Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@01:50:20 GMT

ادعای ترامپ درباره ناآرامی‌های آمریکا رد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۴۷۳

ادعای ترامپ درباره ناآرامی‌های آمریکا رد شد

«راشا تودی» گزارش داد: «به رغم ادعای مقام‌های آمریکایی از قبیل فرماندار مینه‌سوتا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، مشخصات آدرس اکثریت گسترده‌ای از افرادی که تاکنون در بحبوحه شورش‌ در مینیاپولیس بازداشت شده‌اند، مربوط به مینه‌سوتا بوده است».

به گفته این شبکه، پایگاه آمریکایی «فاکس ۹» با بررسی گزارش‌های مربوط به زندان‌های ایالت مینه‌سوتا خبر داد،  از مجموع ۴۵ نفری که روزهای جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری به اتهام «شورش و غارت» در مینیاپولیس دستگیر شدند، آدرس محل زندگی ۳۸ نفرشان مینه‌سوتا و فقط ۶ نفر از آنها محل زندگی شان خارج از این ایالت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های این رسانه آمریکایی در تناقض با اظهارات مقام‌های مختلف آمریکایی بوده که در روزهای گذشته بوده است.

پیشتر «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا گفته بود که ۸۰ درصد «اغتششاشگران و شورشیان» مینیاپولیس از خارج از این ایالت آمده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم ادعا کرده بود: «۸۰ درصد از اغتشاش‌گران شب گذشته در مینیاپولیس از خارج از این ایالت بوده‌اند. آنها در حال آسیب رساندن به کسب‌وکارها، خانه‌ها و جامعه خوب و سخت‌کوش مینیاپولیس هستند که خواستار صلح و برابری هستند».

رد ادعای ترامپ درباره منشاء خارجی اعتراضات در مینیاپولیس در حالی انجام شده که اعتراضات به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست 46 ساله برای پنجمین شب متوالی علاوه بر مینیاپولیس در مناطق مختلف آمریکا انجام شده است.

طبق گزارش رسانه‌ها تا به امروز یکشنبه در ۲۵ شهر از ۱۶ ایالت مختلف آمریکا برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمد و شد اعمال شده است.

اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در آمریکا، رنگ خون هم گرفته و رسانه‌های این کشور از تیراندازی به حداقل سه نفر و مرگ یک معترض خبر داده‌اند (جزئیات بیشتر).

310311

کد خبر 1394165

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نژادپرستی ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ مینه سوتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • لیگ NBA| مینه‌سوتا، ایندیانا و دالاس پیروز شدند
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است