزار هکتار اراضی در سطح استان و کنترل آن در ۱۱ هزار هکتار انجام می‌شود.

او با اشاره به هجوم ملخ‌ها در استان‌های جنوبی مانند فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: هنوز ملخ‌های صحرایی به استان اصفهان وارد نشده‌اند، تیم‌های کنترل و پایش در شهرستان‌های مجاور استان‌های جنوبی حضور دارند و از ورود ملخ‌های مهاجم که مزارع و باغات را از بین می‌برند جلوگیری می‌کنند.

شیشه فروش همچنین به عملیات مبارزه با سن گندم و جو در سطح ۴۵ هزار هکتار از مزارع استان اصفهان اشاره کرد و افزود: مقابله شیمیایی با علف‌های هرز در ۹۰ هزار هکتار، انواع بیماری گندم در سطح دو هزار و ۹۰۰ هکتار، مبارزه با آفت موش در ۷۰۰ هکتار، آتشک درختان میوه در سطح سه هزار هکتار و کرم خراط درخت گردو در ۶۰۰ هکتار از باغات استان در حال اجراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون برآوردی از هزینه مبارزه با آفات در سال جاری در دست نیست، اظهار کرد: مبارزه با آفات، حفظ گیاهان و محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت منابع آب و تهیه کود بسیار اهمیت دارد؛ از این رو کشاورزان نیز باید با هماهنگی و اطلاع رسانی بهنگام با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنند و برای مبارزه با آفات از سم‌هایی استفاده شود که به محیط آسیب نرساند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران عملیات مبارزه با ملخ ها مبارزه با سن گندم اراضی کشاورزی استان اصفهان هزار هکتار ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۵۸۰ هزار هکتار آن هم به زیر کشت گندم دیم رفته است.
احمدی یادآور شد: میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن از این محصول تولید و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی شد.
احمدی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم تولید گندم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، یادآور شد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم در استان، ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم پنج تن محصول برداشت شد.
یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد