Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قاره آمریکا همچنان سهم بالایی در آمار جهانی مبتلایان و جان باختگان ناشی از شیوع بیماری کرونا دارد. تاریخ انتشار: 12:16 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۱۴۳ خبرگزاری میزان – همزمان با افزایش شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در سراسر جهان و عبور آن از رقم ۶ میلیون نفر، قاره آمریکا همچنان سهم عمده‌ای از این فاجعه بهداشتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۳۷۰ هزار نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.   این ارقام در حالی روند صعودی دارند که قاره آمریکا در روز‌ها و هفته‌های اخیر بالاترین سهم را از افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر داشته است.
مهم‌ترین خبر‌های کرونایی قاره آمریکا به شرح زیر است:
- جولان مرگبار کرونا در قاره آمریکا: از قاره آمریکا خبر می‌رسد شمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور‌های این منطقه، به رقم بالای ۵۰ هزار نفر رسیده است.   ضمن اینکه شمار مبتلایان نیز از رقم یک میلیون نفر عبور کرده است.   تقریبا نیمی از این موارد مربوط به «برزیل» است.   انتظار می‌رود شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در ۳۳ کشور قاره آمریکا در روز‌ها و هفته‌های آتی افزایش یابد.
- کمبود تجهیزات حفاظتی در مکزیک: نبود تجهیزات محافظتی در «مکزیک» سبب شده تا کادر درمان و بهداشت این کشور با مشکلات متعددی مواجه باشند.   شمار زیادی از پرستاران مکزیکی به دلیل نبود تجهیزات حفاظتی و تردید در مورد ابتلای خود، ماه هاست که به خانه نرفته و در خودروهای خود یا هتل‌ها زندگی می‌کنند.
مکزیک در هفته اخیر شاهد بالاترین نرخ ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا بود.   این کشور تاکنون ۸۷ هزار و ۵۱۲ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۷۷۹ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.   تنها در چند ساعت گذشته ۲ هزار و ۸۸۵ نفر به شمار مبتلایان و ۳۶۴ نفر به آمار جان باختگان اضافه شد.   مقام‌های بهداشتی مکزیک آمار واقعی را بسیار بالاتر از آمار رسمی می‌دانند؛ زیرا سرعت آزمایش‌ها در این کشور در قیاس با دیگر کشور‌ها پایین است.
- برزیل همچنان در بحران: «برزیل» با ثبت ۴۹۹ هزار و ۹۶۶ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۸۴۹ مورد مرگ و میر دومین کشور کرونا زده جهان و قاره آمریکاست. تقریبا اجماع نظر جهانی در مورد برزیل این است که در صورت عدم اجرای اقدامات مقابله ای، شیوع کرونا در این کشور بازهم تشدید می‌شود.  بیشتر بخوانید:  تاخت و تاز کرونا در قاره آمریکا - «پرو»، «شیلی» و «اکوادور» نیز با وجود اعمال محدودیت‌ها و برقراری قرنطینه، شاهد بدترین نوع شیوع بیماری هستند.   علت این امر، اقدامات نادرست و غیراصولی مقابله‌ای به موازات بحران گسترده اقتصادی و ضعف ساختار‌های بهداشتی است.   براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، تقریبا ۵۵ درصد از کل کارگران آمریکای لاتین در اقتصاد غیررسمی مشغول به کار هستند که معادل ۱۴۰ میلیون نفر هستند.   این آمار توجیه کننده نقض قرنطینه برای تامین مایحتاج است.
- پیش بینی در مورد فاجعه بهداشتی در برزیل: براساس مدل پیش بینی شده دانشگاه «واشنگتن»، شمار جان باختگان کرونا در برزیل تا رقم ۱۲۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.   «سائوپائولو» و «ریو دو ژانیرو» بحرانی‌ترین مناطق برزیل هستند.   کارشناسان بر این باور هستند که نمی‌توان زمان اوج شیوع را برای برزیل مطرح کرد.   ضمن اینکه آمار‌های واقعی در این کشور ۱۵ برابر بیشتر از آمار‌های رسمی هستند.
- رکود اقتصادی بی سابقه در قاره آمریکا: براساس بررسی‌های سازمان ملل، قاره آمریکا در سال جاری بدترین رکود اقتصادی خود را که از سال ۱۹۰۰ بی سابقه بوده، تجربه خواهد کرد.
- آرژانتین در حاشیه امنیت: آرژانتین با ثبت ۱۶ هزار و ۲۱۴ مورد ابتلا و ۵۲۸ مورد مرگ و میر در میان کشور‌های قاره آمریکا از شرایط بهتری برخوردار است.   هرچند بحران اقتصادی، شرایط را در این کشور پیچیده کرده است.
- شیلی و بحران‌های درهم تنیده: این کشور که تاکنون حدود ۱۰۰ هزار مورد ابتلا و یک هزار مورد مرگ و میر را ثبت کرده و شاهد ناآرامی‌های ناشی از نابرابری‌های گسترده است، نگران تاثیر این بحران‌های درهم تنیده بر انتخابات محلی و سراسری سال آینده است.
- کوبا از جمله کشور‌های موفق منطقه و جهان: کوبا با ثبت ۲ هزار و ۲۵ مورد ابتلا و ۸۳ مورد مرگ و میر، از جمله کشور‌های موفق منطقه و جهان در مقابله با شیوع کروناست.
- تمدید قرنطینه در کلمبیا: کلمبیا قرنطینه و محدودیت‌های ترددی برای مقابله با شیوع کرونا را در سه شهر از جمله «بوگوتا»، پایتخت تمدید کرد.
- افزایش شمار و فضای قبرستان‌ها در مکزیک: با رشد شمار جان باختگان کرونا در مکزیک، قبرستان‌ها اقدام به افزایش فضای خود کرده اند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا مورد مرگ و میر شمار مبتلایان مورد ابتلا قاره آمریکا جان باختگان میلیون نفر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری با هاشمی رفسنجانی / بازخوانی تاریخ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای [حسین] نصیری، دبیر [شورای‌ عالی] مناطق‌ آزاد [تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی] آمد. توضیحاتی در مورد برنامه‌های آینده مناطق آزاد داد و از مشکلات و کارشکنی‌ها گله نمود. آقای [علی‌اصغر] موحدی، فرمانده سابق حفاظت آمد. از مشکلات کشور و کم‌کاری در مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] گفت.

