Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های میدانی از زندان‌های ایالت مینه‌سونا نشان می‌دهد که ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره منشاء خارجی 80 درصد از بازداشت شدگان در شهر مینیاپولیس نادرست است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ۸۰ درصد از «اغتشاشگران» شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا از خارج این ایالت آمده بودند، گزارش‌های دفاتر زندان‌ها نشان می‌دهد که اکثر بازداشتی‌های اعتراضات روزهای اخیر ساکنان محلی این شهر بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«راشا تودی» گزارش داد: «به رغم ادعای مقام‌های آمریکایی از قبیل فرماندار مینه‌سوتا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، مشخصات آدرس اکثریت گسترده‌ای از افرادی که تاکنون در بحبوحه شورش‌ در مینیاپولیس بازداشت شده‌اند، مربوط به مینه‌سوتا بوده است».

به گفته این شبکه، پایگاه آمریکایی «فاکس ۹» با بررسی گزارش‌های مربوط به زندان‌های ایالت مینه‌سوتا خبر داد،  از مجموع ۴۵ نفری که روزهای جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری به اتهام «شورش و غارت» در مینیاپولیس دستگیر شدند، آدرس محل زندگی ۳۸ نفرشان مینه‌سوتا و فقط ۶ نفر از آنها محل زندگی شان خارج از این ایالت بود.

داده‌های این رسانه آمریکایی در تناقض با اظهارات مقام‌های مختلف آمریکایی بوده که در روزهای گذشته بوده است.

پیشتر «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا گفته بود که ۸۰ درصد «اغتششاشگران و شورشیان» مینیاپولیس از خارج از این ایالت آمده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم ادعا کرده بود: «۸۰ درصد از اغتشاش‌گران شب گذشته در مینیاپولیس از خارج از این ایالت بوده‌اند. آنها در حال آسیب رساندن به کسب‌وکارها، خانه‌ها و جامعه خوب و سخت‌کوش مینیاپولیس هستند که خواستار صلح و برابری هستند».

رد ادعای ترامپ درباره منشاء خارجی اعتراضات در مینیاپولیس در حالی انجام شده که اعتراضات به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست 46 ساله برای پنجمین شب متوالی علاوه بر مینیاپولیس در مناطق مختلف آمریکا انجام شده است.

طبق گزارش رسانه‌ها تا به امروز یکشنبه در ۲۵ شهر از ۱۶ ایالت مختلف آمریکا برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمد و شد اعمال شده است.

اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در آمریکا، رنگ خون هم گرفته و رسانه‌های این کشور از تیراندازی به حداقل سه نفر و مرگ یک معترض خبر داده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا مینیاپولیس نژادپرستی اعتراضات رئیس جمهور مینه سوتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • لیگ NBA| مینه‌سوتا، ایندیانا و دالاس پیروز شدند
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد