Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@04:29:54 GMT

سامانه امتا در پیش فروش خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۱۷۶

سامانه امتا در پیش فروش خودرو چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین؛ با استفاده از سامانه «اِمتا» کسب‌وکارهای الکترونیکی می‌توانند مشتریان خود را احراز کرده و با مشکلات و محدودیت‌های مربوط به آن مواجه نشوند؛ از طرفی به واسطه سامانه امتا دیگر لازم نیست که مشتریان در وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای گوناگون ثبت نام کرده و نام کاربری و و رمز عبورهای متعدد را به خاطر بسپارند، ضمن اینکه بکارگیری سامانه امتا هزینه‌های مدیریت حساب مشتریان را نیز به شدت کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا با شروع پیش‌فروش‌های جدید خودروسازان که از چند روز پیش آغاز شد، شاهد تغییراتی در نحوه ثبت‌نام مشتریان هستیم؛ با توجه به تعداد بالای متقاضیان در پیش‌فروش‌های قبلی خودروسازان و بروز مشکلاتی همچون کندی و اختلال در ثبت‌نام مشتریان، وزارت صمت با همکاری خودروسازان تصمیم گرفت تا با به‌کارگیری رویکردهای جدید ثبت‌نام، علاوه بر رفع مشکلات کاربران در زمان ثبت‌نام، نقش واسطه‌ها را نیز کمرنگ کرده و از این طریق بتواند مصرف‌کننده واقعی خودرو را شناسایی کند.

یکی از رویکردهای در نظر گرفته شده، احراز هویت قطعی متقاضیان از طریق سامانه امتا است؛ خودروسازان در پیش‌فروش‌ جدید خود سعى دارند تا با به‌کار گرفتن سامانه امتا هم مشکل اخلال در سایت ثبت‌نام‌ به خاطر استقبال بسیار متقاضیان را برطرف نموده و هم جلوی سوء‌استفاده سود‌جویان را بگیرند؛ به این ترتیب از روز دوشنبه مورخ ۲ اردیبهشت ۹۹، سامانه امتا در راستای بهبود فرآیند تعریف کد کاربری در سایت فروش اینترنتی و به منظور جلوگیری از مشکلات ثبت اطلاعات شخصی کاربران، در حال احراز اطلاعات فردی آن‌ها به صورت آنلاین است.

نحوه احراز مشخصات در سامانه امتا

بر این اساس شرکت‌کنندگان در پیش‌فروش‌های خودروسازان باید ابتدا در سامانه امتا مشخصات خود را ثبت کرده و سپس وارد سایت اصلی فروش خودروسازان شوند؛ در ابتدا کاربران پس از ورود به سامانه فروش اینترنتی خودروسازان و کلیک روی گزینه ثبت نام یا تنظیم رمز، اطلاعات مربوط به ثبت شماره موبایل مشتری در سامانه امتا رویت و پس از ثبت شماره موبایل و انتخاب گزینه “ادامه” مشتری به صفحه ثبت نام هدایت می‌شود.

در مرحله بعدی سامانه امتا، مشتری کد امنیتی را وارد می‌کند و بعد از دریافت پیامک کد احراز امتا، آن را ارسال و پس از تکمیل دو فیلد کد ملی و تاریخ تولد به صفحه بعدی می‌رود.

در مرحله سوم ثبت‌نام از طریق سامانه امتا، فرمی به کاربر نمایش داده می‌شود که با کلیک روی گزینه “اعطای مجوز ورود یکپارچه”، اطلاعات شخصی مشتری به صورت خودکار به سایت فروش اینترنتی، منتقل و اطلاعات شخصی تکمیل می‌شود.

به این ترتیب مشتری وارد صفحه اطلاعات شخصی شده و اطلاعات مورد نظر را در این صفحه تکمیل می‌کند؛ پس از تکمیل نمودن اطلاعات شخصی و ارسال کد اعتبارسنجی و تایید کد، صفحه‌ای برای مشتری به نمایش داده می‌شود که پس از ثبت کد امنیتی و تایید ثبت نهایی درخواست، ثبت اطلاعات به صورت کامل از طریق سامانه امتا انجام‌ می‌شود و کاربران در نهایت می‌توانند وارد سایت فروش خودروسازان شوند.

حالا هفته گذشته با آغاز طرح پیش‌فروش خودروسازان که احراز هویت کاربران فقط از طریق سامانه امتا امکان‌پذیر بود، به دلیل استقبال بالای مردم برای شرکت در این طرح، سامانه امتا دچار اختلال و کندی شد و در نتیجه بسیاری از افراد قادر به ثبت‌نام خودرو در روز اول این طرح در سامانه امتا نشدند.

حالا بر اساس اطلاعیه شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان برای دریافت نام کاربری و رمز عبور جهت انجام مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه امتا، به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام خود را در سامانه امتا انجام دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیش فروش های جدید خودروسازان خودرو خرید خودرو پیش فروش خودرو پیش خرید خودرو سامانه امتا امتا طریق سامانه امتا فروش خودروسازان سامانه امتا اطلاعات شخصی پیش فروش فروش خود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت گفت تاکنون ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپهر توکلی دادجوی گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفا دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهاد‌هایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال 1401 وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت در خصوص گران فروشی خودروسازان گفت: 2 هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهاد‌های دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه 124 و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی افزود: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضایی هم همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت