Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:37:35 GMT

چادرنشینی بعضی از شهروندان همدانی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۸۹۱

ایسنا/همدان عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه بعضی افراد مشکلات جدی در مورد تهیه مسکن دارند، گفت: طی بازدید میدانی از برخی نقاط شهر مشاهده شد که بعضی از شهروندان چادرنشین شده‌اند بنابراین نیاز مبرم به مدیریت بحران است و مسئولان باید پای کار بیایند، این مشکل با کمک و همکاری مشاوران املاک، مسئولان و مردم قابلیت مدیریت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر کاووسی امید یکشنبه ۱۱ خردادماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان، درباره عوامل تأثیرگذار بر گرانی مسکن و مواردی که در اختیار مدیریت شهری است، اظهار کرد: جمله رایج در مشاورین املاک این است که اگر آپارتمانی خریدیم باید بلافاصله با ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر یک آپارتمان دیگر بخریم وگرنه ضرر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آپارتمان‌هایی که در ماه‌های اخیر خرید و‌ فروش شده‌اند تنها توسط مشاورین املاک انجام می‌شود و مثلاً در یک روز سه بار یک ملک را معامله می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان با طرح این سوال که چه کسی باید این معامله‌ها کنترل کند؟ گفت: بیشترین حباب در بازار مسکن همدان در وضعیت کنونی توسط مشاورین املاک ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید قولنامه‌ای املاک ارزان و فروش آن به قیمت بالا بین مشاورین املاک همدان انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ متقاضی مشاور املاک در شهر وجود دارد و از هر صنفی که بازنشسته داریم به دنبال فعالیت در این حوزه هستند.

وی ادامه داد: امروز در یک خیابان همدان تعداد مشاوران املاک بیشتر از سوپرمارکت است و این سوال مطرح است که یک شهر به چه میزان مشاور املاک نیاز دارد و ‌معاملات باید به چه صورت اتفاق بیفتد.

کاووسی امید اضافه کرد: دولت وظیفه قانونی دارد که زمینه تهیه مسکن را برای آحاد مردم فراهم کند، مسکن مهر با تمام کاستی‌هایش در اوایل دولت تدبیر و امید کنار گذاشته و مقرر شد مسکن اجتماعی ساخته شود که می‌توان پیگیری کرد در این مدت چه تعداد از این نوع مسکن ساخته شده است بنابراین پس از سال ۹۲ در بخش مسکن غفلت کردیم و نتیجه‌اش را امروز شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهر در چند مؤلفه محدود در خدمت شهرداری و شورای شهر است و بقیه بر عهده ادارات خدمات‌رسان است که مدیریت و وظایف آن‌ها در اختیار شهرداری نیست، ما آرزو داریم مدیریت یکپارچه شهری وجود داشته باشد اما متأسفانه شاهد این قضیه نیستیم و باید بپرسیم چه کسی در شهر همه این مؤلفه ها را مدیریت می‌کند که مشکلات به ویژه مشکل مسکن حل شود؟

کاووسی امید با بیان اینکه شهرداری در دو مؤلفه اثرگذار است، گفت: یکی از موارد عوارض است که ۲۰ درصد افزایش داشته اما ملک ۴۰۰ درصد گران شده است همچنین از ابتدای شورای پنجم کاهش مدت زمان صدور پروانه پیگیری شد که به زودی محقق می‌شود که بخش زیادی از زمان صدور پروانه به نظام مهندسی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به وظیفه شورا در حد مطالبه و نظارت در حد قانون اساسی از افراد اثرگذار حوزه مسکن دعوت کنیم در جلسه‌ای شرکت کنند و به سوالات پاسخ دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اعضای شورای شهر از دو سوم پاسخی که شهردار به سوالات آن‌ها داده قانع شدند و تعداد باقیمانده پاسخ‌ها که به زمان بیشتری نیاز داشت، در دست پیگیری و بررسی است.

کامران گردان با بیان اینکه برخی از سوالات مانند سهام گنجنامه و گرفتن اتوبوس‌ها جنبه محوری داشت که دوستان از پاسخ آن‌ها متقاعد شدند، ادامه داد: استاندار همدان در جلسه‌ای که با فعالان فرهنگی استان داشت مطالبی را مطرح کرد که اخبار ضد و نقیضی از آن در رسانه‌ها منتشر شد اما موضوع مهم این است که وی تمایل دارد به مدیریت شهری کمک کند و ما نیز از این کمک استقبال می‌کنیم چراکه این حمایت باعث تسهیل و به اتمام رسیدن پروژه‌های نیمه تمام خواهد شد‌.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه با مجموع ۴۱ رأی از سوی ۷۴ نفر به مقام نایب رئیسی شورای عالی استان‌ها منصوب شده است، گفت: امیدوارم با موقعیت ایجاد شده گام‌های مفیدی برای شوراهای کشور و شورای شهر همدان بردارم.

حمید بادامی‌نجات درباره شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: افرادی که شورا و به ویژه شورای عالی استان‌ها را پیشنهاد داده‌اند، آن را به عنوان مجلس مدنظر داشته‌اند بنابراین ظرفیت بالایی در آن وجود دارد و بعد از هیئت دولت تنها دستگاهی است که می‌تواند طرح به مجلس ارسال کند و مجلس ملزم است آن‌ها را دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: طی دو سال‌و‌نیم گذشته طرح‌های خوبی درباره ارزش افزوده، درآمدهای پایدار، موارد اصلاح قوانین، قوانین احکام دائمی دولت و ... از شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال شده و اتفاقات خوبی افتاده است.

بادامی نجات با تأکید بر اینکه سعی خواهیم کرد از این ظرفیت خوب برای همدان استفاده کنیم، گفت: باید کارهای بنیادی و زیرساختی پیگیری شود که اصلاح قانون شوراها و طرح جامع مدیریت شهری که مجدداً در دستور کار قرار گرفته، از آن جمله است.

وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم از طرح‌ها به ویژه طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در همدان استفاده کنیم که البته این امر مستلزم همکاری شهرداری همدان نیز است، به همکاران شهرداری پیشنهاد داده‌ایم مواردی که به نظرشان باید اصلاح شود را منتقل کنند تا کارها به بهترین نحو انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز درباره نظرات مسئولان شهری درباره جاده گنجنامه به میدان میشان گفت: مدیران در بازدید از منطقه عنوان کرده‌اند که اتفاقی نیفتاده و فقط خاک جابه جا شده است.

رضوان سلماسی ادامه داد: اکثر بازدیدها از بخش پایینی جاده بوده است و پیشنهاد می‌کنم بازدید میدانی از گنجنامه به میدان میشان داشته باشیم و آسیب‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه همگی دوستدار حفظ طبیعت، باغات،‌ فضای سبز طبیعی و ‌مواهب خدادای هستیم، گفت: به نظر می‌رسد درباره اقدامات انجام شده در گنجنامه بزرگنمایی شده است.

ابراهیم‌ مولوی با بیان اینکه بزرگنمایی‌ها باعث فراری دادن سرمایه‌گذاری است که سال‌ها در این منطقه کار می‌کند، افزود: این جاده امدادی است و بر اثر بارش‌ها آسیب دیده بود و تمامی اقدامات با مستندات قانونی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به جلسه فعالان فرهنگی با استاندار همدان گفت: آنچه بنده از صحبت‌های استاندار استنباط کردم وی از روند کار در مدیریت شهری رضایت نداشت.

حسین قراباغی ادامه داد: مدیریت شهری و‌ شورای پنجم کار خاصی در جذب سرمایه‌گذار و کارهای بزرگ و تأثیرگذار انجام نداده‌اند و کارهای انجام شده در حد روتین بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چادرنشینی شورای اسلامی شهر همدان مسكن گنجنامه شورای اسلامی شهر همدان شورای عالی استان ها مشاورین املاک مدیریت شهری مدیریت شهر همدان نیز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است

به گزارش خبرنگار مهر، انور رشیدی ظهر پنج شنبه در دیدار با امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سنندج شهر دارالعلم، دارالاحسان و دارالعرفان است و به لحاظ علما، عرفا، قاریان و حافظان قرآن و دراویش و صوفیان دل‌پاک که تمام وجود خود را نثار قرآن، عشق به رسول خدا کرده در طول تاریخ بسیار غنی بوده و هست.

سیدانور رشیدی افزود: خدمت‌رسانی صادقانه و شبانه‎روزی به شهروندان و تلاش در راستای توسعه عمران شهری و پاسخگویی به مطالبات شهروندان از اولویت‌های مهم در مجموعه شهرداری سنندج بوده و در این راستا هرآنچه در توان داشته‌ایم را در طبق اخلاص گذاشته‌ایم.

وی با تاکید براینکه در مسیر رفع مشکلات شهر و جلب رضایتمندی شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و در سالجاری تلاش مضاعف خواهیم داشت، گفت: با وجود تمام تنگاهای اقتصادی و نبود درآمد پایدار در سال گذشته ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه سرانه فضای سبز و اجرای نهضت آسفالت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام توانستیم حقوق پرسنل را کاملاً بروز و در پایان سال نیز حقوق، عیدی، سنوات و پاداش کل نیروهای خدوم این نهاد خدمت‌رسان پرداخت شد.

به گفته شهردار سنندج، ریل‌گذاری خوبی که طی تقریباً دو سال گذشته در حوزه مدیریت شهری در سنندج انجام شده امسال نیز ادامه خواهد داشت و دو برابر آنچه در سال گذشته در حوزه آسفالت، توسعه فضای سبز، اجرای کلان پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های فرهنگی و غیره انجام داده‌ایم را در سالجاری عملیاتی خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین اولویت ما در مجموعه مدیریت شهری است و در این راستا تمام ظرفیت‌ها را پای کار خواهیم آورد.

کد خبر 6064176

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • رتبه دوم قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان