Web Analytics Made Easy - Statcounter

متحدین گفت: متاسفانه جای آموزش فرهنگ شهروندی نه تنها در بین نسل امروز که حتی در رسانه های ملی، مکتوب و فضای مجازی استان کرمان خالیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان متحدین مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان در گفتگو با راه آرمان، با اشاره به اینکه یکی از اصول اساسی و مهم در هر شهر و  استان آموزش فرهنگ شهروندی است، اظهار کرد: متاسفانه نسل امروز فرهنگ شهروندی را باور ندارد و همچنین  در رسانه های کرمان از رسانه ملی گرفته تا مکتوب و فضای مجازی هیچ آموزشی تحت عنوان آموزش شهروندی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کمیته آموزش فرهنگی در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: دیگر استان ها از جمله اصفهان باید گفت، رادیو اصفهان هر عصر برنامه ای تحت عنوان آموزش فرهنگ شهروندی در مقوله های متفاوت مثل مسابقه، نمایش، پیام، تفکیک زباله، ترافیک آتش نشانی و سایر خدمات، پخش می کند، اما متاسفانه این همیت در کرمان وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان افزود: سازمان تبلیغات متولی مساجد، اداره کل بهزیستی که اداره  مهدکودک ها را به عهده دارد، آموزش و پرورش که کل مدارس در تمامی مقاطع را زیر نظر دارد متاسفانه در امر آموزش فرهنگ شهروندی کم کاری می کنند و این نه تنها در شهر کرمان بلکه در استان کرمان صدق می کند.

متحدین بیان کرد: برخی بر این باورند که در شهر کرمان تعدادی از جمعیت را مهاجران با فرهنگ های متفاوت تشکیل می دهند و تعدادی هم نسل امروز، که جمعیت غالب شهر را تشکیل می دهند اصلا به این امر مهم فرهنگ شهروندی اعتقادی ندارند.

وی همچنین به فرهنگ آپارتمان نشینی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه یکی دیگر از عیوب بزرگی که در شهر کرمان وجود دارد این است که  هنوز فرهنگ آپارتمان نشینی نیز در کرمان جا نیفتاده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: اکثر صاحبان آپارتمان های کرمان شهرستانی هستند و آنها به دلیل اینکه زیاد در رفت و آمدند اقدام به خرید یک آپارتمان چند متری می کنند آن هم در حدی که کارشان در کرمان تمام شود مجدد به شهرشان بر می گردند، آنان ثابت و مستمر در این آپارتمان ها زندگی نمی کنند به همین دلیل برای ساکنان اصلی ایجاد مزاحمت می کنند.

متحدین تاکید کرد: البته آموزش ترافیک و  فرهنگ شهروندی ابتدا باید در اولویت قرار گیرد که امید تمامی مسئولین مربوطه دست به دست هم دهند تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شهری پویا و با فرهنگ داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش فرهنگ شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر امیرنیا ظهر چهارشنبه در نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: شهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی بیان داشت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می‌توانیم آنها را مرور کنیم.

امیر نیا تصریح کرد: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس مؤثر کاملاً مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی نیز ایفا کردند.

وی افزود: عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی ایثارگری جوانان و مدیون خون شهدا بوده و شهدای رسانه، این ایثار و از خود گذشتگی‌ها را ثبت کردند و خود نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبر 6081090

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • سیاره‌ای به نام کافه
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان