Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران شهرستان پاکدشت ۱۸ سال پیش به امید صاحبخانه شدن، در تعاونی مسکن کارگران این شهرستان عضو شدند، غافل از اینکه باید یک عمر در انتظار تعیین تکلیف زمینی باشند که تنها روی کاغذ به نام آن‌ها ثبت شده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، در سالی که با نام «جهش تولید» با رویکرد حمایت از جامعه کارگری و تسهیل در روابط کار و تولید نامگذاری شده، در شهرستان پاکدشت یکی از ابتدایی‌ترین مطالبات کارگران پس از گذشت سال‌ها به واسطه غفلت مسئولان روی زمین مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

18 سال پیش کارگران شهرستان پاکدشت به امید صاحبخانه شدن هر آنچه داشتند را به حساب تعاونی مسکن کارگران واریز کردند تا شاید با خرید قطعه زمینی بتوانند خانه‌ای برای رفاه خانواده خود ساخته و از زیربار پرداخت اجاره‌بهای سنگین رهایی یابند، غافل از اینکه پس از گذشت این همه سال‌ همچنان درگیر تحویل زمین هستند.

مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم گویا این است که برخلاف صحبت‌های اولیه مسئولان تعاونی مسکن کارگران، اکنون زمینی بیابانی در منطقه «حصار امیر» به نام کارگران دریافت داده شده است که باز هم بنا به آنچه در پیگیری‌های فراوان کارگران به آن‌ها گفته شده، به دلیل مشکلات محیط زیستی و سطح ارائه خدمات امکان ساخت‌وساز در آن وجود ندارد و کارگران همچنان سرگردان ادارات مختلف برای دریافت حق خود هستند.

زخم کاری کرونا بر کارگران ساختمانی/ نتیجه جلسه دستمزد در سازمان بازرسی منوط به تشکیل شورای عالی کار شدمشهد| کارگران روزمزد چشم‌انتظار ساماندهی/ راهکاری برای حداقل حقوق تمهید شودگزارش| ماجرای اخراج 40 کارگر منطقه ویژه بندرامام خمینی(ره) / اعتراض کارگران به زیاده‌خواهی پیمانکاران + فیلم

18 سال انتظار در پاسخ به مطالبه کارگران

رحمانی یکی از کارگران جوانی که همه زندگی‌اش را برای خرید زمین تعاونی فروخته است ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولان به معیشت کارگران به خبرنگار تسنیم می‌گوید: «کارگران برای نظام جان می‌دهند اگر امروز می‌بینید در اینجا جمع شدیم به خاطر بی‌توجهی 18 ساله به وضعیت معیشتی کارگران از سوی مسئولان است».

وی در ادامه بیان کرد: «ما به 2 دلیل اینجا جمع شدیم نخست تحویل زمینی که فقط از آن کاغذی به اسم سند تک‌برگ داریم، دوم در اعتراض به وضعیت تعاونی کارگران که دارای اساسنامه نادرستی است، که چرا خریدار جدید زمین جز اعضای تعاونی به حساب نمی‌آید».

مهدی اکبری یکی دیگر از کارگران نیز با بیان اینکه بارها برای پیگیری این موضوع به تعاونی مسکن و اداره کار مراجعه کرده و هیچ پاسخی دریافت نکرده است گفت: «در فاز نخست به بیش از 4 هزار نفر زمین‌هایی را فروختند که سند تک‌برگ نیز برای آن صادر شد اما این فقط روی کاغذ است و در واقعیت هیچ چیزی مشاهده نمی‌شود».

وی تصریح کرد: «ما را سر می‌دوانند و تعیین تکلیفی برای زمین‌های ما نیست، در فاز دوم هم ساختمان‌های نامرئی کارگران را برای فروش آماده کردند و تعداد اندکی نیز با قیمت‌های نجومی به فروش رسیده؛ حال چه کسی پاسخگو است؟».

تحویل زمین‌ کارگران منوط به توافق با راه و شهرسازی و محیط زیست است

حسین شیرازی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت روز پنجشنبه در دیدار با کارگرانی که با ناراحتی مقابل درب فرمانداری تجمع کرده بودند، از برگزاری جلسه برای ظهر امروز خبر داد و گفت: با حضور مسئولان اداره کار، محیط زیست و راه و شهرسازی و تعاونی کارگری امیرالمؤمنین(ع) جلسه‌ای برای تعیین تکلیف زمین‌های کارگران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشکل محیط زیستی این اراضی تصریح کرد: در ابتدا مهّم‌ترین مشکل، عقب‌نشینی محدوده منطقه نظامی پارچین بود که 3 سال گذشته برطرف شد و اکنون با توافق با راه و شهرسازی و محیط زیست امیدواریم بتوان به عنوان یک شهرک مستقل و الحاق به شهر چون شهرک حصارامیر این زمین‌ها را تحویل کارگران دهیم.

حال پس از این همه سال بلاتکلیفی و سرگردانی در ادارات مختلف شهرستانی و استانی حدود 3 هزار عضو تعاونی کارگران شهرستان پاکدشت در انتظار جلسه ظهر امروز فرمانداری پاکدشت هستند که آیا بالاخره وضعیت این زمین‌ها تعیین تکلیف و مشکل آنان برطرف می‌شود؟

گزارش از معصومه محمدی

انتهای پیام/220/ف

R7840/P/S6,60/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان پاکدشت مسکن کارگران تعیین تکلیف تعاونی مسکن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران

مهدی پیرهادی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز، ۲ اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک است، گفت: مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند، اما متأسفانه برخی مسئولان نسبت به اهمیت موضوع اشرافی ندارند.

به گزارش شهر، او افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود مطالبه‌ای از مسئولان در حوزه آب و خاک داشتند، اما کمتر به آن پرداخته شده است، به طوری که ایشان اولین نفری که نسبت به این مسئله در ده‌های گذشته تذکر دادند.

پیرهادی ابراز امیدواری کرد که نسبت به حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین با تلاش و همکاری همگانی اقدام شود و در ادامه گفت: کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در برخی کلانشهر‌ها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است؛ لذا باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم. متاسفانه شاهد تبلیغات مناسبی در خصوص روز جهانی زمین پاک نبوده‌ایم.

او ضمن تقدیر از پرسنل شهرداری منطقه ۲ برای اجرای ۲۷ پروژه شهری، گفت: مخزن آب اضطراری بوستان نهج البلاغه به بهره برداری رسید. ما در برخی مناطق وقتی با کمبود آب مواجه می‌شویم فضای سبز آسیب می‌بیند و با چنین اقداماتی اتفاق خوبی برای بوستان‌ها و فضای سبز خواهد افتاد.

پیرهادی با بیان اینکه پیش از این دوره ده‌ها هزار درخت به دلیل کم آبی خشک می‌شد، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی‌هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند و روز گذشته در منطقه ۲ شاهد یکی از این اقدامات مثبت بودیم.

دیگر خبرها

  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران
  • طرح جهش ملی مسکن در انتظار همکاری دست‌اندرکاران کرمان