Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اختصاص ۳ جلسه از صحن شورای اسلامی شهر همدان به طرح سوالات ۳ عضو شورا از شهردار، عاقبت این پرونده با قانع شدن اعضای سوال کننده از پاسخ‌ها و مستندات شهردار بسته شد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چهاردهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان صبح یکشنبه با حضور 11 عضو شورا برگزار شد و بر اساس اعلام رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای سوال کننده (اکبر کاووسی، نرگس نورالله‌زاده و سید مسعود عسگریان) پس از بررسی مجدد مستندات قبلی و جدیدی که در فاصله صحن سیزدهم و چهاردهم توسط شهردار همدان ارائه شد از پاسخ‌ها و مستندات شهردار قانع شدند و دیگر نیاز به رای‌گیری در صحن شورا نیست تا به این ترتیب پرونده سوال از شهردار همدان در شورا که با حواشی  بسیاری همراه بود بسته شود و کار به استیضاح نکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال‌کنندگان قانع شدند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تبریک به حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای شهر همدان به دلیل انتخاب به عنوان نایب رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در جلسه گذشته اعضای سوال کننده اعلام کردند از دو سوم پاسخ‌های شهردار قانع شدند.

کامران گردان افزود: در مورد 7 سوال اعضا قانع نشده بودند که پس از ارائه مستندات جدید از سوی شهردار از تعدادی از 7 سوال باقی مانده هم  متقاعد شدند.

گزارش تسنیم از نشست شورای شهر همدان/ مخالفت اعضای شورا با راه‌اندازی دبیرخانه خواهرخواندگی‌وضعیت معیشتی پاکبانان مورد توجه شهرداری و شورای شهر همدان باشدروایت خبرنگار تسنیم از صحن شورای شهر همدان؛ ‌نگرانی اعضای شورا از ‌الحاق چند روستا به همدان‌

 

وی تاکید کرد: با توجه به این که اعضای سوال کننده از پاسخ‌ها متقاعد شدند دیگر نیاز به رای‌گیری در صحن شورا نیست.

به این ترتیب پرونده سوال از شهردار همدان که در هفته‌های اخیر منجر به حواشی بسیاری شده بود و در صحن شورای گذشته به درگیری لفظی اعضای سوال کننده و سایر اعضا منجر شد با راضی شدن اکبر کاووسی، نرگس نورالله‌زاده و سید مسعود عسگریان بسته شد.

دولت و مشاورین مسکن مقصر اصلی گرانی قیمت مسکن

در ادامه جلسه صحن چهاردهم شورا اکبر کاووسی در نطق پیش از دستور خود با موضوع افزایش قیمت ملک و اجاره‌بها اظهار داشت: عوامل تاثیرگذار بر گرانی مسکن متعدد است و عوامل کمی در اختیار مدیریت شهری است.

وی افزود: یکی از عوامل مهم گرانی مسکن در همدان مشاورین املاک هستند و در یک روز یک ملک 3 بار معامله می‌شود که باید نظارت بر آن صورت گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به این که بیشترین حباب در بازار مسکن را مشاورین املاک ایجاد می‌کنند عنوان کرد: امروز تعداد مشاورین املاک در برخی خیابان‌های همدان بیشتر از سوپرمارکتی‌‌ها است.

وی با گلایه از بی‌توجهی دولت‌های دهم و یازدهم به حوزه مسکن گفت: بعد از سال 92 در این حوزه غفلت شده است و علی‌رغم وعده مسکن اجتماعی اقدامی صورت نگرفت.

چادرنشینی برخی از مردم به خاطر افزایش کرایه خانه

عضو شورای اسلامی شهر با تاکید مجدد بر این که آرزوی ما ایجاد مدیریت یکپارچه‌ شهری است تصریح کرد: با این شرایط جای سوال است چه کسی باید این مولفه‌ها را مدیریت می‌کند؟

کاووسی عنوان کرد: پروانه 20 درصد گران شده، اما مسکن 400 درصد گران شده است.

وی با اشاره به این که به دنبال کاهش زمان صدور پروانه هستیم تاکید کرد: بخش اعظمی از طولانی شدن زمان صدور پروانه به نظام مهندسی مربوط می‌شود.

کاووسی اظهار داشت: متاسفانه امروزه به دلیل افزایش غیر اصولی اجاره بها برخی از شهروندان چادرنشین شدند.

سرمایه گذار را فراری ندهیم

رضوان سلماسی نیز با توجه به نطق پیش از دستور خود در جلسه گذشته صحن شورا مبنی بر ایجاد جاده‌ای در دل الوند از اعضای شورا که باعث آسیب به طبیعت الوند می‌شود درخواست کرد اعضا یک روز را برای بازدید از این جاده اختصاص دهند.

