Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@19:25:40 GMT

خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۶۴۵

ساده انگاری مسوولان ومردم در مقابله با این بیماری یا در نظر گرفتن اینکه این بیماری از بین رفته ،یکی از سه چالش مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود. ناطقان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲۰ شهرستان از ۲۸ شهرستان خوزستان در آخرین بررسی‌های انجام گرفته، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 دکترمحمدعلوی شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری مرکز سیمای خوزستان بیان کرد: موارد ابتلا به کرونا در استان فراوان و بیش از انتظار است، از اوایل اردیبهشت ماه با کاهش محدودیتها روند ابتلا به این بیماری در خوزستان صعودی شده است.

وی افزود: تجمعات مردم قبل از عید فطر و حضور در بازار نیز بر افزایش آمار ابتلا به کرونا تاثیرگذار بوده است، هر چند موارد بیماریابی نیز در استان افزایش یافته و موارد بیشتری بیمار با همت کادردرمان در استان شناسایی شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه شناخت بیماری و علایم آن به فرد بیمار برای درمان کمک می‌کند اظهار داشت: در اغلب موارد بیماران کرونایی بدون علامت هستند و یا بیماری با علامتهای خفیف بروز می‌کند، در اوایل شیوع این بیماری در جهان مهمترین علامت بیماری تب و تنگی نفس بود اما در حال حاضر علایمی همچون سردرد و علایم گوارشی ، استفراغ و شکم درد و کاهش حس چشایی و بویایی نیز افزوده شده است.

علوی افزود: در صورتی که اکسیژن بدن فرد بالاتر از ۹۳ درصد باشد نیازی به بستری نیست اما در صورت کمتر بودن از این میزان فرد بیمار باید بستری شود و گرفتن عکس از ریه نیز در تشخیص بیماری بسیار کمک می‌کند، افرادی که در بخشهای مختلف ریه علامتهای سفید داشته باشند دچار این بیماری شده اند.

علوی افزود: در مواد شدیدتر تمامی بخشهای بدن درگیر این ویروس میشوند و زندگی فرد در معرض خطر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: استاندار خوزستان بارها اعلام کردند اگر شرایط بدتر شود دوباره محدودیتها را اعمال خواهیم کرد.

وی گفت: انجام تستهای مربوط به تشخیص کرونا از حساسیت بالایی برخودار هستند و یکی از بهترین راه های شناسایی این بیماری گرفتن سی تی اسکن از ریه فرد است که کمترین خطا را دارد.

علوی ادامه داد: برای انجام آزمایش کرونا باید از بخش خصوصی هم استفاده کنیم، برخی آزمایشگاه ها اعلام آمادگی کردند اما با تمام این موارد باید مشارکت و همکاری لازم انجام شود.
منبع: عصر ایران برچسب ها: کرونا ، وضیعت ، ناطقان ، خوزستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا وضیعت ناطقان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، بر اساس این هشدار صبح سه‌شنبه بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرا می‌گیرد و سبب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده می‌شود.

از جمله اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین‌شهری و داخل شهر و خسارت به محصولات باغی و زراعی است.

این سامانه همچنین می‌تواند پیامد‌هایی همچون خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی به همراه داشته باشد. این شرایط روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط مخاطره‌آمیز پیش‌رو نسبت به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آب‌رو‌های درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، و اجتناب از سفر‌های برون‌شهری اقدام شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی در این ایام اجتناب شود و شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند.

مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف، از دیگر توصیه‌هایی سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با شرایط پیش‌رو است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • پایش بیش از ۲۸۰۰ مورد برای بیماری مشمشه در خوزستان
  • انجام بیش از ۲۸۰۰ پایش سرمی ‌بیماری‌ «مشمشه» در خوزستان
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند