Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور استاندار در محل استانداری برگزار گردید گفت:در سال ۹۸ در استان تعداد ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با اشتغال ۱۱۱۶ نفر احیا و تکمیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود رضا رحمتیان افزود: از این تعداد ۳۳ بنگاه تولیدی غیر فعال و راکد با اشتغال ۲۵۴ نفر احیا و ۷۶ واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌نمودند با حمایت کارگروه ظرفیت تولید آن‌ها افزایش پیدا نمود و ۳۲۲ اشتغال جدید نیز ایجاد گردید.

او  گفت: در سال گذشته ۴۴ طرح سرمایه گذاری و تولیدی نیمه تمام از طریق حمایت کارگروه با اشتغال ۵۴۰ نفر هم به بهره برداری رسید.

رحمتیان به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲۶۰ طرح صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال بالغ بر ۳۰ هزار نفر در حال اجراست که ۶۲ درصد این طرح‌ها در زاهدان می‌باشد.

وی پودر شوینده، سیمان، محصولات فلزی، سموم دفع آفات نباتی، کنسرو ماهی و بسته بندی گوشت را از جمله محصولات منتخب صنعتی استان کرد و افزود: صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، سلولزی، نساجی و پوشاک به ترتیب بیشترین توزیع را در استان دارد و سیمان ۷۷ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

رحمتیان در ادامه گفت: ۱۰۵۹ واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار ۸۰۳ میلیارد ریال و اشتغال ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر فعالیت دارند که ۹۳ درصد این واحد‌ها کوچک، ۵ درصد متوسط و ۲ درصد واحد تولیدی بزرگ می‌باشند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: شرکت صنایع سیمان تیس ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس زمانبندی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و در این جلسه زیر ساخت‌های شرکت سیمان تیس چابهار از جمله برق، تامین سوخت مورد نیاز، استرداد ۳۶ میلیارد ریال ارزش افزوده و راه دسترسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن استانداری اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود