Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@06:19:00 GMT

عبور از خدا آفرین (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۴۸۶

عبور از خدا آفرین (+عکس)

ایل راه‌های عشایری متعددی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد. یکی از این ایل راه‌های پرخطر و صعب العبور، ایل راه «خدا آفرین» در منطقه گزستان چهارمحال و بختیاری است.

پل خدا آفرین، در حقیقت حاصل رانش کوه و ایجاد یک گذرگاه طبیعی بر روی رودخانه خروشان بازفت است و آب به طرز حیرت آوری از زیر سنگ‌های عظیم عبور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سبب عشایر بختیاری، در این منطقه به وسیله تیشه و کلنگ، پلکانی را در میان صخره‌های سخت کوه ایجاد کرده‌اند.

برخی قدمت این پلکان را به هزارسال قبل نسبت داده‌اند. یک کتیبه با مضامین اسلامی نیز در روی سنگ‌ها حجاری شده است. شیب تند این مسیر و باریک بودن آن، مخاطرات بسیاری را به همراه دارد.

چهارپایان بزرگ، زنان و کودکان که قادر به عبور از این ایل راه نیستند با بَلَم (نوعی قایق که با مشک ساخته می‌شود و به آن کلک یا سینی نیز گفته می‌شود) از قسمت‌های کم خروش تر رودخانه رد می‌شوند. کوچک‌ترین اشتباهی در این مسیر موجب رم کردن دام‌ها و سقوط آنها از پرتگاه‌های این ایل راه می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

زیباترین پل های سنگی دنیا (+عکس)

زيباترين پل هاي جهان (عكس)

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

لینک کوتاه: asriran.com/0034Bg

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خدا آفرین ایل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ عبور صحیح از خیابان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ استفاده صحيح از قوانين راهنمایی و رانندگی در جوامع امروزی ما که هر روز به تعداد خودروها در خیابان افزوده می شود نیاز به آموزش و آگاهی بخشی بیشتر بخصوص برای کودکان دارد تا با رعايت قوانین حادثه ای رخ ندهد، یکی از قوانين رد از چراغ راهنمایی و رانندگی و خط عابر پیاده است.

مردم چقدر این قوانین را رعایت می کنند و به آن احترام می‌گذارند.

{$sepehr_media_11036817_600_350 }

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • فرهنگ ما_ فرهنگ عبور از خیابان
  • تصویری از عبور مردم از عرض رودخانه سدیج به دلیل نبود پل
  • (ویدئو) عبور قطار شعله‌ور از وسط شهر
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار + فیلم
  • (ویدئو) خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند