Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@01:36:01 GMT

(تصاویر) آزادی زندانیان طالبان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۲۴۰

فرارو- حکومت افغانستان ۹۰۰ زندانی گروه طالبان را آزاد کرد؛ اقدامی که گفته می‌شود امیدها برای ایجاد صلح میان دو طرف و برقراری آتش‌بس در این کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش فرارو، شورای امنیت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده که با رهایی این افراد روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان سرعت یابد و منجر به آتش‌بس دائمی در افغانستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر ۱۰۰ زندانی گروه طالبان آزاد شدند و اکنون نیز شمار زندانی‌های آزاد شده به ۹۰۰ تن رسید که تاکنون بیشترین رقم آزادی زندانیان طالبان در یک روز بوده است. حدود ۵۰۰ زندانی از زندان بگرام آزاد شدند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت انتظار دارد با آزادی این زندانیان، روند گفت‌وگوهای صلح سرعت یابد.

طالبان نیز از آزادی این زندانیان استقبال کرده‌ است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه به بی‌بی‌سی گفت، آنان نیز برای رهایی زندانیان دولت که در بند طالبان هستند، کار می‌کنند.

وی افزود: طالبان امیدوار به آزادی پنج هزار زندانی‌ و همچنین رهایی یک هزار زندانی دولت دربند طالبان هستند، تا به گفته او مراحل بعدی توافقنامه دوحه که میان آمریکا و طالبان امضا شد، عملی شود.

  بعد از اعلام آتش‌بس سه روزه عید فطر توسط طالبان، محمداشرف غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان اعلام کرد که به منظور نشان دادن حسن نیت خود، ۲۰۰۰ زندانی گروه طالبان را رها خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان زندانیان افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

سردار یدالله بوعلی با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله از پویش «نذر رهایی» در شیراز با بیان اینکه پویش نذر رهایی به‌عنوان یک طرح شاخص در سطح کشور مطرح شده است، گقت: در این مرحله شاهد آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی بوده‌ایم.

او با تصریح اینکه ارزش تقریبی این پرونده‌ها ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که شامل بخشش و گذشت و پرداخت بخشی از مبالغ شده است، افزود: موفقیت این پویش مرهون همکاری دادگستری فارس، اداره‌کل زندان‌ها، ستاد دیه و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر در کنار بسیجیان و خیرین نیک‌اندیش استان فارس است.

بوعلی با اشاره به نقش درخشان شورای حل اختلاف و بخصوص حقوقدانان بسیجی در این مرحله از پویش، گفت: فرهنگ‌سازی صلح و سازش در پرونده‌های قضایی یکی از جوانب مهم در نذر رهایی است و سازمان بسیج حقوقدانان فارس در این زمینه با همراهی شورای حل اختلاف عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی