Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت پرداختن به اقتصاد و فرهنگ، گفت: سردار سلیمانی با اینکه مسئولیت فرهنگی نداشت اما فرهنگ سلیمانی‌ها را در جامعه به وجود آورد، بنابراین بالاتر از امور فرهنگی اصلاح شخصیت خودمان است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا اشاره به اولویت اقتصاد و فرهنگ در مجلس یازدهم مبنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اولویت‌های فرهنگی و جایگاه آن در قانون در رأس قرار دارد اما رسیدگی به معیشت مقدمه رسیدن و پرداختن به فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق روایت گفته شده «من لا معاش له لا معادله» کسی که امر معاش و زندگی او مختل است نمی‌تواند دین استواری داشته باشد، به عبارتی زمانی که زمینه رانت و فساد را در اقتصاد آزاد بگذارند، بیش‌از آن که به اقتصاد لطمه بزنند به دین و اعتقادات و به فرهنگ مردم خیانت کرده‌اند.

منتخب مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت اول برای پرداختن به فرهنگ جلوگیری از خدشه به فرهنگ و اخلاق ناب اسلام است، گفت: بالاتر از همه امور فرهنگی با وجودی که توجه و حمایت از آنها لازم است باید از اصلاح شخصیت خودمان آغاز کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس: برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ فساد باید ریشه‌کن شوداحیای ابنیه فرهنگی رشت؛ موزه‌های شهر با محوریت انقلاب اسلامی افزایش پیدا می‌کندانتشار نخستین محتوای چندرسانه ای در زمینه فرهنگ سازی امنیت اطلاعات در بانک ملت

وی با مثالی تصریح کرد: سردار سلیمانی با اینکه یک شخصیت نظامی و امنیتی داشت و مسئول فرهنگ جامعه نبود که در واقع شاید به ظاهر مسئولیت دینی و فرهنگی مردم را به عهده نداشت اما امروزه شاهد فرهنگ سلیمانی‌ها در جامعه هستیم؛ بنابراین مردم باید فرهنگ سلیمانی‌ را در رفتارمان نظاره‌گر باشند همانطور که روایات آمده است مردم را با غیر از زبانتان دعوت به خیر کنید.

 نقدعلی ادامه داد: امام (ره) نیز فرموده بودند که فعل و عمل معلم درس می‌دهد نه گفتار معلم، به همین خاطر باید در عملکردهای نمایندگان برای ارتقاء فرهنگ البته همراه با حمایت از جامعه و مراکز فرهنگی تمرکز شود؛ از طرفی هم باید آموزش و پرورش به عنوان پایه‌گذار فرهنگ به ترویج فرهنگ قرآنی اهمیت بیشتری بدهد.

وی خلاء قانونی در عرصه فرهنگی را بسیار نادر دانست و افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند مهندسی فرهنگی کشور، سیاست‌های کلی فرهنگی و بسیاری از قوانین دیگر از جمله قوانین مربوط به این عرصه است، از این رو بعد از اصلاح عملکرد خودمان اگر به همین قوانین زمین مانده بپردازیم، بحث‌های فرهنگی نیز در کنار اقتصاد جان می‌گیرد.

انتهای پیام/169/ ع

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم