Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:34:15 GMT

بازگشایی فرهنگسراهای مشهد از ۱۷ خردادماه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۰۲۹

بازگشایی فرهنگسراهای مشهد از ۱۷ خردادماه

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از تاریخ شنبه ۱۷ خردادماه، ۲۱ فرهنگسرا و کتابخانه‌های آن در سطح شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

صدرا یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از گذشت سه‌ماه از شیوع بیماری کرونا در ایران و جدی شدن آن، مراکز عمومی از جمله فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر پس از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی تصمیم بر آن شده است که این اماکن با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا، از تاریخ ۱۷ خردادماه بازگشایی شوند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: پروتکل‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی شامل غربالگری، پروتکل مراقبتی پرسنل، اقدامات کنترلی محیط کار، بهداشت فردی، بهداشت تجهیزات و ایاب و ذهاب برای همکاران ابلاغ شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های آموزشی، خدماتی و سایر برنامه‌های فرهنگسراها با شرط رعایت این پروتکل‌های ابلاغی با روال سابق برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: فرهنگسراهایی که دارای سالن کودک و بازی هستند، باید به صورت محدود از کودکان متقاضی ثبت نام ‌کنند تا علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از تجمع تعداد زیادی از آنان در یک محیط سرپوشیده جلوگیری شود. البته لازم به ذکر است که این سالن‌ها در پایان هر شیفت کاری ضد عفونی می‌شوند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: کتابخانه‌های فرهنگسراها نیز با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا و پروتکل‌های ابلاغ شده از تاریخ ۱۷ خرداد بازگشایی می‌شوند و کتاب‌های بازگردانده شده، به مدت سه روز قرنطینه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگسراها مشهد شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، گفت: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان اظهار کرد: اگر اداره ارشاد بتواند تشریفات قانونی را حل کند، شهرداری آمادگی دارد پنج زمین را برای احداث پلاتو اختصاص دهد، به‌طوری که احداث با شهرداری، تشریفات اداری و قانونی با ارشاد و بهره‌برداری با سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اجرای گالری‌های هنری در بعضی ایستگاه‌های متروی اصفهان افزود: شهرداری آمادگی فراهم کردن زیرساخت و سازه‌ها را دارد، البته باید در انتخاب و نوبت‌دهی مدیریت لازم انجام شود تا شهرداری درگیر نشود.

شهردار اصفهان با اشاره به صندوق حمایت از تولید آثار هنری گفت: شهرداری به‌عنوان تسهیل‌گر در این امر آماده همکاری است تا صندوق ایجاد و احداث شود؛ بخشی را شهرداری سرمایه‌گذاری می‌کند و سایر ارگان‌ها نیز باید به کمک بیایند.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری برای این منظور ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است، اما در صورتی که سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ورود کنند، کار به سرانجام می‌رسد.

قاسم‌زاده با تاکید بر رعایت کپی رایت آثار هنری تصریح کرد: شهرداری برای استفاده از آثار هنری همیشه حق هنرمند را پرداخت کرده است، اما اگر غفلتی صورت گرفته و رعایت نشده است، اطلاع دهید تا اعاده حق شود.

وی با اشاره به کارخانه ریسباف خاطرنشان کرد: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود و در محوطه یک رخداد فرهنگی برگزار شود، با همکاری استانداری، شهرداری و اداره ارشاد تلاش می‌شود تا این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری مجموعه ریسباف به شهرداری تحویل داده می‌شود و همزمان با بهره‌برداری مرمت آن نیز انجام می‌شود، افزود: در نهایت تبدیل به مکانی می‌شود که جزو رؤیای شهر بوده است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه همه باید در کنار هم از هویت شهر دفاع کنیم، ادامه داد: در رمزگشایی تمدن صفویه یکی از رموز این بود که عالم، هنرمند و سیاست‌مدار زبان یکدیگر را فهمیدند اگر یکی از این سه ضلع نبود نقش جهان خلق نمی‌شد، در حال حاضر نیز اگر در اصفهان بخواهیم آثار هنری خلق کنیم باید کنار هم باشیم، ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، این اراده در دولت‌مردان شهر ایجاد شده، شما باید کمک کنید.

وی با بیان اینکه موزه تئاتر را در یک دعوای طولانی و حقوقی در هفته جاری حاکم شدیم که این موزه در تالار تیموری است، گفت: اگر این مکان استعداد تبدیل به موزه تئاتر را دارد به تشخیص اهل فن امور آن پیگیری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کارت منزلت ساده‌ترین خدمتی است که می‌توانیم به هنرمندان ارائه دهیم، تصریح کرد: اگر در لیست مصوبه شورای اسلامی شهر نیست، یک لایحه مکمل آماده کرده تا تقدیم شورا شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه کمک کنید تا جشنواره بهشت دوباره راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر یکی از درد و رنج‌های من است، سازمان نوسازی و بهسازی قول داده است تا پایان محرم و صفر این مکان را تحویل دهد.

کد خبر 744937

دیگر خبرها

  • برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • فرماندار مشهد خواستار بازگشایی ورودی سدهای ارداک و کارده شد
  • بازگشایی مسیر آب به ورودی سدهای مشهد ضروری است