Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@00:02:52 GMT

همه‌گیری کووید ۱۹ و مراقبت از چشم‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۱۹۴

همه‌گیری کووید ۱۹ و مراقبت از چشم‌ها

ایران اکونومیست-کارشناسان تاکید کردند: در صورت استفاده از لنزهای تماسی و عینک لازم است نکات ایمنی مرتبط با کروناویروس جدید در نظر گرفته شود.

درحالیکه متخصصان آکادمی چشم پزشکی آمریکا محدود کردن استفاده از لنزهای تماسی را در شرایط فعلی توصیه کرده‌ و جایگزین کردن عینک را در زمان همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ پیشنهاد داده‌اند، انجمن اپتومتریست آمریکا اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر تاثیر استفاده از لنزهای تماسی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر دنیل ناتالی، اپتومتریست در بالتیمور آمریکا گفت: با شستشوی صحیح دست‌ها پیش از قرار دادن لنزها داخل چشم و خارج کردن آن، پاکسازی صحیح لنزها و خودداری از تماس دست‌ها با چشم می‌توان از بی‌خطر بودن استفاده از لنزها در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ اطمینان حاصل کرد.

به گفته کارشناسان در صورت بروز علائم مشابه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا لازم است از قرار دادن لنزهای تماسی در چشم‌ها خودداری شود.

هرچند گروهی از کارشناسان تاکید دارند: کروناویروس جدید می‌تواند از طریق ترشحات تنفسی که هنگان نفس کشیدن، صحبت کردن، سرفه یا عطسه از دهان و بینی خارج می‌شود انتقال پیدا کند. بنابراین خوب است که در صورت امکان چشم‌ها با عینک، شیلد یا دیگر وسایل حفاظتی پوشانده شود.

درحالیکه عینک‌های معمولی تا حدودی از چشم‌ها محافظت می‌کنند و امکان انتقال ویروس از کناره‌ها، بالا و پایین قاب عینک وجود دارد عینک‌های حفاظتی به خوبی از چشم‌ها حفاظت می‌کنند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند روزانه عینک‌های خود را با آب و صابون ضد عفونی و با پارچه‌های میکروفایبر خشک کنند.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لنزهای تماسی کووید ۱۹ چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره تند کارشناسان عرب و اسرائیلی‌ درباره جنگ ایران و اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 کارشناسان صهیونیست و عراقی‌ مناظره تندی درباره جنگ ایران و اسرائیل داشتند. بخشی از این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) استفاده از سگ‌ها برای روحیه دادن به بیماران بخش مراقبت‌های ویژه
  • مناظره تند کارشناسان عرب و اسرائیلی‌ درباره جنگ ایران و اسرائیل
  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • پنج روش کاربردی برای مراقبت از آجر نسوز نما
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور