Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@14:01:16 GMT

افزایش قیمت هشت خودروی ایران خودرو بین ۴ تا ۴۸ درصد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۲۴۲

افزایش قیمت هشت خودروی ایران خودرو بین ۴ تا ۴۸ درصد

رضا شیوا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص تعیین دستورالعمل قیمت خودرو‌های غیر مشمول قیمت گذاری که اخیرا در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است اظهار داشت: بعد از تعیین دستورالعمل خودرو‌های مشمول قیمت گذاری، شورا به موضوع قیمت خودرو‌های غیر مشمول ورود و در نهایت دستورالعمل آن‌ها را نیز تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بانک مرکزی جزئیاتی از این خودرو‌ها برای بررسی تورم بخشی آن‌ها در اختیار نداشت افزود: بر همین اساس شورای رقابت مجبور شد خود به محاسبه نرخ تورم ارزی این خودرو‌ها بپردازد.  

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه در محاسبات انجام شده ملاک ما قیمت ۹۷ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود تصریح کرد: در نهایت توانستیم دستورالعمل قیمت گذاری جدید خودرو‌های پژو پارس اتوماتیک تیوفایو، هایما S۵ و S۷، سورن بنزینی، پژو ۲۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک، دنا و دنا پلاس را تعیین کنیم.

به گفته شیوا بر اساس دستورالعمل جدید متوسط افزایش قیمت این خودرو‌ها ۲۳ درصد بوده است به نحوی که برخی از این خودرو‌ها ۴ و برخی تا ۴۸ درصد متناسب با تورم ارزی امکان افزایش قیمت را پیدا کرده اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه اجرای این دستورالعمل از طریق ستاد تنظیم بازار به خودروسازان ابلاغ خواهد شد گفت: خودروساز خود مجاز است که این افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود به صورت متوسط اعمال کند.

وی در خصوص سایر خودرو‌ها از جمله محصولات شرکت سایپا گفت: خودرو‌های غیرمشمول قیمت گذاری شرکت سایپا کوئیک و شاهین هستند که به محض بررسی تورم ارزی آن‌ها دستورالعمل قیمت گذاری این تعداد از خودرو‌ها نیز اعلام خواهد شد. علاوه بر این شورای رقابت به مرور به حوزه سایر خودرو‌های غیر مشمول نیز ورود پیدا کرده و دستورالعمل آن‌ها را نیز تعیین خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت خودرو ایران خودرو دنا رانا سمند پژو 207 دنده ای پژو پارس خودرو ها افزایش قیمت شورای رقابت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خودرو ۶ درصد رشد یافت/ سهم ۸۴ درصدی سواری ها از کل تولید

تین نیوز

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به عارضه مزمن کاهش تولید خودرو طی چند سال اخیر، در سال جاری این معظل جبران و تولید انواع خودرو تا ۲۲ اسفند ماه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه فراتر رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان ۲۲ اسفند ماه امسال، حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

از این تعداد خودروی تولید شده با سهم ۸۴ درصدی، قریب به یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و ۷۱ هزار دستگاه تولیدی در حدود مدت مشابه سال گذشته، شش درصد رشد یافته است.

در مذکور سال جاری ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با سال گذشته، ۳۲ درصد بیشتر است.

همچنین بیش از ۴۰ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون، مینی بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده) با رشد قریب به دو درصدی نسبت به آمار تولید مدت حدودی سال گذشته، در آمار انواع خودروی سال جاری آمده است.

طبق آمار از ابتدای سال تا ۲۲ اسفند ماه، ۳۰۷ هزار دستگاه خودرو با سهم ۲۳ درصدی از مجموع تولید، در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با آمار تولید ۱۹۴ هزار دستگاهی آن ها در سال گذشته، افزایش تولید ۵۸ درصدی دیده می شود.

تولید ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور

در سال جاری حدود ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که نسبت به ۴۶۵ هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۸ درصد رشد تولید را نشان می دهد.

به دنبال آمار ارائه شده توسط وزارت صمت، مهرداد خسروی-مدیر دفتر صنایع خودرو وزارت صمت- در مصاحبه ای اظهار کرده است: با توجه به این آمار می توان مدعی بود که شاهد به ثمر نشستن برنامه های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم؛ به گونه ای که جریان تولید و عرضه خودرو در وضعیت خوبی قرار داشته و با عملی شدن واردات خودرو، بازار به سمت رقابتی شدن نیز پیش رفته است؛ بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور طی سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود. در شرایطی که مجموع تولید خودروی کشور با آمار خودروهای ناقص به  یک میلیون دستگاه هم نمی رسید، وضعیت سال جاری نشان می دهد که با برنامه های اجرا شده و مدیریت صورت گرفته، سال ۱۴۰۲ نیز همچون سال گذشته، رشد تولید خودروی کامل را ثبت کرده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی قیمت خودرو در نیمه دوم ۱۴۰۲
  • حداقل دستمزد بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد؟
  • تولید خودرو ۶ درصد رشد یافت/ سهم ۸۴ درصدی سواری ها از کل تولید
  • هزینه‌ های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد
  • افزایش نرخ تورم عربستان
  • تورم عربستان مشخص شد
  • هزینه‌های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد
  • دستمزد سال ۱۴۰۳ هنوز تعیین نشده است
  • اختلاف میان دولت و کارگران درباره رقم دستمزد
  • یک پیش‌بینی مهم از آینده قیمت دلار در سال ۱۴۰۳/ آل‌اسحاق: سقوط قیمت دلار در راه است