Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خمین در این آیین گفت: آموزش‌های تربیتی و رفتاری در جامعه زمانی شروع می‌شود که شخصیت یک فرد شکل گرفته است.
« احمد طهرانی » افزود: مهارت‌های زندگی بر اساس نیازها و شرایط زمانی و مکانی آموزش داده می‌شود و کارگاه های آموزشی نیز در راستایی هم افزایی و ارتباط موثر پیش‌بینی می‌شوند.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه مرزبندی جغرافیایی در ارتباطات امروز وجود ندارد، گفت: توانمندسازی افراد جامعه از سن کودکی باید براساس شرایط خاص هر منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهرانی ادامه داد: مهارت آموزی خانواده‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید متناسب با اعتقادات دینی، فرهنگی و شرایط بومی باشد.
وی اظهار داشت: چالش مهمی که خانواده ها با آن مواجه هستند، تربیت اعضای جامعه بدون نهادینه کردن مهارت‌های زندگی است.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه جامعه در حال گذر از سنت به مدرنیته است، افزود: اتفاقات دلخراشی که در فضای مجازی رخ می دهد ناشی از نداشتن توانمندی افراد در رویارویی با مسائل اجتماعی است. 
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بومی‌سازی مهارت‌های زندگی با توجه به آسیب‌های اجتماعی، عوامل خطر و عوامل محافظتی هر استان رویکرد سازمان بهزیستی کشور است.
« مهناز سالاروند» بیان کرد: خرده فرهن‌گها، شرایط فرهنگی و اقلیمی استان‌ها در آسیب‌ها تاثیرگذار است و سبک آموزش مهارت‌های زندگی براساس شرایط مناطق مختلف کشور مشخص می‌شود.
وی اظهار داشت: بسته بومی‌سازی مهارت‌های زندگی از ۲ سال گذشته در کشور کلید خورد و از نظرات و پیشنهادات برترین مدرسان مهارت‌های زندگی برای تهیه این بسته استفاده شده است.
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: این بسته آموزشی برای گروه های سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال، میانسال و سالمند ارائه می شود.
سالاروند با اشاره به اینکه جامعه در حال سالمند شدن است، افزود: آمار آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سالمندان دچار افسردگی می شوند و این قشر از جامعه باید به مهارت‌های زندگی مجهز شوند.
وی بیان کرد: ۱۰ مهارت به اضافه یک در کارگاه‌های آموزشی بومی‌سازی مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شوند .
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: مدیریت خشم، ارتباط موثر، خودآگاهی، مقابله با استرس، تصمیم گیری، تفکر نقادانه و مقابله با افسردگی از مهارت‌های آموزشی در این کارگاه‌ها است.
سالاروند گفت: یک مهارت نیز با توجه به شرایط متفاوت زمان و مکان به این مهارت‌ها اضافه می‌شود.
وی اظهار داشت: نخستین کارگاه آموزشی بومی‌سازی آموزش مهارت‌های زندگی استان مرکزی به مدت سه روز و با حضور ۳۵ کارشناس بهزیستی و دفاتر مشاوره استان با آموزش مهارت‌های ارتباط موثر و مدیریت خشم در خمین برگزار می‌شود.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
 

برچسب‌ها استان مرکزی خمین مهارت اموزی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی خمین مهارت اموزی سازمان بهزیستی کشور استان مرکزی خمین مهارت اموزی سازمان بهزیستی کشور استان مرکزی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است، بحث فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلین عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مدیران و جمعی از فعالان فرهنگی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ‌هیئت‌های اندیشه‌ورز به تدبیر دولت سیزدهم با هدف شناسایی و برسی پیشنهادات جهت حکمرانی مردمی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و سلامت به صورت جدی ورود پیدا کرده که استان قزوین نیز در این حوزه ورود جدی داشته و با برگزاری یک همایش و دو نشست در حال نقش آفرینی در این حوزه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است بحث فارغ التحصیلان بدون مهارت است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که وزارت علوم، تحقیقات دچار تعارض منافع نشده و بتواند در مسیر درست حرکت کند.

خسروپناه در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور همکاری‌های لازم را جهت رشد و مهارت‌آموزی دانشجویان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی قالب پنجره
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند