Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید اسدالله هاشمی در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده خائیز کهگیلویه افزود: از صبح امروز یکشنبه ۱۱ خرداد تاکنون ۲ هلی‌کوپتر آبپاش چند بار آب‌پاشی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: نیروهای مردمی و نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی از ساعت ۲ بامداد تاکنون در ارتفاعات در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن اتش‌سوزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اکنون بیشترین آتش‌سوزی را در حوزه بهبهان استان خوزستان داریم، در حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد آتش‌سوزی کمتر است.

هاشمی تصریح کرد: هم بالگرد برای انتقال و هلی‌برد نیروها و هم هلی‌کوپتر آبپاش برای کمک بیشتر به مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده خائیز نیاز داریم.

 هم‌اکنون جنگل‌ها و مراتع ۲ منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش می‌سوزند: یکی آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خائیز کهگیلویه است که از روز پنجشنبه هشتم خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد و یکی دیگر هم جنگل‌ها و مراتع منطقه "دیل" در شهرستان گچساران است که از روز جمعه  ۹ خرداد دچار آتش‌سوزی شده و این آتش‌سوزی‌ها همچنان ادامه دارد.

آتش‌ در خائیز دوباره شعله‌ور شد | تقاضای ملتمسانه از مردم و اعزام بالگرد امدادرسان کهگیلویه و بویراحمد در محاصره آتش

منطقه حفاظت‌شده خائیز با مساحتی بیش از ۳۳ هزار هکتار در سال ۱۳۷۷ به عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شد. این منطقه در حوزه جغرافیایی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و تحت مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

پوشش گیاهی منطقه شامل بلوط (گونه غالب)، بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، زالزالک، گون، گیلاس وحشی (تگ)، گیاهان دارویی وخوراکی اعم از آویشن، بن سرخ، تره، قارچ، برنجاس، پونه کوهی، حلپه، گل‌گاوزبان، کارده و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است. گونه‌هایی مانند بن سرخ و کارده به دلیل بوته‌کنی در معرض انقراض است.

گونه‌های جانوری شامل کَل و بُز، کفتار، شغال، کاراکال، روباه، تشی، کبک، تیهو، بحری، دلیجه، خوک وحشی، خرگوش، سنجاب، سمور، جوجه‌تیغی، کبوتر، عقاب، شاهین، انواع کنجشک‌سانان، خانواده سبزقبا، دارکوب، هدهد، کمرکلی، بلبل، انواع مارمولک، افعی شاخدار، انواع مار وماهیانی چون کپور معمولی، کپور سرگنده، کپور گوشتخوار و کپور نقره‌ای است.

بر اساس آخرین سرشماری، این منطقه بیش از ۱۵۰۰ راس کل و بز دارد.

کد خبر 516602 برچسب‌ها استان کهگیلویه حوادث - آتش سوزی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه حوادث آتش سوزی محیط زیست ایران استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه حفاظت شده خائیز محیط زیست آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران (فیلم) آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهر ری (فیلم) وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند