Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: رابطه بسیار معناداری میان میزان سرانه مطالعه زندانیان و آسیب‌های درون زندان وجود دارد.

عبدالمجید کشوری امروز یازدهم خردادماه در دیدار با فرشته طهماسبی، مدیرکل امور کتابخانه‌های استان که در محل اداره کل زندان‌ها برگزار شد، با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در زندان‌ها اظهار کرد: یکی از بهترین ابزارها برای کاهش آسیب‌ها در زندان، ارتقاء توانمندی زندانیان در حوزه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تقویت مقوله کتابخوانی در زندان‌ها امری ضروری است.

مدیرکل زندان‌های لرستان اضافه کرد: کتاب ابزاری مهم در ترسیم، ساخت نگرش انسان‌ها و موضوعیت بخشیدن به شیوه تفکر در زندگی می‌تواند به عنوان یک راهنمای قابل اعتماد عمل کند.

کشوری با بیان اینکه رابطه بسیار معناداری میان میزان سرانه مطالعه زندانیان و آسیبهای درون زندان وجود دارد، بیان کرد: در این راستا نیازسنجی و ذائقه شناسی در زندان‌ها ضروری است و به نظر می‌رسد در زمینه توزیع کتاب در بین زندانیان با توجه به علاقه‌مندی بیشتر آنان به برخی عناوین کتاب‌ها همچون رمان، روانشناسی، داستان و ... لازم است تخصصی‌تر به موضوع نگاه شود.

در ادامه این دیدار فرشته طهماسبی مدیرکل امور کتابخانه های استان ضمن استقبال از گسترش همکاریها بر لزوم بروزرسانی تفاهمنامه های منعقده تأکید کرد  و گفت: در زندانها از کتاب استقبال خوبی بعمل می آید و همین موضوع انگیزه ما را برای ارائه خدمات مطلوب تر را بالا می برد .

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی از فاکتورهای مهم اصلاحی و تربیتی است، گفت: یک کتاب خوب با توجه به ماهیتی که دارد و پیامی را که به مخاطب انتقال می‌دهد می‌تواند در تعیین مسیر زندگی انسانها کاملا مؤثر عمل کند لذا تأکید ما به همگان بر مطالعه کتابهای فاخر است .

وی با اشاره به حضور زندانیان در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره رضوی، عنوان کرد: هرچه تلاش ما بر مشارکت بیشتر زندانیان و خانواده‌های آنان در برنامه‌های حوزه کتاب افزایش یابد طبیعتا از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد .

به گزارش ایسنا، در این دیدار تفاهم‌نامه جدید توسعه همکاری های میان دو مجموعه پس از به‌روزرسانی توسط مدیران کل زندان‌های استان و نهاد کتابخانه های عمومی لرستان مبادله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندان کتابخوانی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است