Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@01:21:02 GMT

ارزش تجارت خارجی به 9.3 میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۲۲۱

ارزش تجارت خارجی به 9.3 میلیارد دلار رسید

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی کشور در دو ماهه اول سال99 به 21 میلیون تن رسید که از این حجم 14.5 میلیون تن صادرات و حدود 6.5 میلیون تن واردات بوده است.

سید روح اله لطیفی، اظهار داشت: ارزش کارنامه 21 میلیون تنی ایران در این دوماه نیز به 9میلیارد و341 میلیون دلار می رسد که  سهم صادرات از مجمع رقم اعلامی، 4میلیارد و 300 میلیون دلار و واردات  نیز 5 میلیارد و41میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک در خصوص کارنامه تجارت خارجی در اردیبهشت ماه افزود: در این ماه شاهد صادرات 9میلیون و 176هزار تن کالا به ارزش 2میلیارد و 648میلیون دلار بودیم که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین 71درصد و از لحاظ ارزش 60 درصد رشد داشتیم. و در رویه واردات نیز در این ماه 3میلیون و 879هزارتن کالا به ارزش 3میلیارد و 110 میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین ماه 53درصد و از لحاظ ارزش نیز 61درصد رشد را شاهد بودیم.

لطیفی در خصوص عمده مقاصد صادراتی  کشور در دو ماهه نخست سال گفت: پنج کشور مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در این مدت به ترتیب چین با یک میلیارد و 190 میلیون دلار و سهم بیش از 27 درصد ، و عراق با یک میلیارد و 107 میلیون دلار و سهم بیش از 25 درصد، امارات با 682میلیون دلار و سهم بیش از 15 درصد، افغانستان با 341میلیون دلار با حدود هشت درصدو ترکیه با144 میلیون دلار با سهم بیش از 3 درصدی قرار دارند.

سخنگوی گمرک در خصوص کشورهای طرف معامله در رویه واردات بیان داشت : پنج کشور نخست واردات کالا دراین مدت به ترتیب چین با یک میلیارد و 234 میلیون دلار، امارات با یک میلیارد و 78میلیون دلار، ترکیه با 535 میلیون دلار ، روسیه با 356میلیون دلار و هند با 335 میلیون دلار قرار دارند.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: یک میلیارد میلیون دلار سهم بیش میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان

جمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اعلام خبر افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان، گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات در استان حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸ هزارو ۲۸۵ تن بوده که رشد وزنی چشمگیری نسبت به مدت مشابه داشته است

او ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بالغ بر ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان کرد و افزود: که در مقایسه با مدت مشاابه سال ۱۴۰۱ این رقم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی رانشان می‌دهد.

جمشیدی ۱۶ کشور جهان را مقصد مرکبات مازندران اعلام کرد و گفت:روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادر شده از گمرکات مازندران نام برد.

او با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات، افزود: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی گفت: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان