Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با همکاری مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند البرز موفق به تولید بذر هیبرید چغندر لبویی و بذر چغندر علوفه‌ای برای نخستین بار در کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج با طی مراحل مختلف تولید بذر هیبرید در مزرعه تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و زیرنظر جمعی از استادان مطرح رشته کشاورزی این دانشگاه و با همکاری کارشناسان مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر البرز، کشور از واردات این نوع بذر بی‌نیاز شده و از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

* کاشت بذرهای هیبریدی در ایستگاه تحقیقاتی طرح ملی تولید بذر آغاز شد

* آغاز فاز دوم طرح توسعه گلخانه بذر هیبریدی و تولید محصولات صیفی صادراتی

این فعالیت که برای نخستین بار در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته با صرفه‌جویی ارزی، جایگاه ویژه‌ای در عرصه پدافندی کشور دارد.

با توجه به اهمیت استان البرز به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و نیاز آینده جامعه ایران به متخصصان و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با کشاورزی، سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج حمایت از تحقیقات علمی مبتنی بر نیاز کشور، اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و نیز اجرای طرح‌های درآمدزایی و اقتصادی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه است.

دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج می‌توان احداث استخر دو‌منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی، کشت ۱۳ هکتار جو،  کشت دو هکتار گل محمدی، کاشت یک هکتار نعناع، پرورش ۱۵۰ رأس گوسفند و کاشت دو هکتار یونجه را یادآور شد.

درباره پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی در این دانشکده باید گفت که اجرای هفت رساله و پایان‌نامه دکتری و کارشناسی ارشد در مزرعه تخصصی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج  کاشت دو هکتار گل‌کلم و فلفل دلمه‌ای در این مزرعه به انجام رسیده است.

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بذر هیبرید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشکده کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و یادآور شد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستانهای استان خواند و ادامه داد: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسنی گفت: همچنین استان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

وی منابع آبی مورد استفاده در استان را شامل یک رشته رودخانه دائمی، حدود ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هشت هزار و ۷۳۴ رشته چشمه و ۸۱۷ دهنه قنات بیان کرد.

حسنی با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم"، تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند و با توانمندی و ظرفیت های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است