Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:07:11 GMT

۶ هزار راننده برون شهری خوزستان وام می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۱۴۵

۶ هزار راننده برون شهری خوزستان وام می‌گیرند

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تخصیص وام حمایتی به بیش از ۶ هزار راننده بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان در ایام شیوع کرونا خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط به وجود آمده در حوزه حمل و نقل مسافر در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: بر اساس توافق میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت توسعه اشتغال وزارت کار، قرار است نسبت به پرداخت وام حمایتی ۶ میلیون تومانی به رانندگان حمل و نقل بین شهری مسافری (اتوبوس و سواری کرایه) در ایام شیوع کرونا اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این وام به رانندگان بخش حمل و نقل مسافر برون شهری دارای کد بیمه تعلق می‌گیرد، افزود: طبق درخواست وزیر راه و شهرسازی از وزارت رفاه مبنی بر حمایت از رانندگان حمل و نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوس و خودروهای سواری کرایه در ایام شیوع کرونا، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها موظف شدند فهرست نام و مشخصات رانندگان را بر اساس اطلاعات موجود در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: طبق این مشخصات، ۶ هزار و ۱۷۴ راننده مسافر سواری، اتوبوس و مینی‌بوس برون شهری استان خوزستان در ایام شیوع کرونا خوزستان به دفتر حمل و نقل معرفی شده‌اند و پیامک دعوت به ثبت‌نام برای آنها ارسال می‌شود.

بهرامی‌نیا ادامه داد: سود وام ۶ میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری، ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده است؛ یعنی اگر راننده‌ای امروز ثبت‌نام خود را تکمیل کند، اقساط وی از مهرماه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اقساط تسهیلات مورد نظر برای رانندگان بین شهری حدود ۲۸۰ هزار تومان است و برای پرداخت راحت‌تر این تسهیلات، مصوب شده است که تنها تضمین درخواستی از سوی بانک‌های عامل از رانندگان، چک یا سفته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راهداری و حمل ونقل جاده ای رانندگان وام راهداری و حمل و نقل جاده ای ایام شیوع کرونا حمل و نقل مسافر برون شهری بین شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد

تین نیوز

کیفیت جاده های رودبار و منجیل تا عوارضی نزدیک امامزاده هاشم مناسب نیست و موجب بروز حوادث جاده ای برای رانندگان می شود.

به گزارش تین نیوز، شهروندانی که از این جاده تردد می کنند وضعیت جاده ها را مناسب چنین استان پرترددی نمی دانند.

به گفته رانندگان این جاده حتی از روشنایی کافی نیز برخوردار نیست و روشنایی تونل های این مسیر نیز نامناسب است که برای دو شهر منجیل و رودبار که از جمله منابع اصلی تامین برق در استان هستند ، قابل قبول نیست.

قابل ذکر است مدیرکل میراث فرهنگی گیلان روز دوشنبه ششم فروردین از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

ولی جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز پنجم فروردین ۹۰۰ هزار خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان شده است.

وی گیلان از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۶ میلیون نفر شب در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از حضور ۳۰۰ گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی و عراقی هستند.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۲۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • ثبت بیش از ۱۰ میلیون تردد خودرو در محور‌های خوزستان
  • ریزش سنگ در این جاده شمالی/ ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • مبلغ بلیت مسافران اتوبوس برون شهری در صورت شکایت استرداد می‌شود
  • جابجایی بیش از ۶۵ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان
  • ◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با اتوبوس‌های برون‌شهری
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته