Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:44:46 GMT

۹ موزه جدید در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۲۸۰

۹ موزه جدید در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آیین افتتاحیه موزه هوانوردی و پژوهشکده دفاع مقدس با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش تثبیت کننده جمهوری اسلامی بود، گفت: اگر دفاع مقدس نبود، ممکن بود انقلاب با چالش‌های فراوانی مواجه شود.

وی با بیان اینکه ما از دستاوردهای دفاع مقدس می‌توانیم سالیان سال استفاده کنیم، افزود: در دفاع مقدس پیروز اصلی میدان مردم ایران بودند و نیروهای مسلح به نمایندگی از مردم ایران در این دفاع جانانه شرکت کردند و موفق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: پیش بینی های زیادی برای برگزاری برنامه های مختلف در ایام آزادسازی خرمشهر انجام شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه ها در فضای مجازی برگزار شد و از این فضا بیشتر استفاده به عمل آمد.

سردار کارگر با بیان اینکه نیروی هوایی نقش بسزایی در دفاع مقدس داشت، گفت: این نیرو از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور در عملیات های مختلف مهیا شده بود و موفقیت های بسیاری را کسب کرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت شاهد بودیم که نیروی هوایی همیشه موجب دلگرمی و تقویت روحیه رزمندگان بود. در شرایط جنگ تحمیلی پدافند هوایی نیز در کنار نیروی هوایی پیروزی های چشمگیری را رقم زدند و در بسیاری از عملیات ها از جمله کربلای۵ و والفجر۵ حضوری جانانه داشتند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی نیرویی مقدم در جنگ تحمیلی در میان نیروهای مسلح بود و از ابتدای جنگ تحمیلی همیشه در کنار مردم بود.

سردار کارگر با بیان اینکه از نیروی هوایی به عنوان نیرویی پیشگام در انقلاب اسلامی یاد می شود، تاکید کرد: ما آمادگی آن را داریم تا در موضوعات مختلف از نقش نیروهای هوایی در دفاع مقدس یاد کنیم.

وی‌ ادامه داد: می توان با حضور پیشکسوتان و بزرگان نیروی هوایی ارتش، تاریخ شفاهی این نیرو را به صورت مستند گردآوری کرد. 

سردار کارگر تصریح کرد: ما همگی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آمادگی آن را داریم که نقش نیروهای هوایی را در دفاع مقدس در موزه های جنگ تحمیلی تبیین کنیم. ۱۴ موزه دفاع مقدس آمادگی خدمت رسانی به این موضوع را دارند.

وی ادامه داد: ۹ موزه دیگر در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می شود و تا پایان سال نیز دو موزه دیگر به آمار موزه های کشور افزوده می شود. 

سردار کارگر گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی دارد تا نقش نیروی هوایی را در ۲۶ موزه نشان دهد.

کد خبر 4938233 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس موزه دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر انقلاب اسلامی ایران هفته دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه مجلس فلسطین هیئت دولت علی لاریجانی سید عباس موسوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس سردار کارگر جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است