Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر سهل انگاری در پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکار شده تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان و مسؤولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 11 خرداد 99) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد، که به شرح زیر است:

بیژن نوباوه وطن به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر سهل انگاری در پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکار شده تذکر داد و عنوان کرد که به بیکار شدگان وعده شهریور داده شده در حالی که اکثر آنان در تأمین معاش روزانه خود عاجز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان به وزیر کشور درباره جابجایی سریع و پر حاشیه فرمانداران در فاصله زمانی شکل گیری مجلس یازدهم تذکر داد و خواستار توقف این رویه شد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که پس از گذشت سه ماه از سال 99 هنوز افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام نشده،‌ ضرورت دارد در این زمینه شخصا پیگیری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشید.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک به وزیر آموزش و پرورش به خاطر عدم اجرای رتبه بندی معلمان و کارکنان این وزارتخانه در سطح کشور تذکر داد.

محمد حسن آصفری، عباس مقتدایی خراسانی و روح الله متفکر آزاد نمایندگان اراک، اصفهان و تبریز در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توجه به افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به دلیل تورم بالای اقتصادی در جامعه شدند.

کمال حسین‌پور، جلال محمودزاده، انور حبیب زاده و سید مهدی فرشادان به وزیر نیرو به خاطر عدم رسیدگی به آب شرب شهری و روستایی و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها در این حوزه تذکر دادند.

علیرضا سلیمی، محمد سبزی، علی اکبر کریمی، علیرضا نظری، محمود احمدی بی‌غش، جلال رشیدی کوچی و احمدحسین فلاحی به وزیر راه و شهرسازی به خاطر بازار آشفته قیمت مسکن، زمین و اجاره بها تذکر دادند و عنوان کردند که آیا صدای شکستن استخوان‌های فقرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شنوید؟ سیاست‌های دولت موجب 4 برابر شدن قیمت‌ها در این عرصه شده است.

محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان به رئیس جمهور لزوم ارائه گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورو برداشته شده از صندوق توسعه ملی به مجلس شورای اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متذکر شد.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که دولت عنوان کرده به دلیل بروز مشکلات به دنبال شیوع ویروس کرونا وام‌گیرندگان تا سه ماه می‌توانند اقساط خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت نکنند، اما بانک‌های کشور در باره این سه ماه اقدام به کسر حقوق از ضامنین کرده‌اند که این اقدام موجب تضییع حقوق مردم شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای رتبه بندی معلمان و همچنین توجه به وضعیت حقوق‌ و معیشت مربیان پیش دبستانی شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: بیکاری رفاه اجتماعی تهران مجلس شورای اسلامی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش ۳۵ درصدی که در حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ صورت گرفت، در مقایسه با سایر اقشار و کارمندان بیشتر بوده است.

محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه‌های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت:«افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد، ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.»

براساس گزارش ایسنا، چشیان در ادامه افزود:«دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد، ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاست‌های کلان اقتصادی باعث می‌شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می‌خواهند اتفاق نیفتد.»

چکشیان خاطرنشان کرد:« مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.»

دیگر خبرها

  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری یاسوج