Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@05:51:16 GMT

صادرات بنزین به ونزوئلا سیلی محکمی به آمریکا بود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۵۵۶

صادرات بنزین به ونزوئلا سیلی محکمی به آمریکا بود

آیت الله عابدینی گفت: صادرات بنزین با نفتکش های ایرانی به ونزوئلا، سیلی محکمی بر صورت مستکبران آمریکایی بوده و نمایانگر عزت و اقتدار مسلمانان و جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عابدینی «عبدالکریم عابدینی» در نشست فعالان فرهنگی و آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: اگر قرار شد متوجه شویم در شهری نماز جمعه برگزار می شود یا نه، نباید این موضوع را در گزارش ها دید، بلکه حال و هوای شهر باید نشان دهد که در این شهر نماز جمعه و نمازهای جماعت برپاست و سازمان تبلیغات و نهادهای فعال فرهنگی در این شهر دارند خوب کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر بخواهیم رسالت های سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، نهاد نماز جمعه، امام جماعت و نهادهای فرهنگی را نام ببریم، یکی از این رسالت های برجسته آشنایی، انس و عمل به قرآن کریم، سنت و سیره رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) است.

 

وی عنوان کرد: رسالت دیگر، اهل ذکر بودن است خداوند متعال فرموده اگر ذکر را جدی نگیریم مردم دچار بحران فکری، خلا معنوی شده و اختلافات، عداوت ها و رقابت های ناسالم زندگی شان را تلخ می کند بنابراین با ذکر خداست که دل ها آرام می گیرد و وقتی دل فرد با ذکر خدا آرام شد، این آرامش به جامعه سرایت می کند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: در آستانه ارتحال امام خمینی (ره) هستیم و در اواخر وصیت نامه امام آمده است با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیر امیدوار از میان شما می روم و این کلمات، چهار نیاز بزرگ انسانیت بوده که بین المللی است.

 

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و اقامه عدل از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است؛ ورودی ها اسلام، اسم دارد، یکی از ورودی های اسلام، دروازه عدالت است که پرترافیک ترین دروازه گرایش افراد به اسلام، عدالت است و بیشتر افراد عدالت را دیدند و به دین اسلام گرویدند و رسالت سازمان تبلیغات، اقامه عدل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: ما باید در اعمال و اجرای عدالت سینه سپر کنیم و انتظار است سازمان تبلیغات و همه کسانی که زیر این چتر پربرکت فعال هستند همه مسائل دین را مشاهده کنند.

 

وی تأکید کرد: رسالت حمایت از اهل اسلام در هر کجا، غزه، یمن و غیره، رسالت دیگر سازمان تبلیغات است، حمایت مظلومین و مستضعفین حتی اگر مسلمان نباشند، رسالت دیگری است زیرا مردم با شنیدن کلمه اسلام مسلمان نمی شوند و باید این همدردی دیده شود.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به عزت و اقتدار اسلام یادآور شد: صادرات بنزین با نفتکش های ایرانی به ونزوئلا، سیلی محکمی بر صورت مستکبر آمریکایی بوده و نمایانگر عزت و اقتدار مسلمانان و جمهوری اسلامی است و اینها است که مردم جهان را متوجه اسلام می کند.

 

در ادامه مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: نزدیک یک دهه توفیق داشتیم در خدمت این مجموعه فرهنگی در استان قزوین باشیم، استانی با پیشینه تاریخی و با مردمی با فرهنگ، اصیل، نجیب، متدین و ولایی و با این مردم قزوین زندگی کردیم.

 

حجت الاسلام «علی نعمت الهی» افزود: مقام معظم رهبری در خصوص حوزه فرهنگ فرمودند که هم دغدغه دارند و هم نگران این حوزه هستند و واقعیت هم همین است زیرا بر اساس نظر جامعه شناسان شاکله جامعه را سیاست، فرهنگ و اقتصاد شکل می دهد.

 

وی عنوان کرد: جامعه ما از صنف جوامعی است که خدا حکومت می کند و دموکراسی در آن حاکم است؛ نقش دولت ها و مدیران فرهنگی در حوزه فرهنگی بسیار ویژه و خاص است و ما در حوزه فرهنگ دینی گام برداشتیم.

 

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به تربیت دینی و فرهنگ دینی توضیح داد: چالش بشریت در طول تاریخ، موضوع تربیت بوده و هدایت ناظر بر تربیت است و پیامبران برای تربیت آمدند و شأن پیامبر تبلیغ و ابلاغ بود و برای تربیت آمد.

 

وی گفت: همه انبیا در وجود اسمی، مفهومی، عملی و شخصیت پردازی تلاش کردند ولی آنچه می تواند اسلام را منتج به نتیجه نهایی کند، جامعه سازی است و این امر در فرایند تبلیغ درست صورت می گیرد و پیامبر آمد تا این موضوع را شکل دهد از این رو رسالت دستگاه فرهنگی و روحانیت بسیار سنگین است و سازمان تبلیغات اسلامی در فرایند پیچیده تربیتی حضور دارد و باید نقش آفرینی کند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی سازوکار فراوانی دارد و در عرصه های مختلف حضور داشته و نقش دارد و در ۳۷ و ۳۸ سال گذشته این سازمان توانسته به نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی نزدیک شود و ما سعی کردیم در این مسیر گام هایی را برداریم و از محیط تعاملی بسیار استفاده کرده و هم افزایی کردیم.

 

وی در پایان با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: ما همه مدیون امام خمینی (ره) هستیم و اگر از دین، فرهنگ و خوبی های جامعه اسلامی سخن می گوییم همه را مدیون این مرد بزرگ هستیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقامه عدل نماینده ولی فقیه در استان قزوین سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان قزوین تبلیغات اسلامی آیت الله عابدینی سازمان تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فضای تبلیغات شهری در حوزه عفاف و حجاب مثبت و قابل قبول نیست.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: رویکرد شورای ششم در حوزه عفاف و حجاب و بخش‌های فرهنگی و مذهبی متفاوت‌تر از شوراهای گذشته است، اما در حوزه عملکرد برای این تفاوت نگرش در مدیریت شهری برنامه‌ریزی قابل ملموس و مثبتی شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه ویژه در حوزه عفاف و حجاب افزود: ضرورت دارد تا با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌ها و کمیته‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب و با فعالان عرصه‌ی حجاب جلسه ویژه‌ای داشته و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو گریزی به افتتاح تئاتر شهر زد و با بیان اینکه با فضای شادی و طنز در شهر مخالف نیستیم، گفت: باید با زبان هنر بتوانیم انتقال فرهنگ داشته باشیم و فرهنگ‌سازی کنیم؛ به همین خاطر باید برای تئاتر شهر پیوست فرهنگی تهیه شود و با برنامه و در قالب چارچوب اندیشه و سیاست‌های شورا در این حوزه عملکردهای خوبی ارائه کرد.

فرمانی با بیان اینکه فضای تبلیغات شهری در حوزه عفاف و حجاب مثبت و قابل قبول نیست، تصریح کرد: فضاسازی شهری متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و موضوع عفاف و حجاب در شهر ملموس نیست و این در حالی است که در شورای ششم رویکرد اعضا مذهبی و فرهنگی بوده، اما در این راستا عملکردها در مدیریت شهری قابل قبول نیست.

وی همچنین با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه شورا پیرامون پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین گفت: شهردار قزوین نسبت به اجرا نکردن مصوبه شورا پیرامون پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین پاسخگو باشد.

کد خبر 739676

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • تجلیل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از محفل قرآنی امام‌حسنی‌ها
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند
  • حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان