Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@21:20:20 GMT

قتل یک معترض دیگر آمریکایی به ضرب گلوله

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۹۳۶

قتل یک معترض دیگر آمریکایی به ضرب گلوله

به گفته رئیس پلیس شهر ایندیاناپلیس مرکز ایالت ایندیانای آمریکا، در اعتراضات شب گذشته به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان، سه نفر هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آن‌ها جان باخت. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بنابر گزارش‌ها دست‌کم ۳ نفر در اعتراضات شنبه شب به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان در شهر ایندیاناپلیس هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، «رندال تیلور» رئیس پلیس این شهر در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، افزود پلیس همچنان مشغول بررسی این حادثه است و از شهروندان خواسته از منطقه حادثه که در مرکز شهر بوده، دوری کنند.

وی افزود: یک افسر پلیس هم در اعتراضات دیشب دچار جراحات خفیف شد.

بنابر آخرین تحولات اعتراضات نژادپرستی در آمریکا، افزایش تنش‌ها و آشوب در شهر‌های لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر، شهرداران این مناطق را مجبور کرد که حکومت نظامی در شهر‌های خود اعلام کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شهرداران این مناطق با «بسیار غیرعادی و افراطی» توصیف کردن این اقدام، گفتند که به دلیل افزایش خشونت‌ها و وضعیت ناپایدار شهرهایشان، مجبور به اعمال وضعیت منع آمدوشد هستند.

همچنین تظاهرات اقشار مختلف مردم ایالات متحده علیه خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان در این کشور، به مقابل کاخ سفید نیز کشیده شد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان و ممانعت از ورود آن‌ها به بخش اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور، از تجهیزات ضد شورش، باتون و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

ترامپ که طی روز‌های اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، تهدید کرد: «به اراذل و اوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت».

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاه‌پوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و سپس در سراسر این کشور در پی داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جورج فلوید رنگین پوستان پلیس آمریکا خشونت پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید

دریافت 7 MB دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند. دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده ها پلیس محلی و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت ها منتشر نشده است.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را نیازمند مجوز کرد اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

به گزارش رسانه‌ها، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

وی در عین حال مدعی شد: دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

انتظار می‌رود مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید کند.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «آنچه ما در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌بینیم منزجرکننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می‌کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.»

اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه کد خبر 847142 منبع: ایرنا برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!