اما رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر با واکنشی تند به صحبت‌های سلماسی در جلسه گذشته و این جلسه اظهار داشت: متاسفانه در حالی که هیچ اتفاقی در الوند نیفتاده شرایطی ایجاد کردند و سرمایه‌گذار را می‌کوبند.

ابراهیم مولوی افزود: چرا می‌خواهیم با حرف‌های بی‌ارزش سرمایه‌گذاران را فراری دهیم.

وی با اشاره به این که این اقدام با مجوز‌های لازم از مسئولان ذی‌ربط اتفاق افتاده گفت: کاشت درخت نیز به خاطر جلوگیری از فرسایش خاک اتفاق افتاده است.

استاندار از حواشی شورا و شهرداری خرسند نیست

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در رابطه با صحبت‌های استاندار همدان در جمع فعالان فرهنگی نیز گفت: این سخنان به صورت ضد و نقیض در رسانه‌ها منتشر شده است.

مولوی عنوان کرد: روابط عمومی تکذیب می‌کند، رسانه‌ها چیز دیگری می‌گویند و ما متوجه نشدیم کدام حرف درست است.

وی با اشاره به این که استاندار همدان در حوزه مدیریت شهری سوابق بسیاری دارد گفت: در دیدار اعضای شورا و شهردار همدان با استاندار ایشان از شهردار تقدیر و تشکر کردند.

مولوی تاکید کرد: من از زوایه دیگری به بخشی از جملات استاندار می‌پردازم که از اتفاقات و حواشی اخیر در شورا ناراحت است.

وی با گلایه از مدیریت  کامران گردان در شورا به ویژه در 2 جلسه گذشته گفت: شرایط مدیریت شورا باعث شده است ارگان‌های دیگری که اختیاری در این حوزه ندارند در این حوزه دخالت و در مورد ما اظهارنظر کنند.

شورای عالی استان‌ها می‌تواند به مجلس طرح ارائه دهد

پس از صحبت‌های ابراهیم مولوی، حمید بادامی نجات در رابطه با انتخابات ‌شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در انتخابات شورای عالی استان‌ها احمدی نماینده قم به عنوان رئیس و بنده با 41 رای از 74 رای اخذ شده به عنوان نایب رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شدم.

وی با مهم دانستن جایگاه شورای عالی استان‌ها گفت: بعد از هیئت دولت تنها نهادی که می‌تواند به مجلس طرح ارسال کند شورای عالی استان‌ها است.

بادامی نجات با اشاره به این که تاکنون هم طرح‌های خوبی ارسال شده، اما خیلی سخت می‌شود طرحی را در این شورا تصویب کرد.

خسارتی یک میلیاردی از ایجاد دفتر پیشخوان در مرکز تعویض پلاک

در بخش بررسی نامه‌ها، نیز  شهرداری همدان طی نامه‌ای پیشنهاد داده بود در صورت صلاحدید شورا و هماهنگی‌های لازم جهت وصول عوارض سالیانه خودروها، شهرداری در مرکز تعویض پلاک یک دفتر پیشخوان احداث  و برای هزینه‌‌ها 10 درصد از عوارض وصولی را به حساب کمیسیون راهور واریز کند.

کاووسی یکی از اعضای شورا با مثبت ارزیابی کردن این پیشنهاد گفت: این لایحه برای افزایش درآمد خوب است.

اما نایب رئیس شورا با اشاره به این که بر اساس قانون شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند کاری را به بیرون بدهند و برای آن دفتری ایجاد کنند گفت: با این اقدام مشکلی حل نمی‌شود و رقم بزرگی نزدیک به یک میلیارد تومان از درآمد شهرداری برای اجاره یک اتاق یک در یک به حساب پلیس راهور می‌رود.

با اینحال این طرح در شورا رای آورد، اما بلافاصله بعد از رای‌گیری اعضای موافق طرح ایراداتی را نسبت به این طرح مطرح کردند که بادامی با کنایه به آنها گفت: برخی دوستان با من لجبازی می‌کنند و اگر من با طرحی مخالفت کنم موافقت می‌کنند و بلعکس.

وی افزود: همین ایراداتی را که الان دوستان می‌گویند من در ابتدا مطرح کردم با اینحال به طرح رای داده شد.

انتهای پیام/747/ ع

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر همدان شورای عالی استان ها شورای شهر همدان نایب رئیس شورا شهردار همدان صحن شورا جلسه گذشته اعضای شورا رئیس شورای صحن شورای عضو شورا قانع شدن پاسخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا جعفری اصل گفت: باهدف مبارزه قاطع دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی، ۲ پیمانکار مرتبط با پرونده تخلفات مالی صورت گرفته از سوی یکی از اعضای شورای شهر و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام خمینی، با دستور مقام قضایی بازداشت شدند.   وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج)، متهمان بازداشت‌شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده اند، افزود: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات زیر نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.   جعفری اصل ادامه داد: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.   دادستان بندر امام خمینی اضافه کرد: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به مصالحه شده است