آقای مسیح مهاجری، [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد و گفت، عقلای قوم اتفاق‌ نظر دارند که شما می‌توانید کشور را از این وضع نجات بدهید و نظر داد که ممکن است یک وظیفه غیرقابل‌اجتناب باشد؛ تأکید کردم‌ که نمی‌توانم بپذیرم.

عصر دکتر [موسی] زرگر، [رئیس بیمارستان سینا] آمد و قدردانی کرد، از کمک‌های مؤثرم در احیای بیمارستان سینا و گله داشت، از عدم همکاری‌های بعد، ولی از وزیر آموزش‌وپرورش، قدردانی کرد که ساختمان [مرکزی وزارت آموزش‌وپرورش در خیابان سی‌تیر] را [برای طرح توسعه بیمارستان] تحویل داده است.

مجاهدان فلسطینی حماس، با یک عمل شهادت‌طلبانه، بمبی در ایستگاه اتوبوس شهر کفرا در اسرائیل، دو نفر را کشته و ۵۰ نفر را زخمی کرده‌اند و اسرائیل گفته انتقام می‌گیرد. منافقین ۱۵ خمپاره به شهر قصرشیرین انداخته‌اند؛ تلفاتی نداشته است. اجلاس ۳۴ کشور قاره آمریکا -بدون کوبا- تأسیس منطقه آزاد تجاری قاره‌ای را تصویب کرده که ابتدای سال ۲۰۰۶ افتتاح شود؛ بعضی‌ها به‌شدت مخالفند و می‌گویند، سود آن را بیشتر آمریکا می‌برد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897933

دیگر خبرها

  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • ماجرای دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری با هاشمی رفسنجانی / بازخوانی تاریخ
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت