Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسوی گفت: کانون‌های مساجد مناطق محروم از نظر امکانات نیز محروم هستند؛ پیگیری رفع مشکلات مساجد مناطق محروم از واجبات برای ارگان‌های فرهنگی است.

«حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی بیش از سایر اماکن رعایت می‌شود اما همچنان فعالیت مساجد و کانون‌های فرهنگی با توجه به سیر صعودی شیوع کرونا در خوزستان محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مختار ثقفی اهواز یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کانون‌های مساجد را دور شدن اعضا از فعالیت‌های مسجد و کانون دانست و افزود: محل فعالیت این کانون در منطقه 400 دستگاه است که یکی از مناطق محروم اهواز بوده و بسیاری از اعضا توان تهیه تلفن‌های همراه جهت ارتباط مجازی نیستند و همین امر سبب دوری ارتباط آنها از مسجد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: لازم است که ارگان‌های فرهنگی و مجموعه‌هایی که از توان مالی بالایی برخوردار هستند کمک‌های خود را به مساجد مناطق محروم ارائه دهند چرا که مساجد مناطق محروم می‌توانند پایگاهی برای محرومیت‌زدایی باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد مناطق محروم از نظر امکانات نیز محروم هستند اضافه کرد: ارگان‌های فرهنگی باید پیگیر رفع مشکلات مساجد مناطق محروم باشند.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه مساجدی که ارتباط بیشتری با دستگاه‌های فرهنگی دارند از امکانات بیشتری بهره‌مند می‌شوند و این خود یک آسیب به‌شمار می‌آید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مختار ثقفی اهواز با بیان اینکه نیاز است که مدیران فرهنگی از مساجد مناطق محروم بازدید کنند اذعان داشت: مهم‌ترین مسئله کانون مختار ثقفی محدود بودن منابع مالی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی بوده که لازم است خیرین و مدیران فرهنگی اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

 

وی در در پایان در خصوص فعالیت‌های این کانون یاد آور شد: در صورت تامین منابع مالی مورد نظر برنامه‌های فرهنگی متنوعی همراه با برگزاری اردوهایی فرهنگی تبلیغی برگزار می‌کنیم در صورتی که منابع مالی همچنان محدود باشند همان روال سابق فعالیت کلاس‌های صالحین در مساجد ادامه خواهند یافت.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد مناطق محروم کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد مناطق محروم کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در حاشیه دیدار با رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد اظهار داشت: بسترسازی و تمهید مقدمات لازم برای انجام فرایض دینی بخصوص نماز در سطح جامعه از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است و آموزش خانواده‌ها در ترغیب فرزندان به انجام فریضه نماز و اقامه به صورت نماز جماعت باید در دستور کار قرار بگیرد.   وی گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و دستورالعمل اجرایی شورا‌های اقامه نماز که مشتمل بر ماموریت‌های فرهنگی و آموزشی دستگاه‌های استانی در زمینه اقامه نماز است و به همین منظور تبیین دوره‌های تخصصی برای مدیران کل و کارکنان و ائمه جماعات، محور برنامه‌ها و فعالیت‌های اقامه نماز در همه سطوح اعم از دستگاه‌های اجرایی مرکز و واحد‌های استانی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی درسطح استان در دستور کار قرار گرفته است.   دادآفرین عنوان کرد: روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند و باید مساجد را به جایگاه حقیقی و تراز انقلاب برسانند و آشنایی نسل جوان و نوجوان با فلسفه و احکام نماز، استفاده از ظرفیت روحانیون، افراد موثر و توانمند در این عرصه می‌تواند به توسعه و تعمیق فرهنگ نماز کمک نماید.

دیگر خبرها

  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • رایزنی مدیران استقلال با فدراسیون؛ سیدحسین حسینی محروم نمی‌شود!
